Oni też będą obecni na Targach Franczyza

5.10.15, Mydlarnia u Franciszka, Godan oraz Pijanie Ziół Natura Organica to marki, które również będzie można spotkać na Targach Franczyza 2021.
Marka Mydlarnia u Franciszka powstała w 2002 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Katowicach. Dziś sieć liczy około 100 placówek, z czego większość działa we franczyzie. Oferta Mydlarni oparta jest na kosmetykach naturalnych, pochodzących z różnych zakątków świata m.in. z Syrii, Maroka, Francji i Włoch.
– Rynek kosmetyków naturalnych przez ostatnie lata rozwija się bardzo szybko i to właśnie on napędza całą branżę kosmetyczną – podkreśla Beata Kantor, menedżer ds. franczyzy sieci U Franciszka.
Sklepy funkcjonują zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w galeriach handlowych. W tych ostatnich miejscach działają jako sklepy stacjonarne lub wyspy handlowe. Standardowo inwestycja w placówkę wynosi 50 tys. zł netto. Teraz jednak sieć wdraża projekt, który pozwoli obniżyć kwotę wejścia w biznes.
– Nowi franczyzobiorcy mogą ubiegać się o kredyt kupiecki na pierwsze zatowarowanie – wyjaśnia Beata Kantor. – To koszt ok. 29 tys. zł, więc inwestycja robi się dzięki temu o połowę niższa. Podpisaliśmy już umowę z pierwszym franczyzobiorcą, który skorzystał z tej opcji.
Franczyzodawca nie ukrywa, że przeprowadza staranną weryfikację nowej inwestycji. – Szczególną uwagę przykładamy do lokalizacji – podkreśla Beata Kantor. – Analizujemy dokładnie spodziewany ruch i obroty sklepu, szacujemy okres zwrotu z inwestycji.
Sieć chce się rozwijać nawet w małych miastach, liczących już 10-15 tys. mieszkańców (a zdarzają się sklepy nawet w mniejszych miejscowościach). – Jeśli dana miejscowość jest ośrodkiem życia handlowego, towarzyskiego i ściąga mieszkańców z całej okolicy, może być dobrym rynkiem dla naszego konceptu – dodaje Beata Kantor.
Franczyzobiorca przechodzi czterodniowe szkolenie, przygotowujące do prowadzenia biznesu. Otrzymuje też szczegółowy plan działania, z wyznaczonymi okresami, kiedy i co należy zrobić – np. kiedy rozpocząć rekrutację pracowników. Ci ostatni także zostają przeszkoleni przez wykwalifikowanych szkoleniowców. Sprzedawczynie w mydlarniach muszą mieć fachową wiedzę i być raczej konsultantkami, które udzielają porad klientkom i potrafią dobrać kosmetyk do ich potrzeb.
Franczyzodawca bierze na siebie koszty reklamy i wypromowania nowego sklepu. – Przygotowujemy na start kampanię marketingową, którą oczywiście konsultujemy z franczyzobiorcą, bo to on najlepiej zna lokalny rynek, rekomenduje, które kanały reklamy będą najskuteczniejsze – podkreśla Beata Kantor.
Opłata za przystąpienie do sieci U Franciszka to symboliczna złotówka. Miesięczna opłata marketingowa wynosi 200 zł, do tego 35 zł za użytkowanie systemu b2b. Według szacunków franczyzodawcy, na zwrot z inwestycji średnio czeka się pół roku.
Sklep z odzieżą dla dzieci
Marka 5.10.15. od ponad 25 lat istnieje na polskim rynku, a jej produkty są dostępne w ponad 250 sklepach na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym 51015kids.eu. Ubrania są przeznaczone dla dzieci do 12 roku życia.
Franczyzodawca otwiera sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć minimum 55 m2 powierzchni plus niewielki magazyn, być położony w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej lub w centrum handlowym. Koszt wyposażenie sklepu o powierzchni całkowitej do 70 m2 z jedną standardową witryną wynosi 40 tys. zł. Franczyzobiora może liczyć na pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji sklepu, liczne działania marketingowe i promocyjne, pomoc w tworzeniu wizualizacji oraz ekspozycji sprzedażowych. Każdy sklep franczyzowy 5.10.15 pozostaje pod opieką regionalnego przedstawiciela firmy. Franczyzodawca zapewnia nieodpłatnie towar, zarządza nim i ponosi koszty przecen oraz wyprzedaży kolekcji.
Tu kupisz art. na imprezę
GoDan to format franczyzowych sklepów, w których oprócz produktów firmowych oferowane są także usługi pompowania balonów helem, tworzenia dekoracji balonowych (od prostych bukietów balonów, po skomplikowane łuki i ścianki), dekoracji sal (np. ślubnych, balów studniówkowych czy sylwestrowych) oraz personalizacji balonów (balony z imieniem solenizanta).
Sieć franczyzowa GoDan liczy już ponad 90 sklepów w całej Polsce, a w tym roku franczyzodawca zamierza przekroczyć liczbę 100 placówek.
– To idealny pomysł na biznes niezależnie od wielkości miasta – zapewnia Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan. – Większość lokali posiada powierzchnię od 20 do 90 m2, co znacząco ogranicza nakłady inwestycyjne związane z otwarciem sklepu, a także przyspiesza osiągnięcie zysków i zwrot z zaangażowanego kapitału.
Aby otworzyć sklep Godan, potrzeba minimum 30 tys. zł. Połowę tej kwoty należy przeznaczyć na aranżację lokalu, a drugie 15 tys. zł na zatowarowanie. Franczyzodawca nie pobiera opłat licencyjnych, miesięcznych czy marketingowych.
Biznes samodzielny lub jako dodatek
Pijalnie Ziół Organica to koncept rozwijany przez franczyzodawcę salonów Orient Massage i Thai Organic. Pijalnie pełnią funkcję stref relaksu, oferują kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu. Pijalnie Ziół mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją.
Koszt inwestycji w przypadku marki Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł. Franczyzobiorca może liczyć na zarobek od 1 do 4 tys. zł miesięcznie.
– Targi to świetna okazja do nawiązania współpracy z nowymi franczyzobiorcami. Nie stawiamy sobie jednak żadnych celów w zakresie liczby nowych placówek. Ważniejsza jest dla nas jakość nowych franczyzobiorców, czyli ich zaangażowanie i gotowość do skrupulatnego pilnowania biznesu. Dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać wysoką jakość świadczonych usług. A fakt, że nasze salony świetnie funkcjonują przekłada się z kolei na ogromne zainteresowanie otwarciem nowych placówek Orient Massage i Thai Organic, czy też Pijalni Ziół Natura Organica. Nowe placówki chcielibyśmy otwierać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale wciąż na mapie jest kilka większych miast z ogromnym potencjałem, w których nie mamy dotychczas salonów np. Gdańsk, Kraków, Rzeszów, czy Lublin – mówi Piotr Buchalski, franczyzodawca marek.
Targi Franczyza 2021 odbędą się 14-16 października w PKiN. Przeczytaj również inne artykuły dotyczące tegorocznych targów:
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

New York Pizza Department
Pizzerie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...