Zarabiamy na wynajmie kwater

Direct Booker to technologiczny start-up, który działa w branży najmu krótkoterminowego. Czym zajmują się franczyzobiorcy marki?
Branża wynajmu wakacyjnego została bardzo mocno dotknięta kryzysem spowodowanym przez COVID-19.
– Na pewno kryzys dotknął też naszą firmę. Jednak przeprowadziliśmy reorganizację biznesu i wdrożyliśmy kolejne projekty rozwojowe. A do czerwca otworzyliśmy pięć nowych rynków w naszym modelu franczyzowym – mówi Nino Dubretic, prezes i współzałożyciel Direct Booker. – Lubimy mówić, że kryzys wywołany pandemią COVID był dobrym okresem na pojawienie się nowych możliwości, a dla istniejących firm na optymalizację procesów pracy.
Nowoczesny wynajem
Firma Direct Booker to agencja wynajmu wakacyjnego. Powstała w Chorwacji 11 lat temu i zajęła się profesjonalną obsługą rynku krótkoterminowego najmu kwater prywatnych.
– Dziś jesteśmy w pierwszej dziesiątce najlepszych zarządców nieruchomości na świecie – podkreśla Nino Dubretic. – Zakres naszej działalności obejmuje pośrednictwo, rezerwacje i inne usługi związane z prywatnym najmem wakacyjnym. Podstawową ideą naszej firmy jest łączenie właścicieli nieruchomości i turystów, poprzez wystawianie i reklamowanie nieruchomości w profesjonalnych kanałach sprzedaży, w tym najpopularniejszych światowych serwisach rezerwacyjnych, jak Airbnb, Booking.com, Expedia, HomeToGo i wiele innych. Unikalny system biznesowy zapewnia właścicielom większą wydajność i wyższe obłożenie nieruchomości.
Właścicielom nieruchomości, którzy zdecydują się skorzystać z usług Direct Booker, firma oferuje kompleksową obsługę: konsultacje i marketing, śledzenie i aktualizowanie cen zgodnie ze stawkami obowiązującymi na rynku, obsługę komunikacji z gośćmi, pomoc w prezentacji i reklamie nieruchomości (zdjęcia i optymalizacja wyszukiwania) dla każdego z kanałów sprzedaży. Firma zarządza płatnościami, kontroluje karty kredytowe, reguluje kwestie podatkowe itp.
– Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, w oparciu o rozwiązania technologiczne, na których bazuje cała nasza działalność, opracowaliśmy oprogramowanie Booker Tools, które ułatwia pracę franczyzobiorcom - wyjaśnia Nino Dubretic. – Ten unikalny system informatyczny umożliwia pełną kontrolę nad zarządzanymi obiektami na wielu portalach rezerwacyjnych - od ceny, minimalnego limitu pobytu, opisu noclegu itp. Jednocześnie pozwala właścicielowi w łatwy sposób sprawdzić dostępność swoich lokali i kalendarz cenowy, za pomocą interfejsa właściciela domu. Nasza technologia automatyzuje wiele procesów pracy, w tym zarządzanie przychodami. Śledzimy trendy rynkowe z rocznym wyprzedzeniem.
Od Bałkanów po Peru
Obecnie Direct Booker działa w 13 krajach i ma w sumie 27 partnerów franczyzowych. Oprócz macierzystej Chorwacji, marka jest też obecna we Włoszech, w Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Serbii, Słowenii, Czarnogórze, Serbii, Macedonii, Albanii, Peru. Na polskim rynku otworzyła oddział w Warszawie.
– Wierzymy, że Polska jest rynkiem z dużym potencjałem. Ma piękne turystyczne miejsca – podkreśla Nino Dubretic.
Direct Booker poszukuje lokalnych franczyzobiorców, którzy będą działać jak najbliżej klientów. Dlatego zakłada, że w danym kraju może mieć więcej niż jednego licencjobiorcę.
–- Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że na początku najlepiej skoncentrować się na jednym mieście – radzi Nino Dubretic. - Jesteśmy natomiast otwarci na dalszy rozwój placówek franczyzowych i ekspansję na kolejne miasta i regiony.
Kandydat na franczyzobiorcę musi znać język angielski. Jeśli ma doświadczenie w wynajmie lub sprzedaży, będzie to dodatkowym atutem.
– Najlepiej, aby prowadzenie działalności pod naszym szyldem był jego głównym zajęciem, ponieważ trzeba na to poświecić dużo czasu – podkreśla prezes Direct Booker.
Franczyzobiorcy Direct Booker pozyskują oferty nieruchomości, publikują i zarządzają nimi, zgodnie z modelem działalności firmy. Zanim zaczną pracę, przechodzą obowiązkowe szkolenia, m.in. z obsługi systemu. Szkolenia mogą odbywać się stacjonarnie, w siedzibie firmy lub online. Licencjobiorcy mają też zapewnione stałe wsparcie techniczne, przez siedem dni w tygodniu.
Na starcie działalności franczyzobiorcy nie muszą otwierać biura.
– Sugerujemy ograniczenie kosztów do minimum, czyli po prostu pracę z domu – mówi Nino Dubretic. - Natomiast gdy franczyzobiorca zacznie powiększać portfel nieruchomości, radzimy otwarcie profesjonalnego biura.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zaczyna się od 3 tys. euro (jest zależna od terytorium na jakim działa licencjobiorca). Od każdej wynajętej kwatery franczyzobiorca otrzymuje prowizję. Opłata franczyzowa jest naliczana corocznie, od dochodu brutto z rezerwacji.
WIZYTÓWKA DIRECT BOOKER
Zarządzanie nieruchomościami na wynajem krótkoterminowy.
- 27 franczyzobiorców
- 13 rynków na całym świecie
- opłata za przystąpienie do sieci od 3 tys. euro
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej