Array ( [article] => Array ( [pid] => 73141 [country] => pl [article_id] => 12136 [article_date] => 2021-10-20 [articletype_id] => 1 [article_title] => Franczyzobiorcy stracą czy zyskają? [article_intro] => Husse uruchomiło nową platformę e-commerce. Jak ta zmiana wpłynie na franczyzobiorców marki? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 1 [img_photo_description] => [secret] => scrtkbeb0f6cc11c43364d55f6f1dc76c2426 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => art. spożywcze i przemysłowe [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => franczyzobiorcy-straca-zyskaja [article_title_striped] => Franczyzobiorcy stracą czy zyskają? [dir] => article [article_text_photo] =>

W maju tego roku Husse, producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów, uruchomił nową platformę e-commerce.  

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych efektów sprzedażowych – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.

Do tej pory większość sprzedaży firmy i akwizycji nowych klientów pochodziła z bezpośrednich działań sprzedażowych franczyzobiorców i dystrybutorów.

– Po niespełna pół roku działania nowej platformy digital generuje niecałe 10 proc. naszych przychodów. Startowaliśmy z dwukrotnie niższego poziomu – mówi Piotr Cieślik.

Nowa strategia firmy zakłada również akwizycję online, stąd duże inwestycje w nową platformę e-commerce. Dyrektor Husse zapewnia jednak, że działania online nie stanowią konkurencji dla franczyzobiorców i dystrybutorów.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Klienci i zamówienia pozyskane tym kanałem są również obsługiwane przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści. Naszym celem jest zbudowanie prawdziwego omnichannel, w którym klienci składający zamówienia on-line, są obsługiwani przez lokalnych dystrybutorów bezpośrednio z ich magazynów, co pozwala na realizację dostaw nawet tego samego dnia. Już teraz, nierzadko dostarczamy zamówienia w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia, co wprawia klientów w zdumienie – mówi Piotr Cieślik.

Plany i wyzwania

W najbliższym czasie Husse planuje mocno rozwijać działania digitalowe, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej.

– Po pandemicznych ograniczeniach nasi dystrybutorzy, ze zdwojoną energią ruszają w teren. Bieżący roku pod tym względem nie był jeszcze najłatwiejszy ale wierzymy, że od wczesnej wiosny będziemy mogli wrócić do naszych tradycyjnych działań – mówi Piotr Cieślik.

Firma duże nadzieje wiąże też z nową linią suchych karm dla psów tłoczonych na zimno, którą wprowadziła do sprzedaży miesiąc temu. Dzięki niższej temperaturze produkcji są one w stanie zachować większą wartość składników odżywczych – podobnie jak ma to miejsce w przypadku np. tłoczonych na zimno soków. W tej chwili w ofercie są dwa tego typu produkty, ale już niedługo powinny pojawić się kolejne.

Sporym wyzwaniem dla spółki w ostatnim czasie jest presja cenowa, wynikająca zarówno ze wzrostu kosztów produkcji jak również wysokiego kursu Euro.

– W połowie roku byliśmy zmuszeni podnieść ceny naszych produktów ale nie zaobserwowaliśmy negatywnego odbioru tego ruchu przez klientów – wszyscy widzimy jak rosną ceny produktów spożywczych czy np. materiałów budowlanych, więc nasza podwyżka również spotkała się z dużym zrozumieniem – mówi Piotr Cieślik.

Dystrybutorzy na celowniku

Aktualnie w sieci Husse działa 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów. W przypadku franczyzy zostały pojedyncze wolne miejsca, m.in. w  Mławie, Siedlcach, Białej Podlaskiej i Ciechanowie.  Na terenach na których Husse współpracuje już z franczyzobiorcami możliwa jest jednak współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy.

– Rekrutację w tym zakresie prowadzimy na terenie całej Polski – mówi Piotr Cieślik.

Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów z dowozem do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł. i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać franczyzobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł. 

WIZYTÓWKA SIECI HUSSE

Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 233 [author_pid] => 1038 [author_name] => Dominika Pronarska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] => [display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 171897 [itemserver_id] => 41190 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 83a/bd5/autorka.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => dominika-pronarska ) ) [link] => /artykul/12136/franczyzobiorcy-straca-zyskaja/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114233 [country_item] => pl [description] => [path] => 56d/d87/husse_franczyzobiorca.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 37443 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 179011 [country_item] => pl [description] => Husse rozwija akwizycje online, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej. [path] => ed5/631/franczyzobiorczyni-husse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Core biznesu [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 44005 ) [1] => Array ( [pid] => 176009 [country_item] => pl [description] => "Zamówienia pozyskane kanałem online oraz klienci są również obsługiwani przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści". [path] => f37/7c3/husse_piotr-cieslik.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska. [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 42832 ) ) ) [og_image] => ed5/631/franczyzobiorczyni-husse.jpg [article_date_formated] => 20.10.2021 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 179011 [country_item] => pl [description] => Husse rozwija akwizycje online, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej. [path] => ed5/631/franczyzobiorczyni-husse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Core biznesu [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 44005 ) [1] => Array ( [pid] => 176009 [country_item] => pl [description] => "Zamówienia pozyskane kanałem online oraz klienci są również obsługiwani przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści". [path] => f37/7c3/husse_piotr-cieslik.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska. [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 42832 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 179011 [country_item] => pl [description] => Husse rozwija akwizycje online, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej. [path] => ed5/631/franczyzobiorczyni-husse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Core biznesu [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 44005 ) [1] => Array ( [pid] => 176009 [country_item] => pl [description] => "Zamówienia pozyskane kanałem online oraz klienci są również obsługiwani przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści". [path] => f37/7c3/husse_piotr-cieslik.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska. [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 42832 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Husse [id] => 521 [type] => 1 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 5 [link] => /franczyza/521/husse/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 176449 [country_item] => pl [description] => [path] => ed3/505/logo_husse_red-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 250 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 43059 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174516 [country_item] => pl [description] => [path] => 4c1/a2c/homedelivery3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42216 ) ) ) ) ) )

Franczyzobiorcy stracą czy zyskają?

Core biznesu
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W maju tego roku Husse, producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów, uruchomił nową platformę e-commerce.  

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych efektów sprzedażowych – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.

Do tej pory większość sprzedaży firmy i akwizycji nowych klientów pochodziła z bezpośrednich działań sprzedażowych franczyzobiorców i dystrybutorów.

– Po niespełna pół roku działania nowej platformy digital generuje niecałe 10 proc. naszych przychodów. Startowaliśmy z dwukrotnie niższego poziomu – mówi Piotr Cieślik.

Nowa strategia firmy zakłada również akwizycję online, stąd duże inwestycje w nową platformę e-commerce. Dyrektor Husse zapewnia jednak, że działania online nie stanowią konkurencji dla franczyzobiorców i dystrybutorów.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Klienci i zamówienia pozyskane tym kanałem są również obsługiwane przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści. Naszym celem jest zbudowanie prawdziwego omnichannel, w którym klienci składający zamówienia on-line, są obsługiwani przez lokalnych dystrybutorów bezpośrednio z ich magazynów, co pozwala na realizację dostaw nawet tego samego dnia. Już teraz, nierzadko dostarczamy zamówienia w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia, co wprawia klientów w zdumienie – mówi Piotr Cieślik.

Plany i wyzwania

W najbliższym czasie Husse planuje mocno rozwijać działania digitalowe, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej.

– Po pandemicznych ograniczeniach nasi dystrybutorzy, ze zdwojoną energią ruszają w teren. Bieżący roku pod tym względem nie był jeszcze najłatwiejszy ale wierzymy, że od wczesnej wiosny będziemy mogli wrócić do naszych tradycyjnych działań – mówi Piotr Cieślik.

Firma duże nadzieje wiąże też z nową linią suchych karm dla psów tłoczonych na zimno, którą wprowadziła do sprzedaży miesiąc temu. Dzięki niższej temperaturze produkcji są one w stanie zachować większą wartość składników odżywczych – podobnie jak ma to miejsce w przypadku np. tłoczonych na zimno soków. W tej chwili w ofercie są dwa tego typu produkty, ale już niedługo powinny pojawić się kolejne.

Sporym wyzwaniem dla spółki w ostatnim czasie jest presja cenowa, wynikająca zarówno ze wzrostu kosztów produkcji jak również wysokiego kursu Euro.

– W połowie roku byliśmy zmuszeni podnieść ceny naszych produktów ale nie zaobserwowaliśmy negatywnego odbioru tego ruchu przez klientów – wszyscy widzimy jak rosną ceny produktów spożywczych czy np. materiałów budowlanych, więc nasza podwyżka również spotkała się z dużym zrozumieniem – mówi Piotr Cieślik.

Dystrybutorzy na celowniku

Aktualnie w sieci Husse działa 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów. W przypadku franczyzy zostały pojedyncze wolne miejsca, m.in. w  Mławie, Siedlcach, Białej Podlaskiej i Ciechanowie.  Na terenach na których Husse współpracuje już z franczyzobiorcami możliwa jest jednak współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy.

– Rekrutację w tym zakresie prowadzimy na terenie całej Polski – mówi Piotr Cieślik.

Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów z dowozem do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł. i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać franczyzobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł. 

WIZYTÓWKA SIECI HUSSE

Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów

  • liczba partnerów: 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów
  • kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €