Array ( [article] => Array ( [pid] => 92267 [country] => pl [article_id] => 12596 [article_date] => 2023-01-31 [articletype_id] => 29 [article_title] => Czas na decyzję [article_intro] => – Branża optyczna to jedna z niewielu, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym – mówi Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 15 [img_photo_description] => [secret] => scrtka5f3ee8c0a5639f1287e2febc163c20d [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => apteki i art. zdrowotne [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => czas-decyzje [article_title_striped] => Czas na decyzję [dir] => article [article_text_photo] =>

Jaka jest obecnie kondycja branży optycznej? Czy widać jakieś fluktuacje w poziomie sprzedaży, związane z ogólną sytuacją rynkową?

Branża optyczna to jedna z niewielu branż, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym. Jako branża około medyczna i związana z poprawnym i komfortowym funkcjonowaniem człowieka na co dzień, nie może istotnie stracić na zainteresowaniu klientów. Poza tym nadal istnieje duża luka na rynku, dostęp do profesjonalnych usług badania wzroku, jak i modnych oprawek nie jest jeszcze wystarczający. I my zamierzamy to zmienić.

W jakim tempie rozwija się sieć Kodano Optyk?

W ubiegłym roku mieliśmy 17 nowych otwarć. Aktualnie pod naszym szyldem działa 67 salonów optycznych, w tym dwie placówki to salony franczyzowe. Żadna inna optyczna sieć zagraniczna nie odnotowała takiego wzrostu rok do roku. Zamierzamy utrzymać to tempo otwarć.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

A na ten rok zakładacie otwarcia salonów własnych, czy głównie franczyzowych?

Nasza oferta franczyzowa powstała w celu zwiększenia dynamiki otwarć kosztem oddania naszym partnerom części terytorium i generowanych zysków. W tym roku zamierzamy otworzyć podobną liczbę salonów własnych, jak i franczyzowych. Zainteresowanie ofertą jest bardzo duże – nowy rok rozpoczęliśmy podpisaniem trzeciej umowy franczyzowej, siedem umów mamy w finalnych ustaleniach, dziesiątki zainteresowanych czeka na telefon z naszej strony. Może okazać się jednak, że sieć franczyzowa urośnie dynamiczniej, jeżeli poziom zainteresowania naszą ofertą się utrzyma. A moment na decyzję, aby dołączyć do grona franczyzobiorców jest idealny, ponieważ w dobie kryzysu jesteśmy w stanie pozyskać bardzo dobre lokalizacje, w świetnych cenach.

Do kogo jest skierowana wasza oferta franczyzowa? Jakie są wymagania wobec kandydatów?

Do każdego, kto posiada środki wystarczające na otwarcie salonu, motywację i chęć wejścia w nową branżę. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze. Całej reszty nauczymy.

Jakiego wsparcia udzielacie franczyzobiorcom?

Partner uzyskuje pełne wsparcie: od pozyskania lokalizacji, wynegocjowania warunków najmu, optymalizacji inwestycji, pozyskania finansowania zewnętrznego do szkoleń optycznych, sprzedażowych i organizacyjnych. Korzyści z dołączenia do sieci Kodano Optyk są ogromne. Franczyzobiorcy bezpłatnie korzystają ze skali marki i ogólnopolskiego marketingu ogólnopolskiego, na który wydajemy miliony złotych rocznie. Mają dwóch opiekunów: marketingowego, wspierającego w lokalnych działaniach marketingowych oraz operacyjnego, który wspiera w działaniu salonu. Otrzymują gwarancję marży na poziomie minimum 60 proc., wpisaną do umowy franczyzowej oraz – gwarancję najtańszego towaru na rynku, najnowszych kolekcji oprawek i świetnej jakości szkieł okularowych. Mają dostęp do jednej z najnowocześniejszych szlifierni, zlokalizowanej centralnie,

Z jaką inwestycją trzeba się liczyć otwierając salon optyczny?

Wszystko zależy od lokalizacji salonu i rodzaju sprzętu, jaki wybierzemy. Partner powinien być dysponować gotówką w kwocie 100-150 tys. zł netto, reszta wydatków może zostać sfinansowana leasingiem. Łączny koszt inwestycji szacujemy na 200-250 tys. zł netto w wersji standard.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/12596/czas-decyzje/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 198830 [country_item] => pl [description] => [path] => edf/1b4/karol_koz_usznik_kodano_optyk-1-2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 49380 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 198831 [country_item] => pl [description] => W ubiegłym roku Kodano Optyk otworzył 17 salonów, w tym dwa franczyzowe. [path] => d78/9ad/kodano_optyk_salon.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Szybkie tempo [img_width] => 1246 [img_height] => 1115 [itemserver_id] => 49381 ) [1] => Array ( [pid] => 196850 [country_item] => pl [description] => "Branża optyczna to jedna z niewielu branż, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym". [path] => edf/1b4/karol_koz_usznik_kodano_optyk.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk [img_width] => 1594 [img_height] => 1594 [itemserver_id] => 48855 ) ) ) [og_image] => d78/9ad/kodano_optyk_salon.jpg [article_date_formated] => 31.01.2023 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 198831 [country_item] => pl [description] => W ubiegłym roku Kodano Optyk otworzył 17 salonów, w tym dwa franczyzowe. [path] => d78/9ad/kodano_optyk_salon.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Szybkie tempo [img_width] => 1246 [img_height] => 1115 [itemserver_id] => 49381 ) [1] => Array ( [pid] => 196850 [country_item] => pl [description] => "Branża optyczna to jedna z niewielu branż, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym". [path] => edf/1b4/karol_koz_usznik_kodano_optyk.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk [img_width] => 1594 [img_height] => 1594 [itemserver_id] => 48855 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 198831 [country_item] => pl [description] => W ubiegłym roku Kodano Optyk otworzył 17 salonów, w tym dwa franczyzowe. [path] => d78/9ad/kodano_optyk_salon.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Szybkie tempo [img_width] => 1246 [img_height] => 1115 [itemserver_id] => 49381 ) [1] => Array ( [pid] => 196850 [country_item] => pl [description] => "Branża optyczna to jedna z niewielu branż, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym". [path] => edf/1b4/karol_koz_usznik_kodano_optyk.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk [img_width] => 1594 [img_height] => 1594 [itemserver_id] => 48855 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Kodano Optyk [id] => 2176 [type] => 15 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/2176/kodano-optyk/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 184391 [country_item] => pl [description] => [path] => 1ba/988/kodano_optyk_logo_w_krzywych.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 79 [itemserver_id] => 45911 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 184383 [country_item] => pl [description] => [path] => 06c/244/krakowska.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45905 ) [1] => Array ( [pid] => 184388 [country_item] => pl [description] => [path] => 207/9e3/bronowice.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45910 ) [2] => Array ( [pid] => 184382 [country_item] => pl [description] => [path] => bf1/690/katowicka_megastore_2.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45904 ) [3] => Array ( [pid] => 184387 [country_item] => pl [description] => [path] => 7ff/291/targ_wek.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45909 ) [4] => Array ( [pid] => 184384 [country_item] => pl [description] => [path] => 9c6/364/manufaktura_d_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 641 [img_height] => 427 [itemserver_id] => 45906 ) [5] => Array ( [pid] => 184385 [country_item] => pl [description] => [path] => e84/be2/radom.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45907 ) [6] => Array ( [pid] => 184386 [country_item] => pl [description] => [path] => ed5/2e4/solaris_opole.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45908 ) ) ) ) ) )

Czas na decyzję

Szybkie tempo
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jaka jest obecnie kondycja branży optycznej? Czy widać jakieś fluktuacje w poziomie sprzedaży, związane z ogólną sytuacją rynkową?

Branża optyczna to jedna z niewielu branż, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym. Jako branża około medyczna i związana z poprawnym i komfortowym funkcjonowaniem człowieka na co dzień, nie może istotnie stracić na zainteresowaniu klientów. Poza tym nadal istnieje duża luka na rynku, dostęp do profesjonalnych usług badania wzroku, jak i modnych oprawek nie jest jeszcze wystarczający. I my zamierzamy to zmienić.

W jakim tempie rozwija się sieć Kodano Optyk?

W ubiegłym roku mieliśmy 17 nowych otwarć. Aktualnie pod naszym szyldem działa 67 salonów optycznych, w tym dwie placówki to salony franczyzowe. Żadna inna optyczna sieć zagraniczna nie odnotowała takiego wzrostu rok do roku. Zamierzamy utrzymać to tempo otwarć.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

A na ten rok zakładacie otwarcia salonów własnych, czy głównie franczyzowych?

Nasza oferta franczyzowa powstała w celu zwiększenia dynamiki otwarć kosztem oddania naszym partnerom części terytorium i generowanych zysków. W tym roku zamierzamy otworzyć podobną liczbę salonów własnych, jak i franczyzowych. Zainteresowanie ofertą jest bardzo duże – nowy rok rozpoczęliśmy podpisaniem trzeciej umowy franczyzowej, siedem umów mamy w finalnych ustaleniach, dziesiątki zainteresowanych czeka na telefon z naszej strony. Może okazać się jednak, że sieć franczyzowa urośnie dynamiczniej, jeżeli poziom zainteresowania naszą ofertą się utrzyma. A moment na decyzję, aby dołączyć do grona franczyzobiorców jest idealny, ponieważ w dobie kryzysu jesteśmy w stanie pozyskać bardzo dobre lokalizacje, w świetnych cenach.

Do kogo jest skierowana wasza oferta franczyzowa? Jakie są wymagania wobec kandydatów?

Do każdego, kto posiada środki wystarczające na otwarcie salonu, motywację i chęć wejścia w nową branżę. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze. Całej reszty nauczymy.

Jakiego wsparcia udzielacie franczyzobiorcom?

Partner uzyskuje pełne wsparcie: od pozyskania lokalizacji, wynegocjowania warunków najmu, optymalizacji inwestycji, pozyskania finansowania zewnętrznego do szkoleń optycznych, sprzedażowych i organizacyjnych. Korzyści z dołączenia do sieci Kodano Optyk są ogromne. Franczyzobiorcy bezpłatnie korzystają ze skali marki i ogólnopolskiego marketingu ogólnopolskiego, na który wydajemy miliony złotych rocznie. Mają dwóch opiekunów: marketingowego, wspierającego w lokalnych działaniach marketingowych oraz operacyjnego, który wspiera w działaniu salonu. Otrzymują gwarancję marży na poziomie minimum 60 proc., wpisaną do umowy franczyzowej oraz – gwarancję najtańszego towaru na rynku, najnowszych kolekcji oprawek i świetnej jakości szkieł okularowych. Mają dostęp do jednej z najnowocześniejszych szlifierni, zlokalizowanej centralnie,

Z jaką inwestycją trzeba się liczyć otwierając salon optyczny?

Wszystko zależy od lokalizacji salonu i rodzaju sprzętu, jaki wybierzemy. Partner powinien być dysponować gotówką w kwocie 100-150 tys. zł netto, reszta wydatków może zostać sfinansowana leasingiem. Łączny koszt inwestycji szacujemy na 200-250 tys. zł netto w wersji standard.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych.

  • 67 salonów
  • koszt inwestycji 200-250 tys. zł netto
  • opłata miesięczna 500 zł
Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €