Jak otworzyć własną drogerię?

Drogerie Natura chcą w tym roku powiększyć sieć o 30 sklepów franczyzowych. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
Drogerie Natura zadebiutowały na rynku w 1997 roku, otwierając w Warszawie swój pierwszy sklep. Dziś placówek jest 265, z czego 232 to drogerie własne, a 33 działają w modelu franczyzowym.
– W ostatnich kilku miesiącach otworzyliśmy pięć sklepów franczyzowych – mówi Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka, menedżer ds. rozwoju sklepów własnych i agencyjnych Natura. – W 2021 roku planujemy w sumie otworzyć 30 sklepów w tym modelu.
Lokalizacja z algorytmem
Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą mieć doświadczenia w branży kosmetycznej.
– Nasz model franczyzowy kompleksowo przygotowuje inwestora do prowadzenia drogerii – zapewnia Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka. – To biznes dla osób prywatnych, małżeństw, rodzin, firm, instytucji, właścicieli aptek. Wypracowane przez nas rozwiązanie ogranicza ryzyko biznesowe oraz nie wymaga specjalistycznej wiedzy o rynku kosmetycznym.
Franczyzodawca zakłada rozwój sieci już w miejscowościach liczących co najmniej 15 tys. mieszkańców. Generalnie marka chce się rozwijać w całej Polsce, teraz jednak w szczególności szuka partnerów w zachodniej części kraju, czyli w województwach zachodniopomorskim, lubuskim i wielkopolskim.
Licencjobiorca sam powinien poszukać odpowiedniej lokalizacji.
– Mogą to być osiedla, centra miast, czy mniejsze parki handlowe – wyjaśnia Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka. – Wypracowaliśmy algorytm, który pozwala nam na oszacowanie potencjału danej lokalizacji, biorąc pod uwagę wiele czynników. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby nowy sklep franczyzowy przynosił oczekiwane zyski naszemu partnerowi biznesowemu i spółce.
Optymalna powierzchnia sali sprzedaży powinna wynieść od 120 do 150 m2. Idealnie, gdyby lokal miał kształt prostokąta – z doświadczeń marki wynika, że w takim pomieszczeniu najłatwiej odnaleźć się przyszłym klientom.
Przygotowania do otwarcia
W zależności od powierzchni i standardu wykończenia lokalu kwota inwestycji – według franczyzodawcy – to 150-170 tys. zł. W tej sumie zawierają się wydatki na remont i adaptację pomieszczeń oraz kaucja zwrotna na pierwsze zatowarowanie.
– Takie rozwiązanie daje franczyzobiorcy pewnośc, że w przypadku ewentualnej rezygnacji z biznesu nie zostanie z niesprzedanym towarem – podkreśla Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka. – Towar jest bowiem wówczas zwracany centrali, a kaucja oddawana franczyzobiorcy.
Licencjobiorca i centrala dzielą się obowiązkami przy przygotowaniu placówki do otwarcia. Do zadań tego pierwszego należy zawarcie umowy najmu, przeprowadzenie remontu lokalu i zatrudnienie pracowników. Natomiast po stronie centrali jest przygotowanie projekt lokalu, wizualizacji (obejmującej aranżację wnętrza, umeblowanie, szyldy, witryny), zapewnienie pakietu startowego (który zawiera m.in. naklejki na witryny, aktualne materiały POS, inne materiały wizualizacyjne), dostarczenie sprzętu IT (komputery, drukarki fiskalne, skanery i terminale płatnicze) i systemu sprzedażowego, kas fiskalnych, a także skompletowanie zatowarowania, które jest dostosowywane do potencjału i potrzeb konkretnego rynku. Kolejne zatowarowania odbywają się regularnie, raz lub nawet kilka razy w tygodniu, w zależności od potrzeb danej drogerii. Współfinansowane są przez centralę, do wysokości około 50-60 proc. wartości zapasu, posiadanego przez franczyzobiorcę.
Czekanie na zyski
Jak zapewnia centrala, jeżeli lokal nie wymaga remontu, od podpisania umowy do otwarcia sklepu mija około czterech tygodni. Franczyzodawca nie wymaga, aby licencjobiorca osobiście prowadził biznes – może powierzyć to zadanie zatrudnionemu kierownikowi. Sklep powinien osiągnąć rentowność maksymalnie w ciągu sześciu miesięcy. Zwrotu z inwestycji należy się spodziewać w trzecim roku działalności.
WIZYTÓWKA DROGERII NATURA
Sieć sklepów kosmetycznych.
- 265 sklepów
- kwota inwestycji 150-170 tys. zł
- oczekiwanie na rentownoś wynosi maksymalnie sześć miesięcy
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

New York Pizza Department
Pizzerie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...