W podróż przed sezonem

Traveliada.pl chce budować sieć placówek i w dużych, i w małych miastach. Wbrew pozorom zima to dobry czas na otwarcie biura podróży.
Traveliada.pl jako stacjonarne i internetowe biuro podróży działa od 2004 roku. 12 lat później marka otworzyła swoje pierwsze biuro franczyzowe. Dziś ma ich cztery: w Opolu, Warszawie, Gorzowie Wielkopolskim i Poznaniu, a w planach kolejne otwarcia.
– Do kwietnia zamierzamy uruchomić 8-10 kolejnych placówek – zapowiada Jacek Malarski, franczyzodawca Traveliady.
Traveliada.pl funkcjonuje jako agent turystyczny, sprzedając oferty kilkudziesięciu różnych touroperatorów. Ale nie tylko – sama jest również organizatorem, który wyspecjalizował się w zimowych wyjazdach narciarskich, a także organizacji imprez firmowych i eventów.
– Wyjazdy narciarskie to ważna część naszej oferty. W tym zakresie współpracujemy też z innymi touroperatorami – podkreśla Jacek Malarski. – Szeroka oferta zimowa to szansa dla biur na przetrwanie słabszego dla turystyki okresu. To też nasz wyróżnik, bo jednak większość biur koncentruje się na wyjazdach czarterowych, wypoczynkowych. My mamy również duży wybór wycieczek autokarowych, krótkich wyjazdów weekendowych, wakacji z dojazdem własnym, zajmujemy się też pakietowaniem ofert na indywidualne zamówienie.
Do Traveliady mogą przyłączyć się już działające biura, ale franczyzodawcy szczególnie zależy na otwieraniu nowych. Nie trzeba mieć doświadczenia w turystyce.
– Wolimy nawet osoby bez doświadczenia, które możemy wyszkolić od podstaw, zgodnie z naszymi standardami – podkreśla Jacek Malarski.
Koncept chce otwierać placówki w miastach liczących od 20 tys. mieszkańców.
– Z naszych badań wynika, że w wielu mniejszych miastach nie ma własnych biur podróży, to niewykorzystane rynki – wyjaśnia Jacek Malarski. – Ale oczywiście nasze placówki znajdą się też w największych polskich miastach.
Na biuro potrzebny jest lokal o powierzchni 15-30 m2. Powinny się w nim zmieścić dwa stanowiska obsługi klienta. Choć franczyzodawca zaznacza, że na początku – zanim biuro rozwinie działalność – może w nim pracować tylko sam franczyzobiorca, by ograniczyć koszty stałe.
– Szacujemy, że na inwestycję potrzeba minimum 6 tys. zł. Ale wszystko zależy od konkretnej lokalizacji i specyfiki danego miasta – zaznacza Jacek Malarski. – Inaczej będą wyglądać wydatki w małym miasteczku, a inaczej np. w Warszawie. Zalecamy też, by franczyzobiorca miał odłożony kapitał na pierwsze miesiące działalności. Bo zanim placówka zacznie być dochodowa trzeba z czegoś opłacać koszty stałe.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 350 zł. Licencjobiorcy zarabiają na prowizjach od sprzedanych wycieczek. Należy jednak pamiętać, że prowizja jest wypłacana nie w momencie podpisania umowy na sprzedaży oferty, ale w chwili gdy dojdzie do jej realizacji. Czyli wycieczkę można sprzedać w grudniu, ale wyjazd odbywa się w lipcu i dopiero wtedy biuro dostaje prowizję. Franczyzodawca zaznacza, że o wysokości prowizji decydują touroperatorzy.
Czy warto otwierać biuro podróży zimą, poza wysokim sezonem?
– Warto. Mamy wtedy czas, by w pełni przygotować się do sezonu, zacząć budować bazę klientów – uważa Jacek Malarski. – A polski rynek turystyczny, choć działa już na nim dużo sieci agencyjnych, nie jest jeszcze nasycony.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

New York Pizza Department
Pizzerie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...