Franczyza odporna na koronawirusa

Punkty paczkowe BTL zyskują na popularności w czasie pandemii. Przesyłek jest coraz więcej, chętnych na otwieranie franczyzy również.
Sieć BTL Logistik posiadająca ok. 100 punktów partnerskich, w ostatnim czasie co tydzień otwiera kilka nowych. To między innymi efekt pandemii.
– Mamy do obsłużenia ogromną liczbę przesyłek, ponieważ wiele osób przestawiło się na zakupy przez internet, nawet ci, którzy nigdy tego nie robili. Widzimy też coraz większe zainteresowanie otwieraniem biznesów w branży kurierskiej, postrzeganej obecnie jako wyjątkowo stabilny i perspektywiczny biznes – mówi Ireneusz Koniecko, prezes BTL Logistik.
Bez opłat na start
Nawiązanie współpracy franczyzowej nie wiąże się z żadnymi wstępnymi opłatami.
– Wychodzimy z założenia, że lepiej, żeby nasz partner przeznaczył pieniądze na promocję punktu na swoim terenie. Ogólnopolską promocję zapewniamy my – mówi Ireneusz Koniecko.
Tym samym cała inwestycja to wynajęcie lokalu o powierzchni 25-30 m2. Tyle miejsca potrzeba, żeby klienci mogli zostawiać i odbierać paczki.
W trakcie współpracy franczyzobiorcy są zobowiązani do regulowania miesięcznej opłaty w stałej kwocie 500 zł. W zamian mają dostęp do 15 firm kuriersko-spedycyjnych, z którymi współpracuje BTL a także otrzymuje dwóch opiekunów, gotowych pomagać mu w przypadku jakichkolwiek problemów. Jeśli chodzi o przychody, samodzielnie ustalają sobie marże za przesyłki, które sięgają nawet 100 zł.
– Stawki zależą od tego, jaka jest konkurencja w okolicy danego punktu. Pomagamy tworzyć cennik pod daną lokalizację – mówi Ireneusz Koniecko.
Sieć BTL nie ma własnych punktów. – Skupiamy się na rozwijaniu franczyzy i wspieraniu naszych franczyzobiorców. Dzięki temu też nasze punkty czują się bezpiecznie ponieważ nie ma zagrożenia, że nagle będziemy chcieli którykolwiek z nich przejąć – mówi Ireneusz Koniecko.
Punkty paczkowe zarabiają też na pakowaniu przesyłek. Otrzymują od franczyzobiorcy pakiet materiałów, takich koperty wszystkich przewoźników, etykiety do etykieciarki i tym podobne rzeczy.
Łączenie działalności
Przy tym we współpracę z BTL mogą zaangażować się również osoby, które już prowadzą jakiś biznes.
– Wystarczy wygospodarować trochę miejsca na przesyłki i można dołączyć punkt paczkowy BTL do oferty swojej działalności. Coraz więcej przedsiębiorców, szczególnie tych, których dotknęła pandemia, decyduje się na takie rozwiązanie – mówi Ireneusz Koniecko.
W takiej sytuacji franczyzodawca jest również w stanie pomóc w zaprojektowaniu i wydrukowaniu ulotek, łączących oferty różnych działalności danego partnera.
Jeśli chodzi o lokalizację punktów to franczyzodawca wymaga, żeby lokal znajdował się na parterze. Ważne jest także, żeby w pobliżu był parking. Natomiast nie ma większego znaczenia, czy to będzie duża aglomeracja, czy małe miasteczko, ani to, czy punkt znajdzie się w centrum, czy na uboczu.
– Zdarza się, że punkt w mniejszej miejscowości znacznie sobie lepiej radzi niż znajdujący się w dużej aglomeracji. Natomiast w przypadku lokalizacji punktu na uboczu miasta, trzeba się po prostu liczyć z większym kosztem rozreklamowania go – uważa Ireneusz Koniecko.
WIZYTÓWKA KURIER BTL FRANCZYZA
Sieć oferująca usługi kurierskie.
- opłata wstępna: 0 zł,
- opłata miesięczna: 500 zł,
- liczba punktów partnerskich: około 100.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej