Lewiatan Pomorze ceni równowagę
Twórcy i założyciele sieci handlowych w Polsce dużego doświadczenia nie mają. I dlatego popełniają błędy wynikające z nieumiejętności zachowania równowagi.
Sieci są zbyt duże albo zbyt elitarne, popadają w zależność od hurtowniczych potentatów lub zbyt rygorystycznie, ze stratą dla wspólnych interesów, przestrzegają kupieckiej demokracji. Bogdanowi Theisebachowi, prezesowi Lewiatana Pomorze wydaje się, że znalazł właściwe proporcje i równowagę.
Istniejąca od roku 1998 sieć rosła błyskawicznie i w roku 2000 miała już przeszło 400 sklepów, wiele byle jakich. Ten błąd został skorygowany - teraz pomorski Lewiatan ma 215 sklepów. Dobrych i solidnych, ale nie jest to zamknięta we własnym kręgu elita, do której dostępu nie ma.
Sieć ma oparcie nie tylko w zaprzyjaźnionych, ale wręcz powiązanych kapitałowo spółkach hurtowych (55 procent udziałów w Lewiatan Pomorze należy do detalistów, 45 procent do firm dystrybucyjnych), jednak żaden z hurtowników, nawet potężny DLS nie uzyskał dominującej pozycji. Tych wspólników z hurtu detaliści z Lewiatana od dłuższego czasu dobierali i testowali, aż została "śmietanka": z branży opakowań i artykułów higienicznych - Piotrex-Pak i AKU, z mrożonek Triada Augusto, ze słodyczy Roma, od piwa i napojów-Presto, od większości spożywczych i chemicznych - DLS.
Więcej: Detal Dzisiaj, 23 stycznia 2003, str. 10Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...