Franczyzobiorca ma wybór

Licencjobiorca poszukiwany
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Magdalena Sulwińska, właścielka konceptu Family Shop. Sklep z Odzieżą Nową i Używaną, szuka potencjalnych franczyzobiorców przede wszystkim w małych miastach. Czy jeśli ktoś chce otworzyć własny sklep odzieżowy musi mieć doświadczenie w handlu? Franczyzodawca zaznacza, że nie.  Na pewno doskonale prowadzą sklepy osoby pracowite i zaangażowane. Trzeba mieć wysoką motywację i siłę, żeby właściwie doglądać biznesu, przez który przewija się duża liczba klientów. Na szczęście jest wielu przedsiębiorców, którzy chcą dobrze zarobić i nie boją się pracy. Błędy, na które uczulam, to zbyt wysoka cena ubrań. Klient, który za podobne pieniądze może kupić ciuch w popularnej sieciówce, raczej nie będzie szukał czegoś używanego w tej samej cenie – tłumaczy Magdalena Sulwińska.

Do tej pory franczyzobiorca był zobowiązany do uiszczenia opłaty franczyzowej w wysokości 6 tys. zł. Teraz może stać się właścicielem sklepu bez konieczności tej wpłaty. – W ramach opłaty wstępnej oferowałam wykonanie reklamy zewnętrznej, projekt i wydruk ulotek  w liczbie 5 tys. sztuk, szkolenie z prowadzenia sklepu, również ponosiłam koszt pierwszego transportu towaru – mówi Magdalena Sulwińska.  Niedawno postanowiłam zminimalizować koszty, wprowadzając możliwość wyboru pakietu. Sklep Family Shop można otworzyć bez opłaty franczyzowej, ale kwestie związane z m.in. z reklamą zewnętrzą leżą już po stronie franczyzobiorcy – dodaje właścielka konceptu.

Obecnie obowiązuje opcja całkowitej wymiany towaru już w momencie sprzedaży 40 proc. zatowarowania sklepu.  60 proc. zostaje, a ja już wymieniam całość. W dodatku nie określam czasu, w jakim sprzedaż ma nastąpić. Nasza sieć to tzw. franczyza miękka, franczyzobiorca nie ma obowiązku trzymać się sztywnych reguł, nie narzucam, jak ma być prowadzony sklep – komentuje franczyzodawca.

A co z lokalem? Franczyzodawca zapewnia, że potencjalny partner może liczyć na pomoc w  jego wyborze.  – Staramy się wesprzeć na tym etapie współpracy. Ale  najczęściej jest tak,  że franczyzobiorcy zgłaszają się do nas już z wybranym  miejscem. Zdajemy sobie sprawę, że oni najlepiej znają okolicę. Wiedzą, które miejsca są najczęściej odwiedzane  tłumaczy Magdalena Sulwińska.

Właścicelka konceptu zapewnia, że towar, który trafia do sklepu jest w dobrej cenie, o wysokiej jakości i starannie wyselekcjonowany. Franczyzodawca gwarantuje także terminowość dostaw i dogodne warunki rozliczeń.  Każdy przedsiębiorca ustala z nami indywidualnie wyłączność terytorialną. Oczywiście zapewniamy również wsparcie marketingowe i doradztwo. Pomagamy też w uzyskaniu dofinansowania ze środków pomocowych na rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej – mówi Magdalena Sulwińska.

Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €