Fotowoltaika z perspektywami

Licencjobiorcy Concept Energy zarabiają na marży od podpisanych umów. Mogą działać nie tylko na terenie Polski, ale też całej Unii Europejskiej.
Zgodnie z polityką energetyczną Polski w 2040 roku prawie 30 proc. energii wytwarzanej w naszym kraju ma pochodzić z odnawialnych źródeł energii (OZE). Zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi stale rośnie. Według raportu Instytutu Energii Odnawialnej w 2018 r. panele słoneczne wytwarzały w Polsce ok. 0,5 GW energii, z końcem roku 2019 już 1,5 GW. W ubiegłym roku – według szacunków – ta moc mogła sięgnąć 4 GW. Tempo wzrostu jest więc bardzo duże.
Franczyzodawca Concept Energy ma 10-letnie doświadczenie na rynku energetycznym oraz odnawialnych źródeł energii. Specjalizacją marki są instalacje fotowoltaiczne. Do tej pory Concpet Energy rozwijał własną i partnerską sieć sprzedaży (partnerów ma obecnie ok. 200). Teraz zaczyna budowę sieci franczyzowej.
– Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy doświadczenia w pracy z klientami biznesowymi oraz właścicielami gospodarstw rolnych – informuje Agnieszka Kwiatkowska, dyrektor sieci partnerskiej Concept Energy. – To są bowiem nasze najważniejsze grupy docelowe.
Pożądane umiejętności miękkie
Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia branżowego. Przejdzie szkolenia produktowe i sprzedażowe, które pomogą mu wejść na rynek.
– Otrzymuje również wsparcie opiekuna, zarówno na etapie przygotowywania oferty, negocjacji, jak i finalnej sprzedaży – dodaje Agnieszka Kwiatkowska. – Merytorycznie przygotujemy kandydata do pracy. Bardzo ważne są natomiast tzw. umiejętności miękkie, które powinien mieć, aby nawiązywać relacje z klientami.
Licencjobiorca powinien otworzyć biuro stacjonarne. Nie musi być duże, wystarczy 25-30 m2. Na jego wyposażenie, według szacunków franczyzodawcy, wystarczy 10-15 tys. zł.
Zadaniem franczyzobiorców jest pozyskiwanie klientów i podpisywanie z nimi umów na sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznej. Muszą też przeprowadzić audyt u klientów, przygotować dokumentację zdjęciową, ustalić moc przyłącza itp. Reszta – czyli dokładny projekt oraz montaż – należy już do centrali.
Szerokie pole działania
Franczyzobiorcy mogą pracować sami lub budować zespół handlowców. Można współpracę z marką traktować też jako działalność dodatkową, ale wówczas nie na zasadzie franczyzy, tylko autoryzowanego partnera.
Franczyzobiorcy samodzielnie budują bazę klientów.
– Jeśli generują dobre wyniki, wspieramy ich w tym – podkreśla Agnieszka Kwiatkowska.
Licencjobiorcy zarabiają na marży, która wynosi 50 proc. Nie otrzymują wyłączności na żaden region. Mogą działać na terenie całej Polski, a także Unii Europejskiej, ponieważ firma realizuje zlecenia także poza granicami kraju.
WIZYTÓWKA MARKI CONCEPT ENERGY
Sieć zajmująca się sprzedażą i instalacją paneli fotowoltaicznych.
- ok. 200 partnerów
- koszt wyposażenia biura: 10-15 tys. zł
- marża franczyzobiorców: 50 proc.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej