Czas na decyzję

Szybkie tempo
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jaka jest obecnie kondycja branży optycznej? Czy widać jakieś fluktuacje w poziomie sprzedaży, związane z ogólną sytuacją rynkową?

Branża optyczna to jedna z niewielu branż, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym. Jako branża około medyczna i związana z poprawnym i komfortowym funkcjonowaniem człowieka na co dzień, nie może istotnie stracić na zainteresowaniu klientów. Poza tym nadal istnieje duża luka na rynku, dostęp do profesjonalnych usług badania wzroku, jak i modnych oprawek nie jest jeszcze wystarczający. I my zamierzamy to zmienić.

W jakim tempie rozwija się sieć Kodano Optyk?

W ubiegłym roku mieliśmy 17 nowych otwarć. Aktualnie pod naszym szyldem działa 67 salonów optycznych, w tym dwie placówki to salony franczyzowe. Żadna inna optyczna sieć zagraniczna nie odnotowała takiego wzrostu rok do roku. Zamierzamy utrzymać to tempo otwarć.

A na ten rok zakładacie otwarcia salonów własnych, czy głównie franczyzowych?

Nasza oferta franczyzowa powstała w celu zwiększenia dynamiki otwarć kosztem oddania naszym partnerom części terytorium i generowanych zysków. W tym roku zamierzamy otworzyć podobną liczbę salonów własnych, jak i franczyzowych. Zainteresowanie ofertą jest bardzo duże – nowy rok rozpoczęliśmy podpisaniem trzeciej umowy franczyzowej, siedem umów mamy w finalnych ustaleniach, dziesiątki zainteresowanych czeka na telefon z naszej strony. Może okazać się jednak, że sieć franczyzowa urośnie dynamiczniej, jeżeli poziom zainteresowania naszą ofertą się utrzyma. A moment na decyzję, aby dołączyć do grona franczyzobiorców jest idealny, ponieważ w dobie kryzysu jesteśmy w stanie pozyskać bardzo dobre lokalizacje, w świetnych cenach.

Do kogo jest skierowana wasza oferta franczyzowa? Jakie są wymagania wobec kandydatów?

Do każdego, kto posiada środki wystarczające na otwarcie salonu, motywację i chęć wejścia w nową branżę. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze. Całej reszty nauczymy.

Jakiego wsparcia udzielacie franczyzobiorcom?

Partner uzyskuje pełne wsparcie: od pozyskania lokalizacji, wynegocjowania warunków najmu, optymalizacji inwestycji, pozyskania finansowania zewnętrznego do szkoleń optycznych, sprzedażowych i organizacyjnych. Korzyści z dołączenia do sieci Kodano Optyk są ogromne. Franczyzobiorcy bezpłatnie korzystają ze skali marki i ogólnopolskiego marketingu ogólnopolskiego, na który wydajemy miliony złotych rocznie. Mają dwóch opiekunów: marketingowego, wspierającego w lokalnych działaniach marketingowych oraz operacyjnego, który wspiera w działaniu salonu. Otrzymują gwarancję marży na poziomie minimum 60 proc., wpisaną do umowy franczyzowej oraz – gwarancję najtańszego towaru na rynku, najnowszych kolekcji oprawek i świetnej jakości szkieł okularowych. Mają dostęp do jednej z najnowocześniejszych szlifierni, zlokalizowanej centralnie,

Z jaką inwestycją trzeba się liczyć otwierając salon optyczny?

Wszystko zależy od lokalizacji salonu i rodzaju sprzętu, jaki wybierzemy. Partner powinien być dysponować gotówką w kwocie 100-150 tys. zł netto, reszta wydatków może zostać sfinansowana leasingiem. Łączny koszt inwestycji szacujemy na 200-250 tys. zł netto w wersji standard.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych.

  • 67 salonów
  • koszt inwestycji 200-250 tys. zł netto
  • opłata miesięczna 500 zł
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €