Własny kawałek podłogi

Vox otworzył w tym roku sześć sklepów. Na przyszły rok ma podobne plany. Gdzie jest najlepsze miejsce na salon z drzwiami i podłogami?
Sklepy Vox działają w branży wykończenia wnętrz. Salony specjalizują się w sprzedaży drzwi, podłóg i paneli. W każdym można też skorzystać z usługi montażu, salony współpracują także z architektami, którzy doradzają klientom. Sklepy muszą sobie radzić na rynku, który jest mocno konkurencyjny.
– Branża jest obecnie w dobrej kondycji, a większość firm, w tym również nasza, osiąga wzrosty sprzedaży – mówi Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox. – Konkurencja jednak jest bardzo duża, a rynek rozdrobniony. Do tego dochodzi rosnąca aktywność ze strony sieci DIY, które starają się podnosić jakość oferty oraz szerokość usług i jeszcze bardziej tę konkurencję zaostrzają. Istotnym problemem jest także niewystarczająca liczba firm montażowych, świadczących usługi na wysokim poziomie.
W mijającym roku Vox otworzył sześć sklepów (dwa w Krakowie i po jednym w Ostrowie Wielkopolskim, Bielsku Białej, Wołominie i Swarzędzu). Obecnie sieć liczy 28 placówek własnych i 35 franczyzowych.
– W roku 2019 planujemy otworzyć kolejne sześć sklepów. Szukamy partnerów w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale nie wykluczamy otwarcia sklepów w mniejszych miastach, które mają potencjał handlowy – wyjaśnia Dariusz Hołowaty.
Vox szuka franczyzobiorców z doświadczeniem handlowym, zwłaszcza w branży drzwi, podłóg lub pokrewnej. Lokalu na sklep najlepiej szukać w sąsiedztwie salonów z podobnym asortymentem: wyposażeniem łazienek, artykułami budowlanymi, wykończeniowymi. Powinien mieć minimum 200 m2 powierzchni ekspozycyjnej i kolejne 50 na magazyn. Przewidywana suma inwestycji to ok. 80 tys. zł. Umowę z franczyzodawca podpisuje się na minimum trzy lata.
Licencjodawca zapewniam partnerom m.in. projekt lokalu, zewnętrzne i wewnętrzne obrandowanie sklepu, cykl szkoleń produktowych i sprzedażowych, marketing ogólnokrajowy oraz wsparcie w marketingu lokalnym.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży ze sprzedaży i montażu produktów. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to rok.
Według ”Raportu o franczyzie w Polsce 2018”, przygotowanego przez ekspertów firmy PROFIT system, w ubiegłym roku na polskim rynku działało 59 systemów franczyzowych w branży artykułów dla domu i ogrodu. To o dwa więcej, niż rok wcześniej. W ramach ich wszystkich funkcjonowało w sumie ponad 2,3 tys. sklepów, czyli o 194 więcej, niż na koniec 2016 roku.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej