Mobilne zakupy w dobie inflacji

W mniejszych miejscowościach konsumenci ograniczają zakupy spożywcze do najpotrzebniejszych produktów. Jak sobie radzą sklepy ABC na kołach?
Krystian Czapla współpracę z ABC na kołach rozpoczął w styczniu 2020 roku. Już w 2019 roku zaczął się rozglądać za nowym, lepszym zajęciem. Do ABC na kołach przekonały go znacznie wyższe zarobki, niż mógł osiągnąć wcześniej, a także system prowizyjny. Spodobał mu się również czas pracy.
– W końcu to w jakich godzinach będę pracował i jak długo dziennie, zależy ode mnie, a to jest ogromna zaleta. Kolejnym plusem było to, że na rynku nie ma drugiego takiego samego biznesu. Są oczywiście drobne, małe sklepy obwoźne, ale to nie jest to samo. Nie mają tak licznej gamy produktów, a w dodatku nie przywożą lodów, czy mrożonek. Do tego nie dysponują lodówkami, które pozwalają na zachowanie świeżości produktów, co jest niewątpliwym atutem w tej branży – wylicza Krystian Czapla.
Z ABC na kołach bardzo dobrze mu się współpracuje. Może liczyć na wsparcie w każdym zakresie.
– Czasami ta pomoc jest natychmiastowa, czasami później, ale zawsze jest. Między agentami także dobrze się dogadujemy. Dobre stosunki mamy ponadto z hurtownią czy dostawcami – mówi Krystian Czapla.
Dostrzega jednak, że w obecnych warunkach gospodarczych coraz trudniej funkcjonować.
– Tuż po rozpoczęciu współpracy z ABC na kołach weszliśmy w okres epidemii. Wtedy rzeczywiście zauważalny był wzrost zakupów u klientów i ceny towarów w Polsce nie były tak wysokie jak dzisiaj. Jednak z roku na rok, a szczególnie w poprzednim roku ludzie na wsiach, gdzie prowadzę handel mobilny, wydają coraz mniej. Ograniczają oni zakupy tylko do najpotrzebniejszych produktów – mówi Krystian Czapla.
Stara się cały czas rozbudowywać swoje trasy, po których jeździ. Jednak o nowych klientów jest niezwykle trudno.
– Bazuję przede wszystkim na stałych klientach, ale oczywiście jestem otwarty również na nowych. W dodatku w naszej sieci jest mnóstwo promocji, które co tydzień rotują, więc jeśli chodzi o ceny, które często porównuję z tymi w popularnych marketach, to śmiało mogę stwierdzić, że wypadamy dobrze – uważa Krystian Czapla.
Niska inwestycja
Aby podjąć współpracę z ABC na kołach nie trzeba inwestować swoich pieniędzy. Firma wymaga jedynie wpłaty kaucji zwrotnej, która zabezpiecza powierzony sprzęt. Wynosi ona 3,5 tys. zł i jest zwracana po zakończeniu współpracy. Istnieje również możliwość wpłaty tej kwoty w kilku ratach. Na pierwsze zarobione pieniądze można liczyć już po miesiącu współpracy, ponieważ za prowadzenie sklepu ABC nakołach wypłaca regularnie gwarantowaną podstawę oraz dodatkowo prowizje zależne od wygenerowanego obrotu.
– W trakcie trwania współpracy jedynymi stałymi opłatami są te, które należy rozliczać z ZUS-em i Urzędem Skarbowym, prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą, z wyjątkiem podatku VAT, ponieważ nasi agenci nie muszą go płacić. Pokrywamy koszty paliwa do pewnego poziomu oraz zapewniamy kompleksowo wyposażony samochód wraz z towarem i sprzętem niezbędnym do prowadzenia sprzedaży i komunikacji, więc nie jest konieczne dokładanie swoich pieniędzy. Wszelkie kwestie techniczne oraz serwisowe bierzemy na siebie – mówi Kamil Kruzel, specjalista ds. ekspansji w sieci ABC na kołach.
ABC na kołach działa na terenie niemalże połowy kraju, w dziewięciu województwach na wschodzie i w centralnej Polsce. W pobliżu prawie każdego miasta na tym obszarze, w którym znajduje się hurtownia Eurocash Cash &Carry, poruszają się około trzy autosklepy. Wszystkie są kierowane przez agentów na podstawie umowy agencyjnej. W 2022 roku otworzyło się kilkadziesiąt oddziałów łącznie w dziewięciu województwach. Osobami prowadzącymi te sklepy są zarówno osoby młode, w średnim wieku oraz kobiety i mężczyźni.
W tym roku głównym celem ABC na kołach jest przystosowanie się do sytuacji gospodarczej oraz dbanie o rentowność oddziałów i konkurencyjność cen produktów, które firma ma w ofercie.
– Większość naszych sił skupimy na pomocy naszym agentom, żeby mimo nieco trudniejszych czasów mogli jak najlepiej zarabiać i czuć się stabilnie. Zależy nam, aby każdy kandydat był przez nas jak najlepiej przygotowany do prowadzenia sklepu abc na kołach, a przede wszystkim na tyle, żeby czuł się pewnie – zapewnia Kamil Kruzel.
WIZYTÓWKA MARKI ABC NA KOŁACH
Sieć mobilnych sklepów spożywczych.
- Otwarcia w 2022 roku: kilkadziesiąt oddziałów
- Kwota inwestycji: 3,5 tys. zł kaucji zwrotnej
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej