Array ( [article] => Array ( [pid] => 68337 [country] => pl [article_id] => 11532 [article_date] => 2020-04-10 [articletype_id] => 1 [article_title] => Interes się kręci [article_intro] => Franczyzobiorcy i dystrybutorzy marki Husse mają teraz mnóstwo pracy. Polacy kupują żywność nie tylko dla siebie, ale też dla swoich zwierząt. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 1 [img_photo_description] => [secret] => scrtk6aa887686ed4a6d5f8d236b423f4c566 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => art. spożywcze i przemysłowe [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => interes-sie-kreci [article_title_striped] => Interes się kręci [dir] => article [article_text_photo] =>

Husse to producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów. Produktów marki nie można jednak kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć tylko bezpośrednio od lokalnego dystrybutora – franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym przez ok. 200-300 tys. mieszkańców. 
– Jako marka mamy zasięg ogólnoświatowy, bo nasze masterfranczyzy działają też np. w Azjii Południowo-Wschodniej, m.in. w Japonii, na Tajwanie, w Hongkonkgu – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse. – Już na przełomie lutego i marca z tamtejszych oddziałów otrzymywaliśmy sygnały o problemach, związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Pojawiły się informacje, że rośnie popyt na nasze produkty, więc przygotowywaliśmy się do tego, zwiększając stany magazynowe.

Skok sprzedaży

Szybko okazało się, że przygotowania były potrzebne. 
– Momentem zwrotnym był dzień ogłoszenia informacji o zamknięciu szkół. Równolegle ze skokiem sprzedaży w sklepach spożywczych, dosłownie z godziny na godzinę nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany przez stałych klientów – opowiada Piotr Cieślik. – Niektórzy robili podwójne zakupy, w porównaniu do standardowych, ale byli też tacy, którzy zamiast jednego worka karmy kupowali dziewięć, aby mieć zapas do końca roku.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Jak wyjaśnia dyrektor zarządzający Husse, wraz z zamknięciem galerii handlowych i jednoczesnym wzrostem obaw przed wychodzeniem z domu możliwość dostarczania zamówień bezpośrednio do klientów stawała się coraz większym atutem. Zwłaszcza że czas realizacji zamówień w sklepach internetowych robi się coraz dłuższy. 
– Zaczęli zgłaszać się do nas nowi klienci, zarówno tacy, którzy już w przeszłości korzystali z naszych usług, jak i osoby, które wybierały nas z polecenia – dodaje Piotr Cieślik. – Ogólnie rzecz biorąc, w drugiej połowie marca oraz na początku kwietnia nasza sprzedaż wzrosła dwu- lub trzykrotnie, w zależności od franczyzobiorcy.

Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse albo ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają, zostawiając produkty pod drzwiami lub furtką.

Możliwości współpracy

Z marką Husse można nawiązać współpracę albo jako franczyzobiorca, albo jako dystrybutor. Kandydaci powinni być przede wszystkim komunikatywni i lubić zwierzęta, choć nie muszą znać branży zoologicznej. Na starcie franczyzobiorca inwestuje ok. 40-50 tys. zł. Te pieniądze są przeznaczane m.in. na zatowarowanie, opłatę licencyjną oraz kapitał obrotowy. Inwestycja dystrybutora jest o wiele niższa. Wynosi ok. 5 tys. zł i jest przeznaczana głównie na zatowarowanie oraz podstawowe narzędzia marketingowe. 
– W ostatnim czasie dostajemy wiele pytań o możliwość nawiązania współpracy dystrybucyjnej – mówi Piotr Cieślik.

Franczyzobiorca czy dystrybutor nie potrzebuje biura ani magazynu, towar można składować np. w garażu. Potrzebny jest za to samochód. Licencjodawca zapewnia szkolenia m.in. produktowe, z organizacji sprzedaży, zasad prawidłowego żywienia zwierząt. I franczyzobiorcy i dystrybutorzy zarabiają na marży ze sprzedaży produktów.

 

WIZYTÓWKA MARKI HUSSE

Szwedzki producent i dystrybutor karmy dla psów i kotów.

HUSSE W 2020 ROKU

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/11532/interes-sie-kreci/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 173876 [country_item] => pl [description] => [path] => b45/19d/husse-dostawca.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 41973 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 167458 [country_item] => pl [description] => "W drugiej połowie marca oraz na początku kwietnia nasza sprzedaż wzrosła dwu- lub trzykrotnie". [path] => 4cd/21c/cieslik_piotr_husse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Cieślik, dyrektor zarządzajacy Husse [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 39668 ) [1] => Array ( [pid] => 173867 [country_item] => pl [description] => Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają. [path] => 94c/b55/husse_dostawa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Bezpieczne dostawy [img_width] => 960 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 41970 ) ) ) [og_image] => 4cd/21c/cieslik_piotr_husse.jpg [article_date_formated] => 10.04.2020 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 167458 [country_item] => pl [description] => "W drugiej połowie marca oraz na początku kwietnia nasza sprzedaż wzrosła dwu- lub trzykrotnie". [path] => 4cd/21c/cieslik_piotr_husse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Cieślik, dyrektor zarządzajacy Husse [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 39668 ) [1] => Array ( [pid] => 173867 [country_item] => pl [description] => Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają. [path] => 94c/b55/husse_dostawa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Bezpieczne dostawy [img_width] => 960 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 41970 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 167458 [country_item] => pl [description] => "W drugiej połowie marca oraz na początku kwietnia nasza sprzedaż wzrosła dwu- lub trzykrotnie". [path] => 4cd/21c/cieslik_piotr_husse.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Cieślik, dyrektor zarządzajacy Husse [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 39668 ) [1] => Array ( [pid] => 173867 [country_item] => pl [description] => Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają. [path] => 94c/b55/husse_dostawa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Bezpieczne dostawy [img_width] => 960 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 41970 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Husse [id] => 521 [type] => 1 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 5 [link] => /franczyza/521/husse/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 176449 [country_item] => pl [description] => [path] => ed3/505/logo_husse_red-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 250 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 43059 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174516 [country_item] => pl [description] => [path] => 4c1/a2c/homedelivery3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42216 ) ) ) ) ) )

Interes się kręci

Piotr Cieślik, dyrektor zarządzajacy Husse
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Husse to producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów. Produktów marki nie można jednak kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć tylko bezpośrednio od lokalnego dystrybutora – franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym przez ok. 200-300 tys. mieszkańców. 
– Jako marka mamy zasięg ogólnoświatowy, bo nasze masterfranczyzy działają też np. w Azjii Południowo-Wschodniej, m.in. w Japonii, na Tajwanie, w Hongkonkgu – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse. – Już na przełomie lutego i marca z tamtejszych oddziałów otrzymywaliśmy sygnały o problemach, związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Pojawiły się informacje, że rośnie popyt na nasze produkty, więc przygotowywaliśmy się do tego, zwiększając stany magazynowe.

Skok sprzedaży

Szybko okazało się, że przygotowania były potrzebne. 
– Momentem zwrotnym był dzień ogłoszenia informacji o zamknięciu szkół. Równolegle ze skokiem sprzedaży w sklepach spożywczych, dosłownie z godziny na godzinę nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany przez stałych klientów – opowiada Piotr Cieślik. – Niektórzy robili podwójne zakupy, w porównaniu do standardowych, ale byli też tacy, którzy zamiast jednego worka karmy kupowali dziewięć, aby mieć zapas do końca roku.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Jak wyjaśnia dyrektor zarządzający Husse, wraz z zamknięciem galerii handlowych i jednoczesnym wzrostem obaw przed wychodzeniem z domu możliwość dostarczania zamówień bezpośrednio do klientów stawała się coraz większym atutem. Zwłaszcza że czas realizacji zamówień w sklepach internetowych robi się coraz dłuższy. 
– Zaczęli zgłaszać się do nas nowi klienci, zarówno tacy, którzy już w przeszłości korzystali z naszych usług, jak i osoby, które wybierały nas z polecenia – dodaje Piotr Cieślik. – Ogólnie rzecz biorąc, w drugiej połowie marca oraz na początku kwietnia nasza sprzedaż wzrosła dwu- lub trzykrotnie, w zależności od franczyzobiorcy.

Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse albo ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają, zostawiając produkty pod drzwiami lub furtką.

Możliwości współpracy

Z marką Husse można nawiązać współpracę albo jako franczyzobiorca, albo jako dystrybutor. Kandydaci powinni być przede wszystkim komunikatywni i lubić zwierzęta, choć nie muszą znać branży zoologicznej. Na starcie franczyzobiorca inwestuje ok. 40-50 tys. zł. Te pieniądze są przeznaczane m.in. na zatowarowanie, opłatę licencyjną oraz kapitał obrotowy. Inwestycja dystrybutora jest o wiele niższa. Wynosi ok. 5 tys. zł i jest przeznaczana głównie na zatowarowanie oraz podstawowe narzędzia marketingowe. 
– W ostatnim czasie dostajemy wiele pytań o możliwość nawiązania współpracy dystrybucyjnej – mówi Piotr Cieślik.

Franczyzobiorca czy dystrybutor nie potrzebuje biura ani magazynu, towar można składować np. w garażu. Potrzebny jest za to samochód. Licencjodawca zapewnia szkolenia m.in. produktowe, z organizacji sprzedaży, zasad prawidłowego żywienia zwierząt. I franczyzobiorcy i dystrybutorzy zarabiają na marży ze sprzedaży produktów.

 

WIZYTÓWKA MARKI HUSSE

Szwedzki producent i dystrybutor karmy dla psów i kotów.

HUSSE W 2020 ROKU

  • ponad 50 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów
  • inwestycja początkowa ok. 40-50 tys. zł

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €