Wyniki adidas-Salomon w 2000r
Sprzedaż osiągnęła rekordowy poziom 5,8 miliarda €.
Marża brutto zrealizowana na poziomie 43,3 proc.. Dochód netto zgodny z przewidywaniami. Dywidenda na zadeklarowanym poziomie 0,92€/1 akcję.
Sprzedaż osiągnęła rekordowy poziom 5,8 miliarda €
W oparciu o wstępne dane, sprzedaż adidas-Salomon w roku 2000 osiągnęła 5,8 miliarda €, czyli najwyższy poziom w historii Grupy. Wynoszący 9% roczny wzrost jest wynikiem większej sprzedaży wszystkich marek we wszystkich rejonach świata za wyjątkiem Ameryki Północnej. Marża brutto Grupy została utrzymana na wiodącym w branży poziomie 43,3 proc. pomimo negatywnego wpływu umocnienia się dolara amerykańskiego.
Dochód netto zgodny z przewidywaniami
W roku 2000 dochód przed opodatkowaniem Grupy adidas-Salomon wyniósł 347 milionów €, co oznacza 13 proc. spadek w porównaniu z rokiem poprzednim. Spadek w dużej mierze był wynikiem wzrostu kosztów działalności, które zwiększyły się o 12 proc. i osiągnęły 2,1 miliarda €. Motorem napędowym tego wzrostu był Program Wzrostu i Wydajności (Growth & Efficiency Program) oraz wyższe wydatki na marketing w związku z Olimpiadą i mistrzostwami świata w piłce nożnej EURO 2000.
Znacznie wyższe stawki podatkowe zmniejszyły dochód netto do 182 milionów €, co oznacza 4,01€ na akcję. Wynik ten jest o 20% niższy niż rok wcześniej, jednakże odpowiada on przewidywaniom Grupy, o których informowano od stycznia 2000r.
Dywidenda utrzymana na poziomie 0,92€
Podczas Corocznego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy zwołanego na 10 maja, Rada Wykonawcza adidas-Salomon zaproponuje wypłacenie dywidendy w wysokości 0,92€ na akcję, czyli kwotę równą dywidendzie w roku poprzednim. Decyzja ta ma na celu utrzymanie stabilnego poziomu dywidendy pomimo odnotowanego w 2000r. spadku EPS (dochodu w przeliczeniu na akcję) i podkreśla, iż Kierownictwo Grupy jest pewne osiągnięcia celów finansowych wyznaczonych na 2001r. Kierownictwo postrzega rok 2001 jako okres konsolidacji i restrukturyzacji, jak również zwiększa procent wypłat w celu wynagrodzenia akcjonariuszy długoterminowych.
Pełne, roczne wyniki zostaną opublikowane 8 marca 2001r.
Jan Runau,
adidas-Salomon AG/Head of Corporate PR and Global PR
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej