Wakacje w sieci

Szyld dla każdego
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Wakacje.pl zarządza obecnie już blisko 380 stacjonarnymi biurami podróży. Na rynkowego giganta wyrosła m.in. dzięki przejęciom konkurencyjnych marek: najpierw My Travel, a w tym roku Wakacyjnego Świata. Teraz nadal rozwijane są wszystkie trzy brandy.
– Marki i placówki są lokowane tak, aby się wzajemnie nie kanibalizowały. Co do zasady, salony Wakacje.pl otwieramy przeważnie w miastach liczących powyżej 40 tys. mieszkańców, jednak nie zawsze jest to warunek konieczny. Rozpatrujemy każdy wniosek i za każdym razem oceniamy potencjał sprzedażowy danej lokalizacji – mówi Przemysław Ciesielski, dyrektor ds. rozwoju sieci Wakacje.pl. – Mamy salony Wakacje.pl w dużych i średnich miastach, ale też w niewielkich miejscowościach, np. Osielsku czy Podkowie Leśnej. Stawiamy na lokalizacje w centrach miast, przy ruchliwych ulicach i w centrach handlowych. Z kolei marki My Travel i Wakacyjny Świat mają większą reprezentację również w mniejszych miejscowościach.
Do sieci dołączają zarówno już funkcjonujące biura podróży, które chcą zmienić szyld na bardziej rozpoznawalny, jak i dopiero powstające. Franczyzodawca nie wymaga od kandydatów doświadczenia w branży. Warunkiem jest jednak, aby do pracy w placówce zatrudnili sprzedawców z doświadczeniem w turystyce.

Urządzić salon

Na inwestycję potrzeba ok. 30 tys. zł. To koszt aranżacji i wyposażenia biura oraz opłaty licencyjnej.
– Rozróżniamy trzy typy salonów. Najbardziej powszechny to klasyczny lokal usługowy, samodzielny lub w galerii handlowej. Jego optymalna wielkość to 20 m2 wyjaśnia Przemysław Ciesielski. – W galeriach handlowych nasi franczyzobiorcy prowadzą również wyspy handlowe w pasażach, a także pawilony na zewnątrz galerii. Każdy z tych formatów aranżowany jest zgodnie z projektem, który pozwala zachować spójność całej sieci: odpowiednią kolorystykę, meble, oświetlenie czy ekspozytory.
Franczyzobiorca może liczyć na pomoc m.in. w znalezieniu lokalizacji, stworzeniu projektu biura, działaniach marketingowych i PR na rynku lokalnym, w promocji marki w mediach ogólnopolskich oraz opiekę kierowników regionalnych i wsparcie helpdesku. Uzyskuje też dostęp do oferty kilkudziesięciu touroperatorów, do systemów CRM, pakiet szkoleń sprzedażowych, produktowych i marketingowych. Szkolenia są również prowadzone w trakcie trwania współpracy. Marka nie pobiera od franczyzobiorców żadnych opłat miesięcznych.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €