Pielęgnacja auta w cenie

Zapotrzebowania na auto detailing nie zmniejszyła nawet pandemia. Korzystają na tym franczyzobiorcy marki DetailKing.
Firma DetailKing świadczy usługi auto detailingu, obejmujące m.in. czyszczenie auta, usuwanie drobnych zarysowań oraz wgnieceń, nakładanie powłok zabezpieczających lakier, korekty lakieru, renowacje tapicerek skórzanych oraz oklejanie samochodów foliami zabezpieczającymi.
Dobre wsparcie
Michał Borkowski odpowiada za rozwój sieci DetailKing ale jednocześnie prowadzi też własną placówkę marki w Katowicach. Zdecydował się na taki krok ponieważ - jego zdaniem - to najlepsza oferta na rynku.
– Franczyzodawca pomaga w bardzo szerokim zakresie. Można się nauczyć detailingu, a jednocześnie otrzymać wszystkie niezbędne narzędzia do tego, żeby z sukcesem prowadzić taką działalność – twierdzi Michał Borkowski.
Sieć wspiera swoich partnerów w pozyskaniu niezbędnego finansowania – od dotacji, poprzez leasing, po kredyty. Ponadto zapewnia niezbędne do pracy akcesoria, chemię, maszyny, urządzenia i meble.
– Franczyzodawca planuje również start biznesu pod kątem marketingowym i uczy, jak pozyskiwać klientów, zwłaszcza poprzez najpopularniejsze obecnie kanały, takie jak social media – mówi Michał Borkowski.
Potencjalny franczyzobiorca nie musi być fachowcem w zakresie auto detailingu.
– Na początku wystarczą dobre chęci, a my zrobimy wszystko, żeby pomóc takiej osobie stać się fachowcem. Jednak byłóby dobrze, aby kandydat na franczyzobiorcę interesował się motoryzacją – dodaje Michał Borkowski.
Dobrze wystartować
Kwota inwestycji we współpracę może sięgać od 20 do 250 tys. zł. Nie ma żadnej opłaty licencyjnej za dołączenie do sieci, a miesięczne opłaty wynoszą kilkaset złotych.
Czas zwrotu z inwestycji zależy od kwoty, jaką przeznaczy dany franczyzobiorca na start, ale średnio trwa 1,5 roku. Rekordowy zwrot z inwestycji nastąpił w pół roku.
Jeśli chodzi o lokalizację, to zdaniem Michała Borkowskiego, ma ona spore znaczenie tylko przy starcie działalności. Punktowi, który jest widoczny, łatwiej o pozyskanie klientów.
– Natomiast później, kiedy nasz partner wyrobi sobie już opinię dobrego fachowca, ma to mniejsze znaczenie, ponieważ ludzie szukają dobrych fachowców i są w stanie przejechać mnóstwo kilometrów, żeby do nich dotrzeć – wyjaśnia Michał Borkowski.
Placówki Detailking często mieszczą się na przykład w garażach domów jednorodzinnych. Rynek z potencjałem
Branża z potencjalem
Na rynku auto detailingu panuje całkiem spora konkurencja. Detailing jest w Polsce dzisiaj bardzo popularny i niema każda myjnia próbuje swoich sił w tym zakresie.
– Jednocześnie jednak na rynku brakuje dobrych fachowców. My widzimy jeszcze sporo miejsca dla kolejnych punktów, które mogłyby się otwierać – zapewnia Michał Borkowski.
Obecnie sieć DetailKing ma jedną placówkę własną i 40 franczyzowych. Kolejnych pięć lokali właśnie przygotowuje się do otwarcia. Pandemia nie wpłynęła znacząco na rozwój sieci.
– Branża okazała się odporna na kryzys. Obsługujemy klientów z zasobnymi portfelami, którzy jeżdżą autami luksusowymi. Tacy ludzie nie mieli większych problemów w czasie pandemii, więc nie odczuliśmy spowolnienia – przekonuje Michał Borkowski.
WIZYTÓWKA SIECI DETAILKING
Sieć salonów oferujących autodetailing
- liczba placówek franczyzowych – 40
- kwota inwestycji – od 20 do 250 tys. zł
- miesięczne opłaty – kilkaset złotych
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej