Słodki biznes

– Pączkarnie, w przeciwieństwie do lodziarni, nie działają sezonowo, dzięki czemu przynoszą zyski przez cały rok – podkreśla Wojciech Goduński, franczyzodawca Pączków Mamy.
Skąd wziął się pomysł na sieć pączkarni? Czy w ogóle na sprzedaży tylko jednego produktu da się zarobić?
Pomysł na Pączki Mamy zrodził się w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. W dobie pączkarni, które serwują półprodukt z proszku, postanowiliśmy stworzyć markę inspirowaną tradycyjnymi wypiekami naszych mam – mąka, drożdże, jaja… Wszystkie składniki, najlepszej jakości, pochodzą wprost z naszej hurtowni Wojtex. A czy da się na tym zarobić? Pączkarnie to dochodowy biznes – nasza oferta jest na tyle bogata, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Pączkarnie w przeciwieństwie do lodziarni nie działają sezonowo, dzięki czemu przynoszą zyski przez cały rok. Szacujemy, że obrót miesięczny to 75 tys. zł.
Jaka lokalizacja jest najlepsza na pączkarnię?
Pączkarnię można otworzyć w każdej niemal miejscowości, dużej czy małej. Każdorazowo nasi specjaliści dokonują oględzin danego miejsca pod względem potencjalnego ruchu w punkcie. Najlepsze lokalizacje to ścisłe centra miast, skwery, deptaki – miejsca gdzie jest duży ruch pieszych. Lokal może być wolnostojący lub znajdować się w ciągu handlowym. Proponujemy franczyzobiorcom kilka formatów do wyboru, czyli lokal z okienkiem podawczym, pączkarnię ze stolikami lub przyczepę gastronomiczną.
Dużo trzeba zainwestować?
Koszty zależą oczywiście od wybranego formatu. W przypadku lokalu z okienkiem podawczym, którego minimalna powierzchnia to 15 m2, trzeba zainwestować 78 tys. zł. Pączkarnia ze stolikami to wydatek rzędu 91 tys. zł. Natomiast w pełni wyposażona przyczepa gastronomiczna kosztuje 46 tys. zł. Nie pobieramy opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa to 1250 zł plus 1 proc. od obrotu miesięcznie
Czy franczyzobiorca musi być cukiernikiem?
Wszystkie pączki powstają na miejscu w naszych pączkarniach. Nie wymagamy jednak od franczyzobiorców doświadczenia cukierniczego. Zapewniamy szkolenie z przygotowywania pączków oraz standardów obsługi klienta.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI PĄCZKI MAMY
Sieć pączkarni.
- 3 formaty do wyboru
- kwota inwestycji od 46 tys. zł
- opłata franczyzowa 1250 zł plus 1 proc. od obrotu
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...