Edukido ruszyło za granicę

W kraju i za granicą
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Edukido, firma oferująca zajęcia dla dzieci z klockami lego, pozyskała pierwszego zagranicznego franczyzobiorcę.  

– Przeczytał o nas na chorwackiej stronie Franchising.pl i zgłosił się z pytaniem o szczegóły oferty –opowiada Joanna Małek, która w Edukido odpowiada za rozwój firmy za granicą.

Zagraniczne plany

Chorwacki franczyzobiorca kupił licencję na cały kraj. Będzie więc działał na zasadzie masterfranczyzy. Od września rusza jego własny oddział w miasteczku liczącym 60 tys. mieszkańców, a od przyszłego roku rozpocznie rozmowy z potencjalnymi kandydatami na franczyzobiorców z całej Chorwacji.

Właściciel chorwackiego oddziału Edukido ma już doświadczenie we franczyzie, ponieważ od dwóch lat działa również w innym systemie franczyzowym. To zajęcia z arytmetyki mentalnej.

– Dla nas to dobra informacja, ponieważ wiemy, że jest on już zapoznany z podobnym biznesem i wie na czym polega rola franczyzobiorcy i franczyzodawcy – mówi Joanna Małek.

Dodaje, że w Chorwacji jest duży potencjał, jeśli chodzi o rozwój franczyzy oraz zajęć edukacyjnych dla dzieci. Brakuje tam zajęć podobnych do tych, które oferuje Edukido.

– Oczywiście działają tam również inne koncepty franczyzowe, skierowane do dzieci, ale jest ich znacznie mniej niż w Polsce. Jednak system edukacyjny jest mocno przestarzały i skostniały, więc rodzice coraz chętniej wysyłają swoje dzieci na dodatkowe zajęcia, które pozwolą im rozwijać wyobraźnię i kreatywność – mówi Joanna Małek.

Chorwacki masterfranczyzobiorca to pierwszy partner zagraniczny Edukido, ale firma planuje dalszy rozwój poza granicami Polski. Edukido widzi duży potencjał we wszystkich krajach sąsiadujących z Polską oraz z Chorwacją.

– W najbliższych miesiącach skupimy się na Rumunii oraz Węgrzech – mówi Joanna Małek.

Negocjacje indywidualne

Najważniejszy warunek, który musi spełnić potencjalny zagraniczny partner Edukido, to znajomość języka angielskiego.

– Bez tego nie ruszymy, ponieważ wszystkie materiały graficzne i szkoleniowe dostarczamy właśnie w języku angielskim – mówi Joanna Małek.

Poza tym wymagania są takie, jak w przypadku partnerów działających na polskim rynku. Mile widziane jest zatem doświadczenie w prowadzeniu zajęć dla dzieci, a kluczowe zaangażowanie w biznes i poświęcenie mu czasu. Opłaty wstępne oraz miesięczne w przypadku zagranicznych partnerów są negocjowane indywidualnie.

– Niemal w przypadku każdego rynku proponujemy inne. To zależy od wielu czynników, między innymi sytuacji ekonomicznej w danym kraju – mówi Joanna Małek.

Edukido o wyjściu za granicę myślało już półtora roku temu. Pandemia nieco pokrzyżowała te plany. Firma nie zamyka się jednak na rozwój także w Polsce, gdzie działa już 50 oddziałów. Placówka Edukido może działać w każdym powiecie, więc wciąż jest jeszcze duże pole do rozwoju. W samej Warszawie znajdą się wciąż miejsca, w których można otworzyć Edukido.             

WIZYTÓWKA EDUKIDO

Firma oferująca zajęcia edukacyjne dla dzieci z klockami LEGO.

  • 50 punktów franczyzowych,
  • inwestycja od 18,5 tys. zł do 42,5 tys. zł netto,
  • miesięczna opłata od 550 zł netto, 100 zł przez pierwsze trzy miesiące.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €