Array ( [article] => Array ( [pid] => 76311 [country] => pl [article_id] => 12511 [article_date] => 2022-12-16 [articletype_id] => 34 [article_title] => Zarabiam jako agent nieruchomości [article_intro] => Stabilizacja na rynku nieruchomości sprzyja agencjom pośredniczącym w ich zakupie albo sprzedaży. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 11 [img_photo_description] => [secret] => scrtkecd0f3b1d1e11ac36f76af8df786c7bc [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => nieruchomości [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => zarabiam-jako-agent-nieruchomosci [article_title_striped] => Zarabiam jako agent nieruchomości [dir] => article [article_text_photo] =>

Jacek Pszczółka, franczyzobiorca Metrohouse, który prowadzi biuro w Tychach i Katowicach, współpracę z siecią rozpoczął w 2016 r. Miał prywatne doświadczenia w tej branży i był zainteresowany rynkiem nieruchomości.

 - Doszedłem do wniosku, że znam się na tym i chciałbym zajmować się nieruchomościami zawodowo. Potrzebowałem jednak kogoś, kto by mnie wprowadził w szczegóły – wspomina Jacek Pszczółka.

Łatwiejszy start

 Na początku trafił do innej agencji nieruchomości, ale nie bardzo mu odpowiadały zasady jej działania. Zadzwonił więc do Metrohouse, największej sieci agencji nieruchomości w Polsce. Po spotkaniu z dyrektorem stwierdził, że chciałby podjąć współpracę właśnie z tą siecią. Od początku współpraca układa się bardzo dobrze.

  - Firma ma bardzo dobrze rozwinięte standardy współpracy z klientami na rynku. Dzięki Metrohouse na pewno łatwo też było mi po prostu zacząć. Pominąłem pewne etapy i wszedłem w gotowy, sprawdzony schemat działania. Dołączyłem do firmy, w której zespół ma już duże doświadczenie. Ważne też było dla mnie to, że działam w sieci, która jest największa na rynku – mówi Jacek Pszczółka.

Przyznaje on jednak, że choć franczyzodawca daje wskazówki, jak działać, to trzeba samodzielnie zadbać o pozyskiwanie nowych klientów i jakość.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

 - Bardzo ważna jest praca agentów. Trzeba sobie wychować dobrych współpracowników – mówi Jacek Pszczółka.

Na kolejne biuro w Katowicach zdecydował się ze względu na lokalizację.

 - To duże miasto i stolica regionu. Łatwiej nam w takim miejscu pozyskiwać osoby chętne do współpracy, czyli agentów – mówi Jacek Pszczółka.

Rynek agenta

Franczyzobiorca Metrohouse przekonuje, że rynek nieruchomości, pomimo spowolnienia, sprzyja agentom.

- Jeszcze do niedawna stosunkowo łatwo było wystawić nieruchomość na rynek i  próbować ją sprzedać na własną rękę. Nie każdy decydował się na pomoc agencji, kiedy mieszkania łatwo się sprzedawały. Jednak w trudniejszych czasach można się spodziewać, że więcej osób będzie potrzebowało pomocy specjalistów – mówi Jacek Pszczółka.

Jednocześnie jego zdaniem trudno liczyć na spadek cen nieruchomości.

- Na pewno nie mamy do czynienia z taką sytuacją, jak w 2008 r., kiedy była bańka i ceny nieruchomości mocno przeszacowane. Obecnie, gdybyśmy chcieli wybudować dom, to wyniesie nas to znacznie drożej niż gdybyśmy kupili go z rynku wtórnego po obecnych cenach – mówi Jacek Pszczółka.

Zwraca on uwagę, że inflacja sięga kilkunastu procent, a ceny nieruchomości w tym roku nie poszły do góry. De facto oznacza to ich realny spadek.

 - Ludzie wstrzymują się z decyzjami, nie wiedzą, czy mieszkania kupować, czy czekać. Ale gdzieś muszą mieszkać. Nadal brakuje w Polsce ok. 3 mln mieszkań – mówi Jacek Pszczółka.

 Jego zdaniem lada chwila agencje nieruchomości zmierzą się z dużym zainteresowaniem klientów. Sporo osób, które kupiło mieszkania, kiedy kredyty były tanie, może mieć bowiem problem z ich spłatą. Takie nieruchomości będą wracać na rynek, ponieważ właściciele nie będą stanie ich utrzymać. Można się spodziewać, że chętniej skorzystają z pomocy profesjonalistów.

W sieci Metrohouse w sumie działa obecnie 106 biur, w tym 8 placówek własnych. Do otwarcia swojego biura nieruchomości przygotowuje się kolejnych ośmiu partnerów. Opłata ze wejście do sieci wynosi już od 10 tys. zł. Na przygotowanie i urządzenie biura potrzeba ok. 15 000zł. Natomiast na zwrot z inwestycji można liczyć po około 12 miesiącach działania.

WIZYTÓWKA SIECI METROHOUSE

Sieć agencji nieruchomości

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 233 [author_pid] => 1038 [author_name] => Dominika Pronarska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] => [display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 171897 [itemserver_id] => 41190 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 83a/bd5/autorka.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => dominika-pronarska ) ) [link] => /artykul/12511/zarabiam-jako-agent-nieruchomosci/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => mój franchising [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 39 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => moj-franchising ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 193752 [country_item] => pl [description] => [path] => 434/888/agent_nieruchomosci1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 48131 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 194341 [country_item] => pl [description] => W sieci Metrohouse w sumie działa obecnie 106 biur, w tym 8 placówek własnych. Do otwarcia swojego biura nieruchomości przygotowuje się kolejnych ośmiu partnerów. [path] => eaf/af3/witryna_grodzisk-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Rozwój w czasie zastoju [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48232 ) [1] => Array ( [pid] => 196130 [country_item] => pl [description] => Dzięki Metrohouse łatwo było mi po prostu zacząć. Pominąłem pewne etapy i wszedłem w gotowy, sprawdzony schemat działania. [path] => 365/90b/metrohouse_jacek_pszcz_ka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Jacek Pszczółka, franczyzobiorca Metrohouse [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 48642 ) [2] => Array ( [pid] => 181557 [country_item] => pl [description] => [path] => 4e2/d8f/witryna_biura_metrohouse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 683 [itemserver_id] => 44989 ) ) ) [og_image] => eaf/af3/witryna_grodzisk-1.jpg [article_date_formated] => 16.12.2022 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 194341 [country_item] => pl [description] => W sieci Metrohouse w sumie działa obecnie 106 biur, w tym 8 placówek własnych. Do otwarcia swojego biura nieruchomości przygotowuje się kolejnych ośmiu partnerów. [path] => eaf/af3/witryna_grodzisk-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Rozwój w czasie zastoju [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48232 ) [1] => Array ( [pid] => 196130 [country_item] => pl [description] => Dzięki Metrohouse łatwo było mi po prostu zacząć. Pominąłem pewne etapy i wszedłem w gotowy, sprawdzony schemat działania. [path] => 365/90b/metrohouse_jacek_pszcz_ka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Jacek Pszczółka, franczyzobiorca Metrohouse [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 48642 ) [2] => Array ( [pid] => 181557 [country_item] => pl [description] => [path] => 4e2/d8f/witryna_biura_metrohouse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 683 [itemserver_id] => 44989 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 194341 [country_item] => pl [description] => W sieci Metrohouse w sumie działa obecnie 106 biur, w tym 8 placówek własnych. Do otwarcia swojego biura nieruchomości przygotowuje się kolejnych ośmiu partnerów. [path] => eaf/af3/witryna_grodzisk-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Rozwój w czasie zastoju [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48232 ) [1] => Array ( [pid] => 196130 [country_item] => pl [description] => Dzięki Metrohouse łatwo było mi po prostu zacząć. Pominąłem pewne etapy i wszedłem w gotowy, sprawdzony schemat działania. [path] => 365/90b/metrohouse_jacek_pszcz_ka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Jacek Pszczółka, franczyzobiorca Metrohouse [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 48642 ) [2] => Array ( [pid] => 181557 [country_item] => pl [description] => [path] => 4e2/d8f/witryna_biura_metrohouse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 683 [itemserver_id] => 44989 ) ) [imagesCount] => 3 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Metrohouse [id] => 950 [type] => 11 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/950/metrohouse/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 212984 [country_item] => pl [description] => [path] => 2fa/6a1/metrohouse.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 119 [itemserver_id] => 52828 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 194205 [country_item] => pl [description] => [path] => 357/8a6/zapraszamy_do_wsp_pracy.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48192 ) ) ) ) ) )

Zarabiam jako agent nieruchomości

Rozwój w czasie zastoju
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jacek Pszczółka, franczyzobiorca Metrohouse, który prowadzi biuro w Tychach i Katowicach, współpracę z siecią rozpoczął w 2016 r. Miał prywatne doświadczenia w tej branży i był zainteresowany rynkiem nieruchomości.

 - Doszedłem do wniosku, że znam się na tym i chciałbym zajmować się nieruchomościami zawodowo. Potrzebowałem jednak kogoś, kto by mnie wprowadził w szczegóły – wspomina Jacek Pszczółka.

Łatwiejszy start

 Na początku trafił do innej agencji nieruchomości, ale nie bardzo mu odpowiadały zasady jej działania. Zadzwonił więc do Metrohouse, największej sieci agencji nieruchomości w Polsce. Po spotkaniu z dyrektorem stwierdził, że chciałby podjąć współpracę właśnie z tą siecią. Od początku współpraca układa się bardzo dobrze.

  - Firma ma bardzo dobrze rozwinięte standardy współpracy z klientami na rynku. Dzięki Metrohouse na pewno łatwo też było mi po prostu zacząć. Pominąłem pewne etapy i wszedłem w gotowy, sprawdzony schemat działania. Dołączyłem do firmy, w której zespół ma już duże doświadczenie. Ważne też było dla mnie to, że działam w sieci, która jest największa na rynku – mówi Jacek Pszczółka.

Przyznaje on jednak, że choć franczyzodawca daje wskazówki, jak działać, to trzeba samodzielnie zadbać o pozyskiwanie nowych klientów i jakość.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

 - Bardzo ważna jest praca agentów. Trzeba sobie wychować dobrych współpracowników – mówi Jacek Pszczółka.

Na kolejne biuro w Katowicach zdecydował się ze względu na lokalizację.

 - To duże miasto i stolica regionu. Łatwiej nam w takim miejscu pozyskiwać osoby chętne do współpracy, czyli agentów – mówi Jacek Pszczółka.

Rynek agenta

Franczyzobiorca Metrohouse przekonuje, że rynek nieruchomości, pomimo spowolnienia, sprzyja agentom.

- Jeszcze do niedawna stosunkowo łatwo było wystawić nieruchomość na rynek i  próbować ją sprzedać na własną rękę. Nie każdy decydował się na pomoc agencji, kiedy mieszkania łatwo się sprzedawały. Jednak w trudniejszych czasach można się spodziewać, że więcej osób będzie potrzebowało pomocy specjalistów – mówi Jacek Pszczółka.

Jednocześnie jego zdaniem trudno liczyć na spadek cen nieruchomości.

- Na pewno nie mamy do czynienia z taką sytuacją, jak w 2008 r., kiedy była bańka i ceny nieruchomości mocno przeszacowane. Obecnie, gdybyśmy chcieli wybudować dom, to wyniesie nas to znacznie drożej niż gdybyśmy kupili go z rynku wtórnego po obecnych cenach – mówi Jacek Pszczółka.

Zwraca on uwagę, że inflacja sięga kilkunastu procent, a ceny nieruchomości w tym roku nie poszły do góry. De facto oznacza to ich realny spadek.

 - Ludzie wstrzymują się z decyzjami, nie wiedzą, czy mieszkania kupować, czy czekać. Ale gdzieś muszą mieszkać. Nadal brakuje w Polsce ok. 3 mln mieszkań – mówi Jacek Pszczółka.

 Jego zdaniem lada chwila agencje nieruchomości zmierzą się z dużym zainteresowaniem klientów. Sporo osób, które kupiło mieszkania, kiedy kredyty były tanie, może mieć bowiem problem z ich spłatą. Takie nieruchomości będą wracać na rynek, ponieważ właściciele nie będą stanie ich utrzymać. Można się spodziewać, że chętniej skorzystają z pomocy profesjonalistów.

W sieci Metrohouse w sumie działa obecnie 106 biur, w tym 8 placówek własnych. Do otwarcia swojego biura nieruchomości przygotowuje się kolejnych ośmiu partnerów. Opłata ze wejście do sieci wynosi już od 10 tys. zł. Na przygotowanie i urządzenie biura potrzeba ok. 15 000zł. Natomiast na zwrot z inwestycji można liczyć po około 12 miesiącach działania.

WIZYTÓWKA SIECI METROHOUSE

Sieć agencji nieruchomości

  • Liczba oddziałów – 106, w tym 8 placówek własnych
  • Opłata za wejście do sieci  – 10 tys. zł
  • Zwrot z inwestycji – 12 miesięcy

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €