Biznes na dwóch kółkach

Marka GoScooter, specjalizująca się w wynajmie skuterów na minuty, startuje z franczyzą.
Elektromobilność odgrywa w Polsce coraz większe znaczenie. Oprócz norm emisji, których wymaga od nas polski rząd, jak i Unia Europejska, rośnie świadomość Polaków na temat ekologicznych środków transportu. Właśnie z tych powodów coraz bardziej popularne są hulajnogi czy skutery elektryczne. Ich potencjał wykorzystali Paweł i Michał Prządowie, założyciele marki GoScooter. – Firma jest operatorem systemów scooter-sharing, który w ciągu ostatnich trzech lat stał się jedną z szybciej rozwijających się branż na rynku transportowym. Wiosną 2019 roku wystawiliśmy na ulice Wrocławia prawie 200 skuterów. Udało nam się podbić regionalny rynek i dlatego przymierzamy się do rozszerzenia działalności na całą Polskę – mówi Michał Prząda, właściciel GoScooter.
Rozwój przez franczyzę
Marka GoScooter chce rozwijać sieć franczyzową. – Testujemy rozwiązania naszego modelu biznesowego, obserwujemy, uczymy się, aby już wiosną 2020 roku móc zaoferować naszym potencjalnym partnerom przede wszystkim bezpieczną inwestycję – mówi Michał Prząda.
Franczyzodawca umożliwa rozwój systemu sharingowego z małą flotą (do 20 pojazdów) lub większą (do 200 pojazdów). Wybór modelu współpracy należy od potencjalnego partnera. Franczyzobiorca dostaje od marki know-how oraz wsparcie na każdym etapie współpracy. – Zapewniamy partnerom aplikację mobilną, dzięki której klienci mogą skutery wynająć oraz system do zarządzania flotą i wsparcie marketingowe na lokalnym rynku. Zadaniem franczyzobiorcy jest udostępnienie skuterów oraz ich serwisowanie, tj. wymiana baterii itp. – tłumaczy Michał Prząda.
Franczyzobiorca musi zapewnić przestrzeń garażowo-warsztatową, w której będą przechowywane i serwisowane pojazdy. – Ze względu na charakter działaności, franczyzobiorca nie musi dysponować lokalem czy biurem. Tu wymagana jest przestrzeń garażowo-warsztatowa, której powierzchnia zależy oczywiście od wielkości floty. Ale franczyzobiorca nie powinien się martwić o tę kwestię, ponieważ pomagamy mu również w szukaniu odpowiedniego miejsca – zapewnia Michał Prząda.
Jak, gdzie i za ile?
Skutery GoScooter są oferowane w tzw. systemie free-floating. Jest to system, w którym pojazdy stoją zaparkowane na terenie wyznaczonej strefy na mapie w aplikacji. Oznacza to, że partner nie musi martwić się o przechowywanie pojazdów w trakcie sezonu. Mieszkańcy mogą korzystać ze skuterów wypożyczając je za pomocą mobilnej aplikacji dostępnej w telefonie. Opłata (liczona za każdą minutę wypożyczenia) jest automatycznie pobierana po przejeździe.
Franczyzodawca zaznacza, że szuka partnerów w całej Polsce, przede wszystkim w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Właściciel marki kalkuluje, że minimalny wkład inwestycyjny przy 20 skuterach wynosi 100 tys. zł. A na czym zarabia partner? Przede wszystkim na przejazdach. – Każdy minuta kosztuje 69 groszy. Właśnie z tych przejazdów pobieramy opłatę franczyzową w wysokości 15 proc. Liczymy, że franczyzobiorca jest w stanie zarobić mniej więcej 8 tys. zł miesięcznie – mówi Michał Prząda.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej