Zainteresowanie treningami rośnie

– Nasi franczyzobiorcy, aby obsłużyć wszystkich chętnych, otwierają kolejne kluby lub zwiększają powierzchnię obecnych – mówi Bartłomiej Kołodziejek z 36 MINUT.
Co nowego w 36 MINUT?
Sieć cały czas prężnie się rozwija – pandemia nie spowolniła naszych działań, lecz zmusiła nas do odkrycia nowych ścieżek, a to otworzyło przed nami sporo możliwości. Opracowujemy i wprowadzamy nowe narzędzia, które usprawnią funkcjonowanie klubów w obrębie sieci. Pracujemy też nad platformą e-learningową dla naszych partnerów i trenerów.
Obecnie jeszcze silniej komunikujemy prozdrowotny aspekt aktywności w kontekście naszego konceptu. Zauważyliśmy, że pandemia zmieniła podejście ludzi do aktywności i zdrowia. Jako społeczeństwo staliśmy się bardziej świadomi jej ważnej roli w profilaktyce chorób cywilizacyjnych, budowaniu odporności, a także procesie powrotu do formy. Rozwijamy też intensywnie współpracę z przedstawicielami twardej branży medycznej. W efekcie tych działań z naszych maszyn mogą korzystać m.in. pacjenci placówek Centrum Kompleksowej Rehabilitacji, którzy mają za sobą operację albo właśnie się do niej przygotowują. Coraz mocniej wysuwa się na pierwszy plan rola fizjoterapeuty. Jego obecność, która od początku była ważnym elementem naszego konceptu, obecnie jest kluczowa i stanowi fundament naszego biznesu.
Jak sieć 36 MINUT odnajduje się w pandemicznej rzeczywistości?
Ze względu na zakres świadczonych przez nas usług w naturalny sposób kluby 36 MINUT mają status podmiotów leczniczych, a to oznacza, że są otwarte dla klubowiczów bez względu na sytuację pandemiczną w kraju. Niezależnie jednak od okoliczności radzimy sobie bardzo dobrze. Ludzie cały czas chcą podejmować działania prozdrowotne.
Dzisiaj na pewno nie jest łatwo branży sportowej, z którą również się identyfikujemy. Sprzyja nam jednak to, że nasz koncept jest kameralny. Nigdy nie nastawialiśmy się na tłumy w klubach. Co więcej, od samego początku kładliśmy nacisk na bezpieczeństwo i higienę, np. każdy klubowicz wraz z karnetem otrzymuje ręczniki, które wykorzystuje podczas treningu, żeby zredukować kontakt ciała z urządzeniem. Wprowadziliśmy też dodatkowe rozwiązania, które zapewniają klubowiczom jeszcze większe bezpieczeństwo, jak obowiązek dezynfekcji dłoni przed skorzystaniem z urządzeń, rękawiczki czy zapisy na zajęcia, tak by jednocześnie ćwiczyła określona liczba osób. Tam, gdzie była taka konieczność, zwiększyliśmy dystans między maszynami.
Czy klientów sieci przybywa?
Nasze kluby cechuje kameralność – mamy z góry określoną maksymalną liczbę klubowiczów. Optymalna liczba treningów w 36 MINUT to 6-8 w miesiącu. Niestety, zdarza się, że musimy odmawiać chętnym na treningi, a przecież zainteresowanie naszą ofertę rośnie. Nasi franczyzobiorcy, aby zwiększyć dostępność oferty, otwierają kolejne kluby, zwiększają ich powierzchnię lub decydują się na dodatkowy obwód maszyn do ćwiczeń. Naszym celem jest zapewnienie klientowi indywidualnej opieki. Wizyta w klubie to nie tylko trening – klubowicz ma czas, żeby wypić kawę, zrelaksować się, poczuć się komfortowo i – co szczególnie ważne – porozmawiać z fizjoterapeutą na ważne tematy dotyczące jego zdrowia. Na to wszystko potrzeba przestrzeni, a ta bywa ograniczona. Naszym priorytetem nie jest zatem liczba klubowiczów, lecz takie ukierunkowanie działania klubu, żeby klienci zostali najlepiej obsłużeni i „zaopiekowani”.
Jakie macie plany na przyszłość?
Nasz koncept w pewnym sensie wyprzedził swoje czasy. Od początku bazował na nowoczesnej technologii spod znaku Milon, obejmującej nie tylko doskonałe maszyny, lecz także oprogramowanie i aplikacje do mierzenia postępów ćwiczącego. Idąc jednak z duchem czasu, chcemy jeszcze bardziej się digitalizować, nadal jednak skupiając się na naszym kliencie i indywidualnym podejściu do niego. Digitalizacja dotyczy wszystkich branż, dlatego i u nas każdy nowo przyjęty franczyzobiorca otrzymuje dostęp do aplikacji, która prowadzi go krok po kroku od momentu podpisania umowy do uruchomienia klubu.
Cennym narzędziem jest platforma e-learningowa, którą niedawno uruchomiliśmy, co pozwoliło nam rozbudować ofertę szkoleniową dla partnerów i ich kadry. Bezustannie pogłębiamy analizy dotyczące rentowności klubów. Duży nacisk kładziemy też na integrację społeczności franczyzobiorców i trenerów sieci – cyklicznie organizujemy spotkania dla partnerów, m.in. co kwartał zjazdy pod szyldem Akademii 36 MINUT, podczas których – w formule warsztatowej – pracujemy nad wzmacnianiem pozycji marki w naszym kraju. Rozszerzamy ponadto pakiet usług dodatkowych oferowanych przez kluby i wspieramy partnerów w ich wdrażaniu.
Jakie są warunki współpracy z 36 MINUT?
Opłaty są zależne od kilku czynników. W największym uogólnieniu można uznać, że na start potrzeba ok. 100 tys. zł (z czego 51 tys. zł to koszt wyposażenia klubu, a 49 tys. – opłata przyłączeniowa, obejmująca cztery pakiety: „Marketing”, „Szkolenia”, „Maszyny” i „Architekt”). W większości przypadków koszty są uzależnione od stanu lokalu. Aby dać obraz realnej inwestycji, możemy powiedzieć, że maksymalna kwota w 2021 roku wyniosła 250 tys. zł, a najniższa 100 tys. zł. W sumie w ubiegłym roku uruchomiliśmy 14 klubów – 9 w modelu franczyzowym i 5 placówek własnych. Oznacza to, że mamy już 45 lokali – w tym 15 własnych i 30 franczyzowych.
W jakich lokalizacjach wciąż szukacie partnerów?
Wychodzimy poza Wielkopolskę, gdzie obecnie mamy najwięcej klubów. Szukając nowych lokalizacji, skupiamy się obecnie na Dolnym Śląsku i Pomorzu. Co jednak ważne i wymaga podkreślenia – w każdym regionie ludzie chcą żyć zdrowo, więc nie ograniczamy się regionalnie, docieramy do wszelkich miejsc, czego dowodem jest klub w Żywcu, który rozpoczął działalność w połowie grudnia.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA 36 MINUT
Sieć klubów treningowych.
- minimalna kwota inwestycji: 100 tys. zł
- liczba placówek: 15 własnych i 30 franczyzowych
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej