Antykorozyjny biznes

Krown to idealny pomysł na biznes dla osób, które mają już firmę w branży motoryzacyjnej i chcą dorobić. Ile trzeba zainwestować w taką współpracę?
Krown to kanadyjska firma specjalizująca się w zabezpieczeniach antykorozyjnych pojazdów. W Polsce działa od pięciu lat, a kilka miesięcy temu ruszyła z projektem franczyzowym. Szuka franczyzobiorców na terenie całego kraju, z wyłączeniem Warszawy, Poznania, Radomia oraz Nowego Sącza.
– W tych miejscowościach mamy placówki własne. W Warszawie działają nawet dwie – mówi Andrzej Chmielewski, członek zarządu Krown.
Pięć lat na renomę
Pierwsze lata działalności w Polsce firma poświęciła na budowanie rozpoznawalności oraz renomy marki.
– To się udało i śmiało mogę powiedzieć, że w dużym stopniu przyczyniliśmy się do popularyzacji usług zabezpieczeń antykorozyjnych pojazdów w naszym kraju oraz do budowania świadomości konsumenta w tym, jak dużym problemem jest obecnie korozja w aucie – mówi Andrzej Chmielewski.
Dodaje, że metoda zabezpieczeń antykorozyjnych Krown jest zupełnie inna od tradycyjnych metod popularnych do tej pory w naszym kraju. Środek, którego używa firma, tworzy aktywną przeźroczystą powłokę. Dzięki temu, że hamuje rozwój istniejącej już korozji można go aplikować bezpośrednio na rdzę a zabezpieczanej powierzchni poza umyciem nie trzeba specjalnie przygotowywać. Przy tym czas wykonania kompletnej usługi to tylko ok. trzy godziny.
– To jest bardzo istotne z punku widzenia klienta, ponieważ może on poczekać w wygodnej poczekalni i po upływie tego czasu odebrać auto. Nie ma konieczności zostawiać go w warsztacie na kilka dni, tak jak ma w przypadku tradycyjnych metod zabezpieczeń – tłumaczy Andrzej Chmielewski.
Koszt usługi dla auta średniej wielkości to 870 zł brutto. Przy tym warto ją powtarzać, co jest korzystne z punktu widzenia biznesowego, ponieważ dzięki temu można nawiązać stałą relacje z konsumentem, oferując system rabatowy dla stałych klientów. Kanadyjczycy zalecają powtarzanie zabiegu co roku.
Szybki zwrot
Krown to dobry pomysł dla osób, które prowadzą już swój biznes motoryzacyjny (serwis samochodowy, wulkanizację, stację kontroli pojazdów itp.) i niewielkim kosztem chcą rozszerzyć działalność swojej firmy o nową usługę w celu wygenerowania dodatkowego zysku.
– Nasze zabiegi potencjalny franczyzobiorca może dodatkowo proponować każdemu swojemu klientowi, a jak wiadomo nie ma aut, które nie rdzewieją. Producentom pojazdów dawno już przestało zależeć na tym, żeby jeździły one jak najdłużej a widok skorodowanych podwozi w nawet dwu-, trzyletnich samochodach to norma – mówi Andrzej Chmielewski.
Koszt kompletnego pakietu partnerskiego jest uzależniony od regionu i wielkości miasta. Wynosi od 30 do 45 tys. zł. Do tego dochodzi opłata licencyjna w wysokości 500 zł miesięcznie, naliczana przez dziesięć z dwunastu miesięcy w roku. Czas zwrotu z inwestycji zależy od liczby klientów, którą będzie w stanie pozyskać franczyzobiorca, ale też od regionu, wielkości miasta, zdolności marketingowych franczyzobiorcy oraz tego ilu swoich stałych klientów przekona on do wykonania nowej usługi.
– Uśredniając może to trwać od trzech, czterech do sześciu miesięcy – mówi Andrzej Chmielewski. Franczyzobiorcy zarabiają głównie na świadczeniu usług zabezpieczeń antykorozyjnych pojazdów. Dodatkowym źródłem dochodu jest sprzedaż detaliczna chemii i kosmetyków samochodowych Krown w recepcji serwisu, po które chętnie sięgają oczekujący na swój pojazd klienci. Każdy franczyzobiorca otrzymuje w pakiecie również ekspozytor reklamowy, dzięki któremu będzie można te produkty odpowiednio zaprezentować.
Franczyzodawca od swoich partnerów oczekuje przede wszystkim rzetelnego, dokładnego i profesjonalnego wykonywania usługi, zgodnie z wystandaryzowanym procesem oraz wysokiego poziomu obsługi klienta.
– Uwagę przykładamy również do utrzymywania ustalonego standardu i czystości w placówce – mówi Andrzej Chmielewski.
WIZYTÓWKA SIECI KROWN
Firma oferująca zabezpieczenia antykorozyjne pojazdów
- liczba placówek – 5
- kwota inwestycji – od 30 do 45 tys. zł
- opłata miesięczna – 500 zł
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej