Zarobek na paczkach

Ship Center oferuje franczyzobiorcom dwa modele współpracy. Jakie są koszty inwestycji?
W punkcie Ship Center można nadać lub odebrać przesyłki krajowe i międzynarodowe. Marka oferuje także usługi poligraficzne, m.in. wydruki cyfrowe i wielkoformatowe oraz przygotowuje gadżety reklamowe, pieczątki czy profesjonalne opakowania. Aby usprawnić swoje usługi, Ship Center nawiązało współpracę z największymi firmami kurierskimi i spedycyjnymi, m.in.: UPS, DPD i DHL. Franczyzodawca dzięki połączonej ofercie usług nie narzeka na zainteresowanie zarówno ze strony potencjalnych partnerów, jak i klientów placówek.
Obecnie sieć Ship Center może pochwalić się 86 placówkami franczyzowymi w Polsce. – Nie narzekamy na brak zainteresowania na rynku. Obecnie mamy dwa modele współpracy. Pierwszy zakłada zbudowanie punktu od podstaw, natomiast drugi to otwarcie placówki partnerskiej, która jest dodatkiem do prowadzonej już działalności gospodarczej. Coraz większym powodzeniem cieszy się właśnie ta druga opcja współpracy. Poza tym, po wprowadzeniu niehandlowych niedziel placówki kurierskie mają co robić. Ludzie coraz częściej zamawiają towar przez internet, a następnie kuriera, który im tę przesyłkę dostarczy. Właśnie ta sytuacja na rynku jest dodatkową motywacją dla potencjalnych franczyzobiorców, by wejść w ten biznes – mówi Łukasz Osyra, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Ship Center.
A czy doświadczenie w biznesie jest konieczne do prowadzenia własnego punktu? Franczyzodawca zaznacza, że nie, ponieważ niezbędną wiedzę jest w stanie zapewnić w trakcie serii szkoleń. – Najistotniejsze są dla nas motywacja do pracy oraz chęć założenia własnej działalności gospodarczej. Oczywiście konieczny jest również kapitał inwestycyjny, który waha się od 12 do 23 tys. zł. Kwota jest zależna od stanu lokalu – tłumaczy Łukasz Osyra.
Placówka Ship Center powinna mieć od 15 do 50 m2 i znajdować się w mieście zamieszkałym przez więcej niż 6 tys. mieszkańców. Franczyzodawca dużą uwagę przywiązuje także do lokalizacji. Lokal musi mieścić się na parterze, najlepiej w pobliżu parkingu, aby łatwiej móc przywieźć i wyładować paczki.
W ramach pakietu franczyzowego, franczyzodawca zapewnia wyposażenie lokalu oraz sprzęt (m.in. komputer i drukarkę), oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne, stronę internetową, szkolenia, a także dostęp do programów związanych z usługami poligraficznymi i kurierskimi.
Rozwój za granicą
Sukces sieci zmotywował franczyzodawcę do poszerzenia działalność o rynek zagraniczny. – Pomysł rozwoju sieci poza granicami Polski pojawił się już jakiś czas temu. Rynki wschodnie, jak i zachodniej Europy stale notują wzrost usług kurierskich. Nasza działalność związana z poligrafią również ma się całkiem dobrze. Litwa, Łotwa i Estonia nie mają podobnej sieci na rynku, dlatego postanowiliśmy wypełnić tę lukę. Chcemy znaleźć w tych krajach masterfranczyzobiorców, którzy będą rozwijać naszą sieć – mówi Łukasz Osyra.
Niedawno franczyzodawca otworzył swoją pierwszą placówkę na Litwie. – Ten ruch okazał się strzałem w dziesiątkę. Wszystko działa prawidłowo, zarówno w kwestiach wysyłki paczek, jak i usług poligraficznych. Już wiemy, że za niedługo zostanie otwartych w tym kraju pięć nowych lokali – dodaje Łukasz Osyra.
Na początku 2020 roku franczyzodawca chce mieć pod swoim szyldem 100 placówek na rynku polskim. Ale pierwsza połowa roku będzie skoncentrowana również na rozwoju współpracy zagranicznej.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej