Zarabiają pieniądze z gustem
Wrocławska firma Almi Decor odniosła sukces, gdy stworzyła własną sieć sklepów z artykułami dekoracyjnymi.
W ofercie Almi Decor oprócz mebli najbardziej widoczne są artykuły służące do ozdabiania wnętrz. Pomysł na sprzedaż właściciele Almi Decor mieli stosunkowo prosty, gdyż prawie wszystkie sklepy znajdują się w centrach handlowych. Szefowie firmy przyznają, że większość klientów trafia do nich po drodze do supermarketu. Właścicielom udało się trafić w gust Polaków - uważa Profit. Mimo, iż niektóre towary wydają się mało poważne - to roczne obroty sieci wynoszą ponad 20 mln zł, a sklepy Almi Decor są już obecne w czternastu miastach.
- Udało się im, ponieważ odnaleźli własny styl i pomysł na to, jak tego typu produkty sprzedawać - powiedział dla Profitu o Almi Decor Thomas Keindorf z ECE Projectmanagment (współwłaściciel m.in. centrum Galeria Dominikańska we Wrocławiu). - Supermarkety pełne są prostych mebli oraz standardowych ozdób, dlatego my postawiliśmy na rzeczy niepowtarzalne, a te muszą pochodzić z daleka – tłumaczy Profitowi Zbigniew Mrozek, współwłaściciel Almi Decor.
- Mają niestandardowe pomysły i niespotykaną ofertę. W tym segmencie niemieckiego rynku jest luka, którą Almi Decor mogłoby wypełnić – mówi dla Profitu Thomas Keindorf z ECE Projectmanagement.
Zbigniew Mrozek na razie jednak nie jest przekonany do przyśpieszenia tempa rozwoju sieci. Twierdzi, że otwieranie sklepów to żadna sztuka, natomiast sztuką jest sprzedawać te rzeczy.- Cały czas budujemy markę i ten proces będzie jeszcze trwał – podsumowuje.
Więcej: Karolina Sobczak, Profit, styczeń 2003, str. 38 – 39Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...