Otwieramy salon z wyposażeniem łazienek

BLU w tegorocznych planach ma rozwój sieci w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Ile trzeba zainwestować w salon z wyposażeniem łazienek?
W salonach BLU klienci znajdą pełną ofertę wyposażenia łazienek, zarówno polskich, jak i zagranicznych producentów: płytki ceramiczne, armaturę, ceramikę sanitarną. Mogą też obejrzeć ekspozycje z gotowymi rozwiązaniami oraz uzyskać fachowe doradztwo w zakresie projektowania i wyposażenia łazienki.
Marka ma obecnie 52 salony partnerskie i 12 działających we franczyzie.
– Pierwsza połowa 2022 roku była dla nas bardzo dobra, jeśli chodzi o sprzedaż – ocenia Dariusz Wieczerzak, dyrektor sprzedaży firmy Reflex, właściciela marki BLU. – Niestety, w drugiej połowie roku zanotowaliśmy spadek sprzedaży, który był spowodowany wzrostem cen gazu oraz podwyżkami cen produktów przez producentów. Mimo trudnej sytuacji na rynku, w 2022 roku otworzyliśmy siedem nowych salonów.
Pełne zaangażowanie
W 2023 roku BLU planuje otwierać kolejne salony tylko w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Najlepszą lokalizacją dla sklepu będzie sąsiedztwo placówek oferujących również asortyment z branży wykończenia i wyposażenia wnętrz. Standardowo salony maja wielkość od 350 do 450 m2. Koszty inwestycji oscylują w granicach od 150 do 200 tys. zł.
– Franczyzobiorca nie musi utrzymywać stanów magazynowych, ponieważ mamy własne centrum logistyczne, z którego wysyłamy towar pod wskazany adres klienta – wyjaśnia Dariusz Wieczerzak. – Po stronie franczyzobiorcy jest jedynie zakup towaru na wyposażenie ekspozycji w salonie.
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 20 tys. zł, a miesięczna opłata franczyzowa 1 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje m.in. know-how, projekt salonu, profile w social mediach, program wsparcia motywującego dla handlowców i projektantów, gazetkę promocyjną jako wsparcie sprzedaży, franczyzodawca partycypuje też w kosztach marketingu poniesionego przez licencjobiorcę.
– Od franczyzobiorców wymagamy pełnego zaangażowania w pracę w salonie – podkreśla Dariusz Wieczerzak. – Wówczas przychody salonu osiągają poziom od 200 tys. zł wzwyż.
WIZYTÓWKA MARKI BLU
- 52 salony partnerskie, 12 franczyzowych
- inwestycja od 150 do 200 tys. zł
- opłata miesięczna 1 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej