Biznes, którego można spróbować

Niezdecydowani mogą spróbować, z czym się wiąże prowadzenie biznesu w branży nieruchomości. Taką opcję oferuje Północ Nieruchomości. Na czym ona polega?
Firma Północ Nieruchomości oprócz klasycznej franczyzy, oferuje swoim partnerom również tzw. franczyzę na próbę.
– Jest to program stworzony z myślą o osobach planujących rozpoczęcie samodzielnej kariery w branży nieruchomości, które nie są jeszcze gotowe do otwarcia własnego biura – mówi Rafał Wojdyła, menedżer do spraw rozwoju i marketingu w firmie Północ Nieruchomości.
Na próbę i na serio
Dodaje, że osoba wybierająca franczyzę na próbę, na początku działalności nie potrzebuje kapitału, pracowników, ani własnego biura. Opłata za przystąpienie do sieci w ramach franczyzy „na próbę” wynosi 2 tys. zł netto. Comiesięczna opłata franczyzowa to 700 zł netto. W standardowym modelu franczyzy Premium, opłata wstępna dla nowych franczyzobiorców wynosi 5 tys. zł netto, a opłata miesięczna od 1200 zł netto.
Franczyzobiorcy zajmują się przede wszystkim pośrednictwem pomiędzy stronami transakcji
i kwestiami prawnymi dotyczącymi nieruchomości. Doradcy ds. nieruchomości prowadzą negocjacje, przygotowują niezbędną dokumentację oraz zajmują się promowaniem nieruchomości.
– Franczyzobiorcy premium korzystają z gotowych rozwiązań i know-how wypracowanych przez wiele lat rynkowej praktyki – dzięki temu ryzyko prowadzenia biura nieruchomości jest zminimalizowane – mówi Rafał Wojdyła.
Marka Północ Nieruchomości istnieje od 1999 roku. Wtedy powstało jej pierwsze biuro w Krakowie. Dzisiaj sieć liczy 70 biur. Jej oddziały znajdują się od Bałtyku do Tatr, zarówno w dużych miastach (np. Gdańsk, Warszawa, Wrocław), jak i średniej wielkości miejscowościach (Bochnia, Głogów czy Ełk). W ciągu trzech kwartałów 2021 roku otworzyło się 12 oddziałów franczyzowych na terenie całej Polski. Natomiast 18 franczyzobiorców skorzystało z oferty Franczyzy „na próbę.
– W przyszłym roku chcemy osiągnąć jeszcze lepsze wyniki niż w tym – mówi Rafał Wojdyła.
Dobry moment
Czas na rozpoczęcie działalności na rynku nieruchomości jest dobry. Ceny rosną jak szalone, choć nieco wolniej niż rok temu.
Obecnie na kawalerkę w Krakowie trzeba wydać od 320 tys. zł do 500 tys. zł – średnio jest to około 400 tys. zł w zależności od lokalizacji. Za mieszkanie dwupokojowe trzeba zapłacić od 350 tys. zł do 600 tys. zł, średnio ok. 500 tys. zł.
Przy tym średni czas sprzedaży mieszkań wynosi około miesiąca od wystawienia oferty do decyzji
o zakupie, jednak bywa i tak, że mieszkanie zostaje sprzedane z dnia na dzień, zanim jeszcze oferta trafi do Internetu. Zależy to od ceny i standardu mieszkania oraz lokalizacji. Najdłużej na klienta czeka się około dwóch miesięcy w przypadku mieszkania, którego cena odbiega od cen rynkowych.
– Różnice między cenami ofertowymi, a transakcyjnymi nie są duże – w ostatnich miesiącach w naszym biurze zwykle nie przekraczają 5 proc. Właściciele, którzy chcą sprzedać nieruchomość szybciej, decydują się na większe obniżki, gdy widzą zdecydowanego kupca. Największe rabaty wynoszą ok. 10 proc. – ostatnio mieszkanie z ceną ofertową 450 tys. zł zostało sprzedane za 410 tys. zł – mówi Rafał Wojdyła.
Jego zdaniem ceny mieszkań rosną razem z inflacją. Klienci wolą inwestować w nieruchomości zamiast trzymać pieniądze na koncie w banku.
WIZYTÓWKA SIECI PÓŁNOC NIERUCHOMOŚCI
- Liczba placówek – 70
- Opłata wstępna – 2 tys. zł dla franczyzy na próbę i 5 tys. zł dla franczyzy premium
- Opłaty miesięczne – 700 zł w przypadku franczyzy na próbę i 1200 zł w przypadku franczyzy premium
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej