Tajemnicze rozmowy franczyzowe
Orlen i niebieskie stacje ustalają zasady współpracy.
Od warunków, jakie uda się wynegocjować przedstawicielom Stowarzyszenia Właścicieli Stacji Patronackich PKN Orlen z zarządem koncernu, zależy przyszły kształt sieci z głową orła w logo. Rozmowy toczą się mozolnie, a sieć stacji franczyzowych rozwija się powoli i z dala od oczu obserwatorów.
Do połowy stycznia koncern podpisał kilkadziesiąt umów franczyzowych, następnych kilkadziesiąt jest w przygotowaniu. Biuro prasowe PKN nie podaje szczegółów, wskazując jedynie na wzorcową umowę zawartą w Wiśle, ale i jej warunki trzyma w tajemnicy. Podkreśla, że jest to umowa z właścicielem, który nie należał do stacji patronackich.
Sami zainteresowani, czyli operatorzy niebieskich stacji Petrochemii Płockiej, niewiele wiedzą o szczegółach negocjacyjnych. Janusz Tatarski, prezes Stowarzyszenia potwierdza, że ostatnie propozycje Orlenu wyglądały następująco: opłaty miesięczne na rzecz PKN: franczyza 5 tysięcy złotych i jeden procent od obrotu stacji, upust na tonie paliwa 20 zł, próg umożliwiający przystąpienie do sieci – 2 mln ton sprzedawanego paliwa w ciągu roku. Zdaniem niektórych stacyjników opłaty te są za wysokie i jeżeli oferta koncernu miałaby taka pozostać, to nie przystąpią do sieci. - W wypadku naszej stacji byłoby to około 15 tysięcy złotych miesięcznie. To dla nas bardzo dużo - mówi Jacek Kuźnik ze stacji w Piotrowicach.
Tatarski twierdzi, że podczas spotkania z kierownikiem Działu Sieci Patronackich i Franchisingowych PKN Markiem Meksułą przedstawił nową propozycję. Stowarzyszenie gotowe byłoby zaakceptować umowy, na mocy których miesięczne opłaty franczyzowe kształtowałyby się na poziomie 3,5 tys. zł plus 1 proc. od obrotów. Chciałoby za to upustu w wysokości 40 zł na tonie paliwa.
Więcej: Stacja Benzynowa, luty 2003, nr 2, str. 27Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...