Otwieramy agencję nieruchomości

Rynek agencji nieruchomości jest bardzo konkurencyjny, dlatego warto zainwestować we współpracę ze znaną siecią. Tak zrobił Jarosław Grygoruk. Jak mu poszło?
Jarosław Grygoruk, dyrektor oddziału Investor Nieruchomości w Białymstoku, przez wiele lat pracował w handlu. Widząc jednak zmiany na rynku, zaczął szukać dodatkowego zajęcia. Miał własne powierzchnie biurowe, których wynajmem się zajmował, więc padło na nieruchomości.
Z górki
Nie chciał od początku na własną rękę budować swojej marki, więc wybrał franczyzę. Przejrzał działające na rynku sieci i zdecydował się na współpracę z Investor Nieruchomości.
– Rozmawiałem też z przedstawicielami innych sieci, ale Investor Nieruchomości najbardziej przypadł mi do gustu, w zakresie warunków współpracy – opowiada Jarosław Grygoruk.
Pod tym szyldem działa już siedem lat. Ma jeden oddział i zatrudnia kilku agentów.
– Mocno selekcjonuję ludzi do współpracy. Chcę, żeby była ona dla obu stron korzystna i trwała latami – mówi Jarosław Grygoruk.
Jego zdaniem prowadzenie biura obrotu nieruchomościami to praca dla osób upartych i wytrzymałych, takich, które się nie poddają zbyt łatwo.
– Trudne bywają jednak początki, a potem przychodzi taki moment, kiedy nie trzeba już zabiegać o klientów, ponieważ oni trafiają do nas sami – albo z polecenia albo w efekcie naszych działań marketingowych – mówi Jarosław Grygoruk.
Konkurencja na rynku obrotu nieruchomościami jest duża, ponieważ bariery wejścia są niskie. W samym Białymstoku działa ok. 100 biur Nieruchomości.
– Dlatego tym bardziej warto zainwestować we współpracę ze znaną siecią. To mocno ułatwia nie tylko start, ale i późniejsze funkcjonowanie i podpisywanie umowy z klientami, którzy prędzej zaufają dużej firmie z dużym doświadczeniem – mówi Jarosław Grygoruk.
Duże wsparcie
We współpracy z siecią Investor Nieruchomości ceni on sobie między innymi to, że zawsze można liczyć na pomoc całego kierownictwa.
– W centrali pracują osoby z dużym doświadczeniem, które wiele rzeczy przetestowały. Zawsze możemy skonsultować swoje pomysły – mówi Jarosław Grygoruk.
Kolejna sprawa to wymiana doświadczeń z innymi oddziałami.
– Udzielamy sobie wzajemnie pomocy, żeby cała sieć mogła się rozwijać – mówi Jarosław Grygoruk.
Jego zdaniem obecnie łatwiej się prowadzi biuro nieruchomości niż kiedyś, ponieważ rynek się sprofesjonalizował.
– Kiedyś nie zawsze agent wiedział, czy dane mieszkanie jest aktualne, a oferta była powielana w kilku biurach, miała różne ceny i zawierała sporo błędów. Dzisiaj mamy umowy na wyłączność, w sieci pojawia się mniej zdublowanych ofert, są one lepiej przygotowane, dysponują wysokiej jakości zdjęciami – mówi Jarosław Grygoruk
Dobry czas
Obecnie mieszkania sprzedają się na pniu, a ich ceny są mocno wywindowane. Paradoksalnie taka sytuacja nie sprzyja biurom nieruchomości, ponieważ wielu właścicieli nieruchomości woli je sprzedawać na własną rękę.
– Nie oznacza to jednak, że pośrednicy nie są potrzebni. Ze względu na dużą skalę sprzedaży mieszkań, wszędzie jest więcej transakcji – i w biurach i poza nimi. Pomoc pośrednika może być szczególnie cenna dla tych osób, które nie chcą tracić czasu na zajmowanie się sprzedażą nieruchomości i wolą powierzyć to zadanie profesjonalistom – mówi Jarosław Grygoruk.
Zaleta pośrednika to także profesjonalne podejście do sprzedaży nieruchomości.
– Nie jesteśmy z nią związani emocjonalnie, więc potrafimy spojrzeć obiektywnie i wyciągnąć jej najlepsze atuty – mówi Jarosław Grygoruk.
Poza tym kupujący dużo swobodniej czuje się w obecności pośrednika niż właściciela nieruchomości. Dzięki temu łatwiej mu podjąć decyzję o zakupie.
WIZYTÓWKA SIECI INVESTOR NIERUCHOMOŚCI
- Liczba placówek – 64
- Kwota inwestycji – 20-25 tys. zł
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej