Zmiany w ofertach kurierów
Specjalizacja usług to już norma
Ostatnie lata przyniosły kilka istotnych zmian na rynku usług kurierskich. Oferta operatorów jest stale modyfikowana, bo świadczenie usług standardowych nawet o wysokiej jakości już nie wystarcza do wykonania coraz bardziej nietypowych zleceń - uważa Puls Biznesu.
Elastyczność
Efektem pogoni firm kurierskich za coraz bardziej wyspecjalizowanym i wymagającym klientem są tzw. usługi szyte na miarę.
-Tworzenie usług dedykowanych może zapewnić firmie przewagę konkurencyjną i pozwala na utrzymanie stałych klientów-zapewnia Puls Biznesu Marek Różycki, prezes Masterlink Express.
Na rynku usług kurierskich nie brakuje ofert adresowanych do branży farmaceutycznej, mtoryzacyjnej, instytucji finansowych czy nawet producentów filmowych. Każda z nich uwzględnia potrzeby specyficzne dla charakteru działalności zleceniodawcy. Schemat działania przy tworzeniu tego rodzaju usług jest stosunkowo prosty. Usługa podstawowa jest modyfikowana i uzupełniana o działania typowe dla indywidualnych wymagań poszczególnych branż.
-Różnica między usługami podstawowymi a specjalnymi tkwi w stopniu skomplikowania i innowacyjności tej drugiej grupy. W przypadku oferty dla jednego klienta bardzo istotna jest również różnica w cenie. Warto jednak zaznaczyć, że obsługiwanie zleceń specjalnych wymaga efektywnej współpracy działu operacyjnego-wyjaśnia Pulsowi Biznesu Marek Różycki.
Usługi dedykowane często wymagają zastosowania specjalnych opakowań lub samochodów o ponadnormatywnych gabarytach.
-Zdarza się, że kurier pozostaje do dyspozycji klienta nawet przez kilkanaście godzin lub pracuje w godzinach nocnych. Niektóre usługi czynią z kuriera pośrednika, np. między instytucją bankową a jej klientem-wyjaśnia Zbigniew Twardowski, prezes MS Stolica.
Nawet w obrębie jednej branży zapotrzebowanie na dostosowanie usług do profilu działalności zleceniodawcy jest bardzo znaczne. Dlatego kurierzy są zmuszeni do różnicowania i specjalizowania usług.
Więcej: Marian Bołtryk, Puls Biznesu, Transport i Logistyka, 20 lutego 2003 rok, str. 4Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...