Amerykanie w natarciu

Ziebart w ciągu pięciu lat zamierza mieć placówkę w każdym mieście wojewódzkim Polski. O rozwoju amerykańskiej firmy w naszym kraju opowiada Mateusz Drab, dyrektor Ziebart Polska.
Kończy się 2018 rok. Jak pan go podsumuje?
Niedawno podpisaliśmy umowę z dealerem samochodowym Demo Motors, który posiada salony Forda, Volvo i Mazdy w Łodzi, Warszawie, Szczecinie, Koszalinie i Poznaniu. W tym roku ruszyliśmy z salonem w Bydgoszczy i Krakowie. Teraz rozmawiamy z potencjalnym franczyzobiorcą z Gdańska, a w lutym otwieramy salon w Warszawie. W tym roku wdrożyliśmy również nowy model współpracy, ułatwiający rozwój. Teraz wejście w struktury Ziebarta jest prostsze i tańsze. Wystarczy 10 tys. zł by otworzyć jednostanowiskowy salon. Co prawda trzeba jeszcze zainwestować 60 tys. zł w chemię i narzędzia niezbędne do realizacji usług, ale to wydatek raz na rok. Placówka z jednym stanowiskiem spokojnie obsłuży obszar o wielkości 100 tys. mieszkańców. Jeśli ktoś chciałby większy teren, wówczas musi zwiększyć rozmiar salonu. Zaznaczę jeszcze, że franczyzobiorca ma wyłączność na dany obszar w zależności od wielkości placówki. Oznacza to, że w dużych miastach otwieramy duże salony lub odpowiednią liczbę mniejszych.
Czy nastawiacie się na współpracę z dealerami samochodowymi, czy raczej przedsiębiorcami, niezwiązanymi ze sprzedażą samochodów?
Dla dealera, inwestycja w koncept Ziebarta jest bardzo prosta. Dysponują lokalem, mają pracowników, których wystarczy nauczyć usług Ziebarta oraz zaplecze w postaci myjni, co jest istotne w naszym wypadku. Wszystko to obniża koszty inwestycji do 40 tys. zł. Podobnie jest w przypadku serwisów samochodowych. Natomiast jesteśmy otwarci również na przedsiębiorców, którzy przygodę z usługami motoryzacyjnymi dopiero zaczynają. Oferujemy kompleksowy pakiet wspierający partnera na starcie biznesu i w trakcie prowadzenia działalności. Podstawą są solidnie wyszkoleni technicy, którzy szlifują warsztat w naszych własnych placówkach w Poznaniu lub w Bydgoszczy. Dopiero później zaczynają pracę u siebie. Oczywiście w przypadku salonu jednostanowiskowego franczyzobiorca może jednocześnie być sprzedawcą usług i je realizować. Natomiast wraz z rosnącą liczbą klientów będzie musiał powiększyć salon i zatrudnić kogoś do pomocy.
Współpracę z dealerami może również nawiązać franczyzobiorca. Jeśli partner ma duży salon w dużym mieście, może otwierać mniejsze punkty w poszczególnych dzielnicach. Może też postąpić odwrotnie, jak zrobił franczyzobiorca z Warszawy. Zanim otworzył dużą placówkę, nawiązał współpracę z dealerami i z nimi zaczął realizować usługi. To podstawowa strategia rozwoju Ziebarta. Firma stwarza możliwość inwestycji w duży salon, zachęcając jednocześnie do działania z lokalnymi dealerami samochodowymi. Taki sposób działania szybciej przynosi profity i skraca okres zwrotu inwestycji.
Jakie korzyści czerpie dealer ze współpracy z Ziebartem?
Współpraca z dealerem niesie zalety dla obu stron. Dealer zyskuje stałych klientów, którzy przychodzą do salonu nie tylko by kupić samochód, lecz także o niego zadbać. Z Ziebartem dealerzy mają dodatkowe i stałe źródło dochodów. Auto detailing pomaga im na dłużej wiązać klientów. Dla nas dealerzy to z kolei szansa na popularyzację usług i marki.
Jakie plany na przyszłość?
Chcemy, aby za pieć lat w każdym mieście wojewódzkim w Polsce dostępne były usługi Ziebart. Zależy nam też na mniejszych miastach, które mają co najmniej 100 tys. mieszkańców. Tam będą powstawać mniejsze salony z jednym lub dwoma stanowiskami.
W Polsce auto detailing i ogólnie pielęgnacja samochodów zyskuje na popularności. Widać to zresztą po przychodach firmy, które skutecznie rosną od 2013 roku, odkąd istnieje w naszym kraju. Zaczynaliśmy od 230 tys. zł netto, a teraz mamy prawie 1 milion zł. Oceniam, że obecny rok będzie jeszcze lepszy.
Rozmawiała Magdalena Kurda
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...