Otwieramy biuro podróży

Na start
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wakacje.pl są właścicielem największej sieci franczyzowej w branży turystyki zorganizowanej. Obecnie ta sieć liczy blisko 300 salonów sprzedaży, działających pod dwiema markami: Wakacje.pl i Wakacyjny Świat.

– Są jeszcze miasta i regiony, w których nie posiadamy odpowiedniej reprezentacji naszych salonów i tam planujemy rozwój. Do nich należy np. północno-zachodnia część kraju – informuje Wioletta Zarzycka, dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci stacjonarnej w Wakacje.pl. – Preferujemy lokalizacje w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców, ale tak naprawdę każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie, oceniając również potencjał sprzedażowy lokali w mniejszych miejscowościach.

Doświadczenie niekonieczne

Jeśli chodzi o wymagania wobec kandydatów, to - jak mówi franczyzodawca - doświadczenie w branży turystycznej ułatwia prowadzenie biura podróży, ale nie jest warunkiem koniecznym.

– Zasadą franczyzy Wakacje.pl jest działanie w oparciu o partnerstwo biznesowe. Dostarczamy naszym partnerom wsparcia w czterech głównych obszarach: sprzedażowym, marketingowym, logistycznym i administracyjnym. W zamian oczekujemy chęci rozwoju marki na rynku lokalnym, zatrudnienia wykwalifikowanych doradców z doświadczeniem w branży turystycznej lub sprzedaży, otwartości na zmiany oraz gotowości do udziału w szkoleniach, które prowadzimy – wylicza Wioletta Zarzycka.

Do sieci Wakacje.pl i Wakacyjny Świat mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod własnym brandem czy w innej sieci agencyjnej.

Rekomendowane lokalizacje dla salonów to miejsca o dużym przepływie ludzi, z łatwym dojazdem i dostępnością miejsc parkingowych. Mogą to być lokale w galeriach handlowych lub w ich pobliżu, najlepiej z dużą witryną lub zlokalizowane w centrum miasta, w ciągach handlowych. Powierzchnia sali sprzedaży salonu Wakacje.pl powinna mieć powyżej 20 m2. Może to być również wyspa o powierzchni 10-20 m2 w pasażu handlowym.

– Oczywiście udzielamy naszym partnerom wsparcia w wyborze optymalnej lokalizacji salonu, a także w zaprojektowaniu jego wnętrza i witryny – dodaje Wioletta Zarzycka. – Sami pozyskujemy również lokalizacje, które jesteśmy w stanie zaoferować kandydatom. Pomagamy również w realizacji formalności związanych z udostępnieniem ofert poszczególnych touroperatorów oraz promocji salonu.

W sieci raźniej

Łączny koszt inwestycji w salon Wakacje.pl to ok. 30 tys. zł netto. Kwota ta obejmuje opłatę licencyjną, wyposażenie lokalu, jego branding i materiały marketingowe na start. Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 10 tys. zł netto.

– Od naszych partnerów nie pobieramy dodatkowych opłat miesięcznych. Bezpłatne jest dla nich korzystanie z naszego autorskiego systemu CRM, szkoleń wewnętrznych, obsługi helpdesk czy porad z zakresu public relations i marketingu – zapewnia Wioletta Zarzycka. – Na przestrzeni 23 lat działalności w Wakacje.pl wypracowaliśmy skuteczne sposoby przedstawiania i sprzedaży oferty. Tymi technikami sprzedaży i wieloletnim doświadczeniem na rynku turystyki zorganizowanej dzielimy się z naszymi partnerami podczas cyklicznych szkoleń. Ponadto, franczyzobiorcy zyskują dostęp do szerokiej oferty touroperatorskiej, uproszczonego systemu rozliczeń, preferencyjnych warunków sprzedaży usług dodatkowych (ubezpieczenia, parkingi) i unikalnych produktów, a także możliwość korzystania z umów podpisanych przez Wakacje.pl z różnymi podmiotami, m.in. SixPayment, Sodexo i My Benefit.

Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedanych wycieczek i produktów dodatkowych (np. biletów czarterowych).

Czy turystyka to obecnie atrakcyjna branża?

– Wyjazd z biurem podróży to najbezpieczniejsza forma podróżowania – nie tylko ze względu na zabezpieczenie wpłaconych środków czy opiekę rezydentów na miejscu, ale też gwarancje chroniące nas na wypadek zmiany planów – przekonuje Wioletta Zarzycka. – Z badań przeprowadzanych przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, na zlecenie Wakacje.pl wynika, że 46 proc. osób, które planują w tym roku zagraniczne wakacje, skorzysta przy tym z usług biura podróży. W dodatku, po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa, wiele osób czuje głód podróżowania. Stąd też oferta biur podróży cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

 

WIZYTÓWKA WAKACJE.PL

Sieć biur podróży.

  • ok. 300 salonów
  • inwestycja ok. 30 tys. zł netto
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €