Biznes, który zyskuje na popularności

Sklep pod marką Medicanna Premium dobrze sprawdzi się zarówno w dużych miastach, jak i małych miasteczkach. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję?
Medicanna Premium to jeden z dystrybutorów produktów CBD w Polsce. Na rynku działa od dwóch lat. Obecnie produkty marki dostępne są w jednym sklepie własnym i w siedmiu franczyzowych.
Właściwości zdrowotne
W sklepach Medicanny można znaleźć duży wybór certyfikowanych produktów konopnych, takich jak kosmetyki, maści, olejki, susz, herbatki a także akcesoria dla palaczy. Błażej Pabijasz, założyciel firmy, wyjaśnia, że są to produkty legalne w Polsce, które zawierają CBD. Nie jest to substancja psychoaktywna.
– CBD jest jednym z kanabinoidów występujących w roślinach konopii. W odróżnieniu od THC, nie posiada żadnych właściwości odurzających, ale ma za to wiele działań prozdrowotnych. Badania laboratoryjne potwierdziły, że CBD ma działanie przeciwnowotworowe, pomaga w walce z depresją, łagodzi stany zapalne i ból oraz zmniejsza stany lękowe. A to tylko kilka z wielu pozytywnych cech tej substancji – tłumaczy Błażej Pabijasz.
Dodaje, że coraz większą popularność zyskują olejki CBD, które dzięki zawartych w nich kannabinoidom wpływają korzystnie na nasz układ nerwowy.
Poza tradycyjnymi produktami CBD w sklepach Medicanna dostępne są również naturalne kosmetyki i inne maści zawierające w sobie ekstrakty z konopi czy olej konopny. Większość sprowadzana jest od czeskich producentów. Część z nich powstała z myślą o pielęgnacji skóry a inne mają pomagać w łagodzeniu miejscowych dolegliwości bólowych.
Konkurencja rośnie
Na otwarcie sklepu pod szyldem Medicanna potrzeba 45-60 tys. zł. Franczyzodawca pomaga partnerowi w kwestiach dofinansowania otwarcia działalności do 35 tys. zł. W trakcie współpracy biorca licencji będzie zobowiązany uiszczać opłatę obrotową w wysokości 5 proc. netto miesięcznie na działania marketingowe i rozwój marki. Lokal potrzebny na prowadzenie działalności powinien mieć ok. 30 m2 i znajdować się w dobrej lokalizacji.
– Nasi partnerzy mają obowiązek zatowarowania się u nas, ale jeśli chcą do oferty wprowadzić jakieś nowe produkty, mogą zapytać o zgodę – mówi Błażej Pabijasz.
Umowa jest podpisywana na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Firma nie ma specjalnych wymogów odnośnie lokalizacji sklepów. Mają one szansę sprawdzić się w każdym mieście.
– Niekoniecznie sklepy w dużych miastach muszą prosperować dużo lepiej od tych, które działają w małych miasteczkach. Dobrym przykładem jest nasz sklep w Rabce Zdroju, który funkcjonuje doskonale, chociaż to miasto ma zaledwie 14 tys. mieszkańców – mówi Błażej Pabijasz.
Lada chwila do funkcjonujących już sklepów dołączą kolejne. W najbliższym czasie zaplanowane są trzy otwarcia. Drugiego lipca rusza sklep w Nowym Targu.
W planach właściciel ma także uruchomienie franczyzy automatów vendingowych. Tłumaczy, że kiedy dwa lata temu rozpoczynał działalność, na rynku nie było dużej konkurencji. Teraz znacznie jej przybyło, ale Medicanna radzi sobie dobrze.
– Mamy wielu ambasadorów naszej marki, którzy nas mocno wspierają – mówi Błażej Pabijasz.
Ponadto zainteresowanie produktami konopnymi w Polsce stale rośnie, podobnie jak świadomość na temat ich właściwości.
– Nasze produkty kupuje zarówno młodzież, jak i osoby starsze. Dużym zainteresowaniem cieszą się maści na cerę trądzikową albo dla osób z atopowym zapaleniem skóry oraz produkty przeciwbólowe – mówi Błażej Pabijasz.
WIZYTÓWKA SIECI MEDICANNA PREMIUM
Sklepy z artykułami konopnymi.
- kwota inwestycji – 45-60 tys. zł
- opłaty miesięczne – 5 proc. od obrotu
- liczba placówek – 1 własna i 7 franczyzowych
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej