Profity z ekologii

– Franczyzobiorca, który sprzeda 15 jednośladów elektrycznych jest w stanie wypracować ponad 5,5 tys. zł netto zysku miesięcznie – mówi Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.
Czym dokładnie zajmuje się marka TrybEco?
Zajmujemy się dostawą pojazdów i ich produkcją dla wypożyczalni, prowadzimy też działalność B2B. Od początku istnienia firmy koncentrowaliśmy się przede wszystkim na dostarczaniu pojazdów dla klientów prywatnych i detalicznych. W pierwszej kolejności skupialiśmy się na budowaniu sieci dealerskiej. W tej chwili mamy ok. 100 dealerów w całej Polsce.
TrybEco odpowiada na potrzeby rozwijającego się ekologicznego rynku transportowego?
Tak. Staraliśmy się połączyć innowacyjność z ekologią. Mając na względzie ochronę środowiska, w 2015 roku podjąłem decyzję o założeniu firmy TrybEco.
TrybEco to nowość na rynku franczyzowym. Jak chcecie rozwijać ten biznes?
Planujemy otworzyć stoiska wyspowe, które nie zabierają dużo miejsca, ale z drugiej strony pozwalają na bardzo dobre wyeksponowanie towaru. My dostarczamy franczyzobiorcy wiedzę o produktach, materiały reklamowe oraz sprzęt ekspozycyjny (cztery rowery albo trzy rowery i hulajnoga oraz skuter). Partner zajmuje się obsługą stoiska samodzielnie lub zatrudnia do pomocy pracownika. Po jego stronie leży również znalezienie odpowiedniego miejsca. Dlatego szukamy osób otwartych, z dobrym podejściem handlowym, które chcą towarzyszyć w budowaniu innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań. Jesteśmy gotowi na współpracę z franczyzobiorcami z całej Polski.
Na początku współpracy dajecie sporo swobody franczyzobiorcom?
Projekt jest dopiero w fazie wstępnej, istnieje wiele kwestii, które na początku współpracy z klientem będzie ustalanych indywidualnie. Zarówno marża, jak i sprawy dotyczące sprzedaży sprzętu czy jego wypożyczenia. Jesteśmy otwarci na różne formy współpracy. Zakładam, że mogą się pojawić partnerzy, chętni na współpracę jedynie kilkumiesięczną, ale znajdą się i tacy, którzy będą chcieli zainwestować w stabilny biznes.
Jak wygląda popyt na tego typu usługi?
Rynek jednośladów elektrycznych rozwija się bardzo dynamicznie. W Polce jest to około 300 proc. wzrostu rok do roku. Według badań TNS OBOP za 2018 rok, 75 proc. ankietowanych chciałoby mieć rower elektryczny, a 85 proc. zamieniłoby środki komunikacji miejskiej na rower elektryczny. Widać zatem, że popyt na ekologiczne jednoślady rośnie. Społeczeństwo jest coraz bardziej świadomie i wie, że wybór elektrycznych pojazdów to nie tylko inwestycja w siebie, swoje zdrowie, ale też w ochronę środowiska.
Ile kosztuje sprzęt TrybEco?
Za rower hybrydowy TrybEco klient detaliczny będzie musiał zapłacić od 2,7 tys. zł do 4,9 tys. zł brutto, natomiast za skuter elektryczny od 4,9 tys. zł do 8,9 tys zł brutto. Cena hulajnóg elektrycznych kształtuje się od 1,49 tys. zł do 2,4 tys. zł brutto.
Ile franczyzobiorca jest w stanie zarobić?
Marże handlowe kształtują się na poziomie 15-20 proc. Jak szacujemy, przy sprzedaży 15 sztuk sprzętu franczyzobiorca jest w stanie wypracować ponad 5,5 tys. zł zysku miesięcznie. Natomiast przy sprzedaży 30 sztuk – ponad 16 tys. zł netto miesięcznie.
Rozmawiała: Maryla Pałasz
WIZYTÓWKA MARKI TRYBECO
TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych.
- 1 jednostka własna;
- 67 jednostek partnerskich;
- od 2,7 tys. zł do 4,9 tys. zł brutto – tyle trzeba zapłacić za rower hybrydowy TrybEco.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej