Firma na dodatek

Krzysztof Lisaj wie, jak dywersyfikować ryzyko. Prowadził dwie własne firmy, gdy zdecydował się zainwestować we franczyzę. Na jaką markę postawił?
Zapotrzebowanie na przesyłki kurierskie wciąż rośnie. Krzysztof Lisaj rok temu postanowił wykorzystać sytuację na rynku i otworzyć swój własny punkt paczkowy w Pile. – Jestem franczyzobiorcą Kurier BTL od listopada 2017 roku. Zanim podjąłem decyzję o współpracy z firmą przyjrzałem się innym franczyzodawcom z branży kurierskiej. Kurier BTL według mnie miał najbardziej atrakcyjną ofertę na rynku. Swoim partnerom zapewnia najlepsze narzędzia do pozyskiwania klientów – mówi Krzysztof Lisaj, franczyzobiorca Kurier BTL.
Franczyzobiorca traktował punkt paczkowy jako dodatek do prowadzonego biznesu. – Mam firmę transportową oraz biuro ubezpieczeń. Dzięki własnej działalności zdobyłem klientów, którzy teraz dodatkowo mogą korzystać z naszych usług kurierskich – zapewnia Lisaj.
Kiedy współpraca jest opłacalna?
By współpraca z Kurier BTL była opłacalna dla franczyzobiorcy przede wszystkim musi on dokładnie zbadać zapotrzebowanie na usługi kurierskie na rynku lokalnym. – Przyszły franczyzobiorca musi sprawdzić dostępność usług kurierskich w okolicy, znaleźć odpowiednie miejsce na prowadzenie tego biznesu, dowiedzieć się czy podobne punkty istnieją już w okolicy oraz w jakich cenach konkurencyjne firmy sprzedają swoje usługi – dodaje Lisaj.
Franczyzodawca chętnie współpracuje z przedsiębiorcami, którzy posiadają już swój lokal. Założenia są takie, żeby każdy klient miał punkt kurierski w odległości nie większej niż 14 minut pieszo w mieście i do 15 minut jazdy samochodem na wsi. – Chcemy współpracować z przedsiębiorcami, którzy prowadzą punkty usługowe bądź handlowe i zamierzają poszerzyć swoją ofertę o usługi kurierskie. Nasza firma pozostawia duża swobodę przedsiębiorcy. Jeśli przedsiębiorca chce prowadzić Punkt Paczkowy, to czemu mamy mu tego zakazać? – mówi Ireneusz Koniecko, prezes zarządu BTL Logistik.
Elastyczny franczyzodawca
Krzysztof Lisaj zwraca uwagę, że franczyzodawca jest bardzo otwarty na nowe rozwiązania, które zgłaszają franczyzobiorcy. – Każda zgłoszona przez nas uwaga jest weryfikowana. Franczyzodawcy bardzo zależy na tym, by franczyzobiorca miał jak najlepsze narzędzia do sprzedawania swoich usług – komentuje Lisiaj. Ale nie tylko na tym polu franczyzodawca wykazuje się elastycznością. Krzysztof Lisaj zaznacza, że Kurier BTL nie narzuca wygórowanych wymagań co do wyglądu lokalu. Franczyzobiorca ma wpływ na ostateczny wygląd punktu paczkowego. – Podstawowe wyposażenie placówki to biurko, regał, krzesło dla klienta, waga, drukarka, komputer z dostępem do internetu. Ponadto punkt paczkowy otrzymuje wizualizację wnętrza lokalu. Natomiast jeśli otwiera się już w lokalu, w którym jest prowadzona inna działalność, wówczas graficy przygotowują indywidualną wizualizację dla danego punktu – tłumaczy Lisaj.
Jak zapewnia franczyzodawca Kurier BTL, przedsiębiorca może liczyć na wsparcie handlowe przy zawieraniu umów z klientami, pomoc w dystrybucji materiałów reklamowych, cykliczne szkolenia z przedstawicielami firm kurierskich, które podnoszą kwalifikacje pracowników. – Sukces w tej branży można osiągnąć nie mając doświadczenia, jednak trzeba odbyć odpowiednie kursy, które oferuje firma. Proces szkoleniowy jest przygotowany pod danego przedsiębiorcę i zespół pracowników – mówi Ireneusz Koniecko.
Krzysztof Lisaj podkreśla, że za przystąpienie do sieci Kurier BTL Franczyza przedsiębiorca nie płaci opłaty licencyjnej. Jedyne koszty jakie ponosi są związane z opłatą abonamentową za korzystanie z systemu zamówień, w którym jest dostęp do wszystkich kurierów – jest to stała kwota 500 zł miesięcznie.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej