Z finansów do nieruchomości

Sprzedaż nieruchomości miała być tylko dodatkiem do głównej działalności Beaty Karaś-Piekarskiej w zakresie finansów. Stało się inaczej.
Beata Karaś-Piekarska, franczyzobiorczyni marki Aspect Nieruchomości z Zabrza, przez kilkanaście lat zajmowała się sprzedażą produktów finansowych zanim postanowiła poszerzyć swoje kompetencje o branżę nieruchomości. Ten rynek zawsze był dla niej interesujący, ale przez długi czas wejście na niego było obwarowane wieloma warunkami. Aby sprzedawać nieruchomości, trzeba było mieć licencje pośrednika i większy budżet, który umożliwiał przejście szkolenia.
– Kiedy restrykcje się zmniejszyły, postanowiłam wejść na ten rynek – opowiada Beata Karaś-Piekarska
Nie miała doświadczenia w branży, więc chciała nawiązać współpracę we franczyzie.
– Potrzebowałam wsparcia i merytorycznej pomocy na początkowym etapie i później. Widziałam dużą wartość we wdrożeniu na rynek nieruchomości przez doświadczone osoby z wieloletnim doświadczeniem. Zależało mi też, żeby przynależeć do rozwijającej się sieci, którą mogłabym współtworzyć – opowiada Beata Karaś-Piekarska.
Cenny okazał się także dostęp do dokumentów niezbędnych przy prowadzeniu biura, które są na bieżąco aktualizowane i dostosowywane do orzecznictwa sądowego oraz obowiązującego prawa.
Wybór padł na Aspect Nieruchomości, między innymi dlatego, że kandydatka na franczyzobiorczynię od razu rozmawiała bezpośrednio z szefem tej firmy.
–Jest on kilkunastoletnim praktykiem na rynku nieruchomości i ma ogromną wiedzę – mówi Beata Karaś-Piekarska.
Doceniła również indywidualne podejście do każdego partnera oraz partnerskie relacje.
– Do tego mam dużą niezależność i swobodę działania, a trudne tematy są rozwiązywane wspólnie – mówi Beata Karaś-Piekarska.
Nie ma nudy
Na początku sprzedaż nieruchomości miała być dodatkiem do głównej działalności w zakresie finansów.
– Stało się jednak na odwrót i dzisiaj w 90 proc. mój biznes to sprzedaż nieruchomości a pozostałe 10 proc. – produktów finansowych – mówi Beata Karaś Piekarka.
Jej zdaniem pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to wymagająca, ale bardzo ciekawa praca.
– Stale coś się zmienia i nie ma tu czasu na nudę, czy wypalenie zawodowe – mówi Beata Karaś-Piekarka.
Jej firma rozwija się prężnie. Pierwszy pracowników zatrudniła w grudniu 2020 roku, w lutym następnych a teraz kolejnych. Pod skrzydłami Aspect Nieruchomości działa od czterech lat i ma sześcioosobowy zespół pracujący na terenie Katowic, Zabrza i Tarnowskich Gór. W przyszłości planuje otwarcie kolejnego oddziału.
Ile na biuro nieruchomości?
Inwestycja we współpracę z Aspect Nieruchomości to wydatek od 15 do 25 tys. zł. Opłaty ustalane są indywidualnie w zależności od wielkości miasta, liczby osób w oddziale oraz pakietów marketingowych. Minimalne koszty dla początkującego biura to 800-1 tys. zł netto miesięcznie. Aktualnie sieć ma dwie placówki własne i 17 oddziałów franczyzowych. Pracuje w niej 60 osób, a w tym roku do sieci dołączyło kolejnych 17.
WIZYTÓWKA ASPECT NIERUCHOMOŚCI
Sieć biur nieruchomości.
- Kwota inwestycji: 15-25 tys. zł
- Liczba biur własnych: 2
- Liczba biur franczyzowych: 17
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej