Czy bardzo odczuliście zamrożenie polskiej gospodarki spowodowane pandemią koronawirusa?
Zamrożenie gospodarki było dla naszej sieci bardzo dużym wyzwaniem. Momentem zwrotnym był dla nas dzień ogłoszenia informacji o zamknięciu szkół. Równolegle ze skokiem sprzedaży w sklepach spożywczych, dosłownie z godziny na godzinę nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany wtedy głównie przez stałych klientów, którzy kupowali karmę na zapas. Jednocześnie musieliśmy zapewnić ciągłość dostaw produktów z naszej fabryki, co w związku z obostrzeniami i obowiązkową kwarantanną również wymagało zwiększonego wysiłku organizacyjnego ze strony naszej logistyki. Żeby oddać atmosferę tamtych dni w Husse wystarczy powiedzieć, że sprzedaż w marcu i w kwietniu była prawie dwukrotnie większa niż zakładały nasze plany na ten rok.
Jak obecnie radzą sobie franczyzobiorcy Husse?
W tej chwili nasz biznes wrócił w zasadzie do normy. Patrząc z perspektywy kilku miesięcy trwania pandemii, wspólnie z franczyzobiorcami i dystrybutorami jesteśmy zadowoleni, że model działania naszej marki świetnie sprawdził się w tym trudnym czasie. Ze względu na bezpośrednią dostawę do klienta nie dotyczył nas problem związany z zamknięciem lub ograniczeniem działalności sklepów. Pewnym wyzwaniem jest dla nas oczywiście pozyskiwanie nowych klientów, gdyż wiele narzędzi z których korzystaliśmy do tej pory nie jest w tej chwili dostępne lub ich wykorzystanie jest ograniczone. Od początku wakacji ruszyliśmy już z pierwszymi akcjami promocyjnymi. Zachęcamy również naszych obecnych klientów do polecania swoim znajomym naszych produktów i usług. I co ciekawe robią to nawet chętniej niż przed pandemią.
Można zostać franczyzobiorcą albo dystrybutorem marki Husse. Czym różnią się te formy współpracy?
Zarówno działalność współpracujących z nami franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów polegającej na dostawie karmy do ich domów oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Zasadniczą różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł.
W jakich regionach Polski chcielibyście otworzyć kolejne placówki franczyzowe?
Rekrutację prowadzimy w całym kraju. Na terenach, na których współpracujemy już z franczyzobiorcami, możliwa jest współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy w naszej firmie. Jeśli chodzi o franczyzę to również dysponujemy jeszcze wolnymi obszarami, przede wszystkim we wschodniej części Polski, ale osoby zainteresowane zapraszamy do bezpośredniego kontaktu w celu omówienia szczegółów.
Jakie według pana biznes Husse ma perspektywy na najbliższą przyszłość?
Z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość, mamy wręcz poczucie, że paradoksalnie pandemia wzmocniła nas jako zespół. Z powodzeniem udaje się nam funkcjonować w tej nowej rzeczywistości. Jeszcze na przełomie 2019 i 2020 roku rozpoczęliśmy wspólnie z naszą szwedzką centralą duży projekt związany z całkowitą przebudową platformy e-commerce, której uruchomienie w Polsce planujemy jesienią. W tej chwili digital generuje bardzo niewielką część naszych przychodów, ale naszym celem jest zbudowanie drugiej, silnej cyfrowej nogi naszego biznesu, która będzie wspierała działania i sprzedaż generowaną przez franczyzobiorców i dystrybutorów.
Rozmawiała Anna Smolińska
WIZYTÓWKA HUSSE
Husse to szwedzki producent najwyższej jakości suchej i mokrej karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów.
kwota inwestycji dla franczyzobiorcy: 40-50 tys. zł
kwota inwestycji dla dystrybutora: 5 tys. zł
Anna Smolińska jest dyrektorem działu mediów o franczyzie i członkiem zarządu PROFIT system. Zarządza pracą redakcji magazynu "Własny Biznes Franchising" oraz portali Franchising.pl i Franchising.eu. Pisze oraz redaguje artykuły przygotowane przez dziennikarzy, a także prowadzi wywiady z ekspertami i przedsiębiorcami na kanale YouTube Franchising-PL.
Ukończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku filologia polska ze specjalizacją redaktorską oraz Zarządzanie Franczyzą w Szkole Głównej Handlowej. Zanim podjęła pracę w PROFIT system, współpracowała z Gazetą Wyborczą, Życiem Warszawy oraz tygodnikami regionalnymi.
[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/AnnaSmoliska4 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/anna-smoli%C5%84ska-49a52059/ [author_photo] => Array ( [pid] => 216306 [itemserver_id] => 53838 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 919/ce9/anna-smolinska.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => anna-smolinska ) ) [link] => /artykul/11671/rekord-sprzedazy/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 176008 [country_item] => pl [description] => [path] => f63/c83/cieslik_piotr_husse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 42831 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 176009 [country_item] => pl [description] => "Na terenach, na których współpracujemy już z franczyzobiorcami, możliwa jest współpraca dystrybucyjna. Jeśli chodzi o franczyzę to również dysponujemy jeszcze wolnymi obszarami, przede wszystkim we wschodniej części Polski". [path] => f37/7c3/husse_piotr-cieslik.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Obszary do zagospodarowania [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 42832 ) [1] => Array ( [pid] => 114234 [country_item] => pl [description] => Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów polegającej na dowozie karmy do ich domów oznakowanym samochodem. [path] => 50e/300/husse-franczyzobiorczyni.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Karma z dostawą do domu [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 37444 ) ) ) [og_image] => f37/7c3/husse_piotr-cieslik.jpg [article_date_formated] => 16.08.2020 [article_day] => Niedziela [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 176009 [country_item] => pl [description] => "Na terenach, na których współpracujemy już z franczyzobiorcami, możliwa jest współpraca dystrybucyjna. Jeśli chodzi o franczyzę to również dysponujemy jeszcze wolnymi obszarami, przede wszystkim we wschodniej części Polski". [path] => f37/7c3/husse_piotr-cieslik.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Obszary do zagospodarowania [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 42832 ) [1] => Array ( [pid] => 114234 [country_item] => pl [description] => Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów polegającej na dowozie karmy do ich domów oznakowanym samochodem. [path] => 50e/300/husse-franczyzobiorczyni.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Karma z dostawą do domu [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 37444 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 176009 [country_item] => pl [description] => "Na terenach, na których współpracujemy już z franczyzobiorcami, możliwa jest współpraca dystrybucyjna. Jeśli chodzi o franczyzę to również dysponujemy jeszcze wolnymi obszarami, przede wszystkim we wschodniej części Polski". [path] => f37/7c3/husse_piotr-cieslik.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Obszary do zagospodarowania [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 42832 ) [1] => Array ( [pid] => 114234 [country_item] => pl [description] => Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów polegającej na dowozie karmy do ich domów oznakowanym samochodem. [path] => 50e/300/husse-franczyzobiorczyni.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Karma z dostawą do domu [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 37444 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Husse [id] => 521 [type] => 1 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 5 [link] => /franczyza/521/husse/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 176449 [country_item] => pl [description] => [path] => ed3/505/logo_husse_red-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 250 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 43059 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174516 [country_item] => pl [description] => [path] => 4c1/a2c/homedelivery3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42216 ) ) ) ) ) )Rekord sprzedaży

– Sprzedaż w marcu i w kwietniu była prawie dwukrotnie większa niż zakładały nasze plany na ten rok – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.
Czy bardzo odczuliście zamrożenie polskiej gospodarki spowodowane pandemią koronawirusa?
Zamrożenie gospodarki było dla naszej sieci bardzo dużym wyzwaniem. Momentem zwrotnym był dla nas dzień ogłoszenia informacji o zamknięciu szkół. Równolegle ze skokiem sprzedaży w sklepach spożywczych, dosłownie z godziny na godzinę nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany wtedy głównie przez stałych klientów, którzy kupowali karmę na zapas. Jednocześnie musieliśmy zapewnić ciągłość dostaw produktów z naszej fabryki, co w związku z obostrzeniami i obowiązkową kwarantanną również wymagało zwiększonego wysiłku organizacyjnego ze strony naszej logistyki. Żeby oddać atmosferę tamtych dni w Husse wystarczy powiedzieć, że sprzedaż w marcu i w kwietniu była prawie dwukrotnie większa niż zakładały nasze plany na ten rok.
Jak obecnie radzą sobie franczyzobiorcy Husse?
W tej chwili nasz biznes wrócił w zasadzie do normy. Patrząc z perspektywy kilku miesięcy trwania pandemii, wspólnie z franczyzobiorcami i dystrybutorami jesteśmy zadowoleni, że model działania naszej marki świetnie sprawdził się w tym trudnym czasie. Ze względu na bezpośrednią dostawę do klienta nie dotyczył nas problem związany z zamknięciem lub ograniczeniem działalności sklepów. Pewnym wyzwaniem jest dla nas oczywiście pozyskiwanie nowych klientów, gdyż wiele narzędzi z których korzystaliśmy do tej pory nie jest w tej chwili dostępne lub ich wykorzystanie jest ograniczone. Od początku wakacji ruszyliśmy już z pierwszymi akcjami promocyjnymi. Zachęcamy również naszych obecnych klientów do polecania swoim znajomym naszych produktów i usług. I co ciekawe robią to nawet chętniej niż przed pandemią.
Można zostać franczyzobiorcą albo dystrybutorem marki Husse. Czym różnią się te formy współpracy?
Zarówno działalność współpracujących z nami franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów polegającej na dostawie karmy do ich domów oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Zasadniczą różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł.
W jakich regionach Polski chcielibyście otworzyć kolejne placówki franczyzowe?
Rekrutację prowadzimy w całym kraju. Na terenach, na których współpracujemy już z franczyzobiorcami, możliwa jest współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy w naszej firmie. Jeśli chodzi o franczyzę to również dysponujemy jeszcze wolnymi obszarami, przede wszystkim we wschodniej części Polski, ale osoby zainteresowane zapraszamy do bezpośredniego kontaktu w celu omówienia szczegółów.
Jakie według pana biznes Husse ma perspektywy na najbliższą przyszłość?
Z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość, mamy wręcz poczucie, że paradoksalnie pandemia wzmocniła nas jako zespół. Z powodzeniem udaje się nam funkcjonować w tej nowej rzeczywistości. Jeszcze na przełomie 2019 i 2020 roku rozpoczęliśmy wspólnie z naszą szwedzką centralą duży projekt związany z całkowitą przebudową platformy e-commerce, której uruchomienie w Polsce planujemy jesienią. W tej chwili digital generuje bardzo niewielką część naszych przychodów, ale naszym celem jest zbudowanie drugiej, silnej cyfrowej nogi naszego biznesu, która będzie wspierała działania i sprzedaż generowaną przez franczyzobiorców i dystrybutorów.
Rozmawiała Anna Smolińska
WIZYTÓWKA HUSSE
Husse to szwedzki producent najwyższej jakości suchej i mokrej karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów.
kwota inwestycji dla franczyzobiorcy: 40-50 tys. zł
kwota inwestycji dla dystrybutora: 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej