Zarabiamy na wynajmie kwater

Specjaliści od najmu
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Branża wynajmu wakacyjnego została bardzo mocno dotknięta kryzysem spowodowanym przez COVID-19.

– Na pewno kryzys dotknął też naszą firmę. Jednak przeprowadziliśmy reorganizację biznesu i wdrożyliśmy kolejne projekty rozwojowe. A do czerwca otworzyliśmy pięć nowych rynków w naszym modelu franczyzowym – mówi Nino Dubretic, prezes i współzałożyciel Direct Booker. – Lubimy mówić, że kryzys wywołany pandemią COVID był dobrym okresem na pojawienie się nowych możliwości, a dla istniejących firm na optymalizację procesów pracy.

Nowoczesny wynajem    

Firma Direct Booker to agencja wynajmu wakacyjnego. Powstała w Chorwacji 11 lat temu i zajęła się profesjonalną obsługą rynku krótkoterminowego najmu kwater prywatnych.

– Dziś jesteśmy w pierwszej dziesiątce najlepszych zarządców nieruchomości na świecie – podkreśla Nino Dubretic. – Zakres naszej działalności obejmuje pośrednictwo, rezerwacje i inne usługi związane z prywatnym najmem wakacyjnym. Podstawową ideą naszej firmy jest łączenie właścicieli nieruchomości i turystów, poprzez wystawianie i reklamowanie nieruchomości w profesjonalnych kanałach sprzedaży, w tym najpopularniejszych światowych serwisach rezerwacyjnych, jak Airbnb, Booking.com, Expedia, HomeToGo i wiele innych. Unikalny system biznesowy zapewnia właścicielom większą wydajność i wyższe obłożenie nieruchomości.

Właścicielom nieruchomości, którzy zdecydują się skorzystać z usług Direct Booker, firma oferuje kompleksową obsługę: konsultacje i marketing, śledzenie i aktualizowanie cen zgodnie ze stawkami obowiązującymi na rynku, obsługę komunikacji z gośćmi, pomoc w prezentacji i reklamie nieruchomości (zdjęcia i optymalizacja wyszukiwania) dla każdego z kanałów sprzedaży. Firma zarządza płatnościami, kontroluje karty kredytowe, reguluje kwestie podatkowe itp.

– Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, w oparciu o rozwiązania technologiczne, na których bazuje cała nasza działalność, opracowaliśmy oprogramowanie Booker Tools, które ułatwia pracę franczyzobiorcom - wyjaśnia Nino Dubretic. – Ten unikalny system informatyczny umożliwia pełną kontrolę nad zarządzanymi obiektami na wielu portalach rezerwacyjnych - od ceny, minimalnego limitu pobytu, opisu noclegu itp. Jednocześnie pozwala właścicielowi w łatwy sposób sprawdzić dostępność swoich lokali i kalendarz cenowy, za pomocą interfejsa właściciela domu. Nasza technologia automatyzuje wiele procesów pracy, w tym zarządzanie przychodami. Śledzimy trendy rynkowe z rocznym wyprzedzeniem.

Od Bałkanów po Peru

Obecnie Direct Booker działa w 13 krajach i ma w sumie 27 partnerów franczyzowych. Oprócz macierzystej Chorwacji, marka jest też obecna we Włoszech, w Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Serbii, Słowenii, Czarnogórze, Serbii, Macedonii, Albanii, Peru. Na polskim rynku otworzyła oddział w Warszawie.

– Wierzymy, że Polska jest rynkiem z dużym potencjałem. Ma piękne turystyczne miejsca – podkreśla Nino Dubretic.

Direct Booker poszukuje lokalnych franczyzobiorców, którzy będą działać jak najbliżej klientów. Dlatego zakłada, że w danym kraju może mieć więcej niż jednego licencjobiorcę.

–- Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że na początku najlepiej skoncentrować się na jednym mieście – radzi Nino Dubretic. - Jesteśmy natomiast otwarci na dalszy rozwój placówek franczyzowych i ekspansję na kolejne miasta i regiony.

Kandydat na franczyzobiorcę musi znać język angielski. Jeśli ma doświadczenie w wynajmie lub sprzedaży, będzie to dodatkowym atutem.

– Najlepiej, aby prowadzenie działalności pod naszym szyldem był jego głównym zajęciem, ponieważ trzeba na to poświecić dużo czasu – podkreśla prezes Direct Booker.

Franczyzobiorcy Direct Booker pozyskują oferty nieruchomości, publikują i zarządzają nimi, zgodnie z modelem działalności firmy. Zanim zaczną pracę, przechodzą obowiązkowe szkolenia, m.in. z obsługi systemu. Szkolenia mogą odbywać się stacjonarnie, w siedzibie firmy lub online. Licencjobiorcy mają też zapewnione stałe wsparcie techniczne, przez siedem dni w tygodniu.

Na starcie działalności franczyzobiorcy nie muszą otwierać biura.

– Sugerujemy ograniczenie kosztów do minimum, czyli po prostu pracę z domu – mówi Nino Dubretic. - Natomiast gdy franczyzobiorca zacznie powiększać portfel nieruchomości, radzimy otwarcie profesjonalnego biura.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zaczyna się od 3 tys. euro (jest zależna od terytorium na jakim działa licencjobiorca). Od każdej wynajętej kwatery franczyzobiorca otrzymuje prowizję. Opłata franczyzowa jest naliczana corocznie, od dochodu brutto z rezerwacji.

 

WIZYTÓWKA DIRECT BOOKER

Zarządzanie nieruchomościami na wynajem krótkoterminowy.

  • 27 franczyzobiorców
  • 13 rynków na całym świecie
  • opłata za przystąpienie do sieci od 3 tys. euro
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €