Opłacalny sposób na korki

Inwestycja w krótkoterminowy wynajem elektrycznych skuterów zwraca się po 6-14 miesiącach. Ile franczyzobiorca musi mieć pieniędzy na start?
Zatłoczone ulice i korki? Mieszkańcy większych miast doskonale znają ten problem… Pomysłodawcy konceptu Blinkee.city wpadli na pomysł alternatywnego transportu. Ich propozycja to „scooter sharing”, czyli uliczny system elektronicznych skuterów na wynajem krótkoterminowy. Jak to działa? Użytkownicy za pomocą aplikacji mobilnej wyszukują pojazd, stojący najbliżej ich aktualnej lokalizacji. Po kursie parkują go w dowolnym, bezpiecznym miejscu i w aplikacji zaznaczają opcję zakończenia przejazdu. Z ich konta pobierana jest opłata.
Blinkee.city wystartował udostępniając 7 skuterów w 2017 roku w Warszawie. – Obecnie działamy w 12 miastach w Polsce oraz w Budapeszcie, Splicie, Walencji i Sztokholmie a flota liczy 1000 skuterów. W marcu tego roku uruchomiliśmy franczyzę w Bukareszcie – mówi Michał Rombalski, menedżer Blinkee.city.
Na start licencjobiorca potrzebuje kupić co najmniej 20-30 skuterów, by móc liczyć na satysfakcjonujące obroty. Potrzebny jest też garaż lub hala serwisowa o minimalnej wielkości 15 m2. – Franczyzobiorcy potrzebują też samochodu serwisowego, którym będą rozwozić skutery po mieście i dojeżdżać do nich, aby zmieniać baterie. Wydatek na flotę wynosi 320 tys. zł netto – mówi Paweł Maliszewski, współwłaściciel Blinkee.city.
Franczyzodawca Blinkee.city nie pobiera wstępnej opłaty licencyjnej. Franczyzobiorca płaci miesięcznie 80 zł netto od każdego pojazdu oraz od 5 do 15 proc. od przychodu (w zależności od wielkości miasta, w którym działa). Partner ponosi także koszty wymiany baterii i naprawy skuterów. – Największa część wydatków miesięcznych jest związana ze zmianą baterii (jedna wystarczy mniej więcej na 70-80 km jazdy). Przykładowy, jednostkowy koszt wymiany baterii w Warszawie, uwzględniający koszty pracownika, samochodu serwisowego oraz energię to ok. 15 zł – twierdzi Michał Rombalski. Franczyzobiorca w ciągu miesiąca będzie musiał przeznaczyć na serwis całej floty od 100 do 300 zł.
A na czym zarabia? Oczywiście na opłatach pobieranych za przejazdy. Szacunkowy zwrot z inwestycji następuje po 6-14 miesiącach. Na początku współpracy licencjobiorcy przechodzą szkolenie, dotyczące serwisowania skuterów i wymiany baterii. – Dostarczamy partnerom nasze wypracowane know-how, dotyczące zarówno obsługi technicznej skuterów, jak i relacji z klientami. My natomiast centralnie zarządzamy systemem, który pomaga lokalizować skutery i rozliczać się z użytkownikami – dodaje Paweł Maliszewski.
Obecnie z usługi Blinkee.city korzysta ok. 190 tys. zarejestrowanych użytkowników. Największą grupę stanowią osoby w wieku 25-35 lat. Około 60 proc. z nich to mężczyźni. – Do końca 2019 roku planujemy zwiększyć bazę klientów do 250 tys. osób – twierdzi Michał Rombalski.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej