Orlen kupuje stacje w Niemczech
Prawdopodobnie w tym tygodniu zostanie sfinalizowana transakcja kupna przez PKN Orlen 440 stacji benzynowych w Niemczech.
Polski koncern kupi stacje, które obecnie należą do koncernu paliwowego BP - podaje Gazeta Wyborcza. Wartość transakcji jest oszacowana na 250-350 mln. dol. BP pozbywa się części stacji, bo w marcu tego roku kupiło część akcji Veba Oil, które jest właścicielem Arala, największego niemieckiego sprzedawcy detalicznego paliw. Koncern chce się pozbyć się częsci obiektów.
Wstępnie dublujące się stacje podzielono na dwa pakiety. Większy północny – min. okolice Hamburga i Pomorza, który ma kupić PKN, liczy 440 stacji, a mniejszy południowy liczy 370 obiektów. Tym ostatnim jest obecnie zainteresowany wstępnie koncern paliwowy OMV.
Dla PKN kupno sieci stacji byłoby pierwszą poważną inwestycją w Unii Europejskiej.
Więcej:Gazeta Wyborcza, Gospodarka, 10 grudnia 2002, str. 21Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej