Branża z potencjałem

Szybki zysk
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak wygląda rynek salonów tatuażu w Polsce?

W dzisiejszych czasach tatuaż to niemal dzieło sztuki. Coraz więcej ludzi traktuje go jako ekskluzywną biżuterię na swoim ciele. W ciągu ostatnich kilku lat rynek tatuaży ewaluował. Powstało wiele bardzo dobrych salonów i pojawia się coraz więcej utalentowanych artystów, którzy chcą pracować w tym biznesie, ponieważ jest to ich pasja. Tatuują się ludzie w różnym wieku, nie tylko młodzi. Są to zarówno kobiety jak i mężczyźni. Tatuaże są także coraz szerzej widziane u światowych gwiazd kina, muzyki czy celebrytów. Stały się one modą XXI wieku.

Dlaczego zdecydowaliście się na rozwój we franczyzie?

Zdecydowaliśmy się wejść w ten model współpracy, ponieważ na rynku w Polsce brakuje takiej sieci, a jest ona potrzebna. W naszym kraju przeważającą część stanowią bowiem lokalnie działające pojedyncze studia lub sieci liczące nie więcej niż kilka studio. Jesteśmy pierwszym i jedynym franczyzodawcą w branży tautaży w Polsce. Franczyzę oferujemy od sierpnia 2021 roku. Chcemy dzielić się z ludźmi swoją pasją, wymieniać poglądami, doświadczeniem. Mamy też ambicje stać się potężną grupą zrzeszającą najlepszych tatuażystów w kraju. Wspólne konwenty, guest spoty, wspólne uczenie i pogłębianie sztuki tatuażu to nasz cel. Chcemy zbudować silną i rozpoznawalną markę, bezpieczną i ekskluzywną. Klienci często mają problem z wyborem odpowiedniego studia z obawy czy akurat tutaj tatuaż jakość jest na wysokim poziomie. Naszym celem jest zagwarantowanie klientowi, że udając się do salonu studia Mistrzowie Tattoo, usługa będzie wykonana na 100 proc. zgodnie z jego oczekiwaniami.

Jak na rynek tatuaży wpłynęła pandemia?

Biznes tattoo jest odporny na pandemie. Ten, kto zawsze marzył o tatuażu, to po prostu go zrobi. W czasie lockdownu nie nudziliśmy się. Robiliśmy dużo projektów, a tatuażyści wykorzystali ten wolny czas także do odpoczynku. Natomiast po lockdownie w studio było prawdziwe trzęsienie ziemi. Mieliśmy więcej chętnych niż wolnych terminów.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Czym należy się kierować, wybierając lokalizację pod salon tatuażu?

Tutaj mamy duże pole manewru. Wybierając lokal na obrzeżach miasta, na jakimś osiedlu, oszczędzamy na czynszu i naprawdę mamy szeroki wybór. Nie polecamy centrów miast. Po pierwsze czynsz jest tam wysoki, a dojazd i parkowanie utrudnione. Ważne jest dla nas, żeby obok był parking, najlepiej bezpłatny i dobra komunikacja. Lokal powinien znajdować się na parterze budynku i posiadać miejsce do zawieszenia reklamy.

Jakie są warunki współpracy z waszą siecią i kiedy można liczyć na zwrot z inwestycji?

Plan finansowy dla studio Mistrzowie Tattoo przewiduje nakłady inwestycyjne w zależności od wybranego modelu. Do wyboru mamy Studio Tattoo wyposażone w trzy stanowiska dla tatuażystów lub Studio Tattoo z dodatkowymi usługami jak piercing, makijaż permanentny oraz laserowe usuwanie tatuażu i makijażu permanentnego. Przy czym Studio Tattoo to nakłady rzędu 75 tys. zł netto, a dodatkowe usługi 60 tys. zł netto.

Planowany zwrot z inwestycji  następuje po 3-5 miesiącach od otwarcia. Przy pełnej gamie usług i po odjęciu kosztów możemy liczyć na zyski średnio rzędu 20-30 tys. zł miesięcznie.

Jakie macie plany rozwoju sieci? Kiedy powstaną kolejne salony?

Z racji tego , że jesteśmy jedynym i pierwszym franczyzodawcą usług tatuażu liczymy na spory odzew i wiele zapytań. Na pewno w Gdyni, jeszcze w tym roku powstanie nasza trzecia jednostka własna. Także od 3 grudnia działa prężnie nasza jednostka franczyzowa w Poznaniu i osiąga coraz lepsze wyniki. Mieliśmy już także dopięty temat na Wrocław, ale nasi partnerzy w ostatniej chwili musieli się wycofać z powodu kłopotów finansowych ich obecnej firmy.

Nie nastawiamy się na hurtowe budowanie sieci. Zależy nam na jakości naszych franczyzobiorców. Chcemy otwierać dobre studia z ludźmi, którzy są do tego odpowiedni i dobrze poprowadzą ten biznes, a dodatkowo stanie się on dla nich pasją. Należy dodać jeszcze, że Mistrzowie Tattoo to koncept przystępny dla każdego. Nie jest wymagane doświadczenie w branży. Nie trzeba być także artystą. Oferta skierowana jest zarówno dla nowych inwestorów nie mających wiedzy o tatuażu, jak i osób prowadzących już studia lub planujących je otworzyć.

 

WIZYTÓWKA MISTRZOWIE TATTOO

Sieć salonów tatuaży.

  • koszt inwestycji: 60-75 tys. zł
  • liczba salonów: 3
  • czas zwrotu z inwestycji: 3-5 miesięcy

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €