Sprzedajemy kawę i rzemieślnicze słodycze

Baumgart Kaffee szuka franczyzobiorców, którzy będą dystrybuować produkty marki w całej Polsce. Dostaną wyłączność terytorialną.
Po ukończeniu studiów Jakub Baumgart szukał pomysłu na biznes. Jego wybór padł na rodzinną palarnię kawy.
– W sumie prowadzę palarnię już od 9 lat. Cztery lata temu przeprowadziliśmy rebranding i działamy pod szyldem Baumgart Kaffee – opowiada Jakub Baumgart, franczyzodawca Baumgart Kaffee.
Dla ścisłości należy jednak dodać, że kawa to nie jedyny produkt w portfolio Baumgart Kaffee. Są też herbaty, a bardzo dużą część oferty stanowią rzemieślniczo produkowane słodycze, m.in. czekolady, praliny, czekoladowe lizaki – wszystko robione z prawdziwej belgijskiej czekolady.
– Sprzedaż słodyczy generuje obecnie największy procent naszych obrotów – podkreśla Jakub Baumgart. – To nie są tanie produkty, ale za to z najwyższej półki jakościowej. Najczęściej służą jako prezenty.
Sieć dystrybucji
Do tej pory Baumgart Kaffee rozwijał się organicznie, sprzedając swoje produkty poprzez przedstawicieli handlowych i dwa sklepy firmowe. Teraz chce zbudować sieć franczyzową. Franczyzobiorcy będą się zajmować regionalną dystrybucja produktów, z gwarancją wyłączności terytorialnej.
– Franczyzobiorcy będą nawiązywać i utrzymywać kontakty z klientami na swoim terenie, przyjmować zamówienia – wyjaśnia Jakub Baumgart. – A możliwości dystrybucyjne naszych produktów są bardzo szerokie. To m.in. lokalne sklepy w typie delikatesów, też sklepy ze zdrową żywnością, kwiaciarnie, kawiarnie, hotele, ale największy procent naszych klientów to firmy. Warto też nawiązać współpracę z agencjami reklamowymi, które przygotowują oferty dla klientów biznesowych. Możemy przygotować personalizowane produkty, sygnowane ich logo, czy też zestawy prezentowe dla pracowników. Przygotowywaliśmy np. jednorazowo 17 tys. takich zestawów dla Grupy LPP.
Do franczyzobiorców w konkretnych regionach będę też spływać zamówienia składane przez sklep internetowy.
Rozwój biznesu
Na inwestycję początkową potrzeba min. 40 tys. zł. Z czego 8 tys. zł to jednorazowa opłata wstępna, zawierająca pakiet szkoleń i materiałów marketingowych. Reszta kwoty przeznaczana jest na zatowarowanie w produkty.
– Wymagamy, aby były to pieniądze własne, nie pochodzące z kredytu – zaznacza Jakub Baumgart. – Ważne jest także, aby franczyzobiorca miał finansowe zabezpieczenie na minimum trzy pierwsze miesiące prowadzenia działalności. Każdy biznes wymaga czasu, aby mógł się rozkręcić.
Wraz z rozwojem biznesu franczyzobiorca będzie mógł zatrudnić własnych handlowców.
– Może też, choć nie musi otworzyć sklep stacjonarny – dodaje Jakub Baumgart. – Sądzimy, że najlepszy czas na taki ruch to najwcześniej po 3-6 miesiącach od nawiązania z nami współpracy.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.
– A nasze produkty są wysokomarżowe – podkreśla Jakub Baumgart. – Średnia marża to 40-50 proc.
Bumgart Kaffee docelowo chce mieć w całej Polsce 40 franczyzobiorców.
WIZYTÓWKA BAUMGART KAFFEE
Producent i dystrybutor kawy oraz rzemieślniczo wyrabianych słodyczy.
- inwestycja początkowa min. 40 tys. zł
- średnia marża 40-50 proc.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej