Jak oceniacie Państwo aktualną kondycję w branży oraz konkurencyjność w swoim segmencie rynku?
Sytuacja na naszym rynku jest tak dynamiczna, że jakiekolwiek zmiany w perspektywie najbliższego roku nie są do przewidzenia. Natomiast na kondycję naszej firmy nie możemy narzekać. Wciąż rozwijamy sieć. Epaka obecnie posiada dwa lokale własne oraz 181 franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy 37 nowych placówek, A na początku 2019 będziemy mogli pochwalić się liczbą 200 lokali franczyzowych.
Punkt kurierski musi być odpowiednio zlokalizowany. Potencjalnym franczyzobiorcom zwracacie Państwo na to uwagę?
Lokalizacja jest bardzo ważna. Franczyzobiorca sam szuka lokalu, ale my oczywiście pomagamy w wyborze najlepszej opcji. Wyposażenie jest dostarczane przez nas, ale jeżeli posiadany przez partnera sprzęt spełnia wymagania sieci, to jak najbardziej może zostać wykorzystany. Dzięki temu opłata za pakiet startowy jest zdecydowanie mniejsza. Najdogodniejsze miejsca na prowadzenie naszych punktów to przede wszystkim lokale usytuowane na parterze, dobrze skomunikowane z centrum miasta. Idealna powierzchnia wynosi od 25 do 30 m2.
Czy doświadczenie w branży jest przez Państwa wymagane?
Nie wymagamy doświadczenia w branży kurierskiej. Franczyzobiorcy są przez nas odpowiednio szkoleni.
Jakie są warunki finansowe inwestycji?
Pakiet startowy, to koszt od 5 do 16 tys. zł netto. Całkowita kwota inwestycji to 16 tys. zł netto. W tej kwocie partner otrzymuje od nas wszystko, co jest potrzebne do rozpoczęcia działalności: meble sprzęt IT, wagi, pakiet szkoleń, brand lokalu czy wyłączność terytorialną. A w trakcie trwania współpracy wsparcie z naszej strony. Opłata miesięczna natomiast jest najniższa na rynku i wynosi: przez pierwsze 6 miesięcy 0 zł, kolejne 6 miesięcy 49 lub 99 zł brutto, po 12 miesiącach 99 lub 199 zł brutto.
Branża kurierska rozwija się bardzo dynamicznie. Konkurencji nie brakuje... Czy Epaka wprowadziła jakieś zmiany w modelu franczyzowym?br /> Ciągle wprowadzamy nowe elementy. Dostosowujemy się do zmian, które zachodzą na rynku. Prowadzimy szkolenia regionalne, dzięki którym franczyzobiorcy mają szansę na podniesienie swoich kwalifikacji. Szkolenia odbywają się co dwa, trzy miesiące w różnych miastach na terenie całego kraju. Ale na tym nie koniec. Staramy się motywować przedsiębiorców, organizując konkursy, w których mogą wygrać np. pieniądze na sfinansowanie kampanii reklamowej.
Rozmawiała Maryla Pałasz
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 283 [author_pid] => 1241 [author_name] => Maryla Pałasz [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mpalasz@franchising.pl [author_profile] => [display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/PaMaryla [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/maryla-pa%C5%82asz-7386b489/ [author_photo] => Array ( [pid] => 164249 [itemserver_id] => 38568 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 000/d25/maryla-palasz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => maryla-palasz ) ) [link] => /artykul/10992/zyski-paczek/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 119944 [country_item] => pl [description] => [path] => ee1/e3e/marcin_piers_cionek.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 38351 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 119903 [country_item] => pl [description] => Najdogodniejsze miejsca na prowadzenie punktów Epaki to przede wszystkim lokale usytuowane na parterze, dobrze skomunikowane z centrum miasta. Idealna powierzchnia wynosi od 25 do 30 m kw. [path] => d42/cb2/img_301667.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Optymalny lokal [img_width] => 1280 [img_height] => 960 [itemserver_id] => 38331 ) [1] => Array ( [pid] => 119900 [country_item] => pl [description] => "Na kondycję naszej firmy nie możemy narzekać. Wciąż rozwijamy naszą sieć. Epaka obecnie posiada dwa lokale własne oraz 181 franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy 37 nowych placówek". [path] => dc3/443/marcin_piers_cionek.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka [img_width] => 853 [img_height] => 1280 [itemserver_id] => 38328 ) ) ) [og_image] => d42/cb2/img_301667.jpeg [article_date_formated] => 10.12.2018 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 119903 [country_item] => pl [description] => Najdogodniejsze miejsca na prowadzenie punktów Epaki to przede wszystkim lokale usytuowane na parterze, dobrze skomunikowane z centrum miasta. Idealna powierzchnia wynosi od 25 do 30 m kw. [path] => d42/cb2/img_301667.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Optymalny lokal [img_width] => 1280 [img_height] => 960 [itemserver_id] => 38331 ) [1] => Array ( [pid] => 119900 [country_item] => pl [description] => "Na kondycję naszej firmy nie możemy narzekać. Wciąż rozwijamy naszą sieć. Epaka obecnie posiada dwa lokale własne oraz 181 franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy 37 nowych placówek". [path] => dc3/443/marcin_piers_cionek.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka [img_width] => 853 [img_height] => 1280 [itemserver_id] => 38328 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 119903 [country_item] => pl [description] => Najdogodniejsze miejsca na prowadzenie punktów Epaki to przede wszystkim lokale usytuowane na parterze, dobrze skomunikowane z centrum miasta. Idealna powierzchnia wynosi od 25 do 30 m kw. [path] => d42/cb2/img_301667.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Optymalny lokal [img_width] => 1280 [img_height] => 960 [itemserver_id] => 38331 ) [1] => Array ( [pid] => 119900 [country_item] => pl [description] => "Na kondycję naszej firmy nie możemy narzekać. Wciąż rozwijamy naszą sieć. Epaka obecnie posiada dwa lokale własne oraz 181 franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy 37 nowych placówek". [path] => dc3/443/marcin_piers_cionek.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka [img_width] => 853 [img_height] => 1280 [itemserver_id] => 38328 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => epaka.pl [id] => 1231 [type] => 13 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/1231/epaka-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 75815 [country_item] => pl [description] => [path] => d3f/adf/epaka-logo-duze.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 182 [itemserver_id] => 25081 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 204317 [country_item] => pl [description] => [path] => ecf/301/epaka.pl_grafika.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50715 ) ) ) ) ) )Zyski z paczek

– Maksymalna kwota inwestycji w punkt franczyzowy Epaka wynosi 16 tys. zł netto – mówi Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka.
Jak oceniacie Państwo aktualną kondycję w branży oraz konkurencyjność w swoim segmencie rynku?
Sytuacja na naszym rynku jest tak dynamiczna, że jakiekolwiek zmiany w perspektywie najbliższego roku nie są do przewidzenia. Natomiast na kondycję naszej firmy nie możemy narzekać. Wciąż rozwijamy sieć. Epaka obecnie posiada dwa lokale własne oraz 181 franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy 37 nowych placówek, A na początku 2019 będziemy mogli pochwalić się liczbą 200 lokali franczyzowych.
Punkt kurierski musi być odpowiednio zlokalizowany. Potencjalnym franczyzobiorcom zwracacie Państwo na to uwagę?
Lokalizacja jest bardzo ważna. Franczyzobiorca sam szuka lokalu, ale my oczywiście pomagamy w wyborze najlepszej opcji. Wyposażenie jest dostarczane przez nas, ale jeżeli posiadany przez partnera sprzęt spełnia wymagania sieci, to jak najbardziej może zostać wykorzystany. Dzięki temu opłata za pakiet startowy jest zdecydowanie mniejsza. Najdogodniejsze miejsca na prowadzenie naszych punktów to przede wszystkim lokale usytuowane na parterze, dobrze skomunikowane z centrum miasta. Idealna powierzchnia wynosi od 25 do 30 m2.
Czy doświadczenie w branży jest przez Państwa wymagane?
Nie wymagamy doświadczenia w branży kurierskiej. Franczyzobiorcy są przez nas odpowiednio szkoleni.
Jakie są warunki finansowe inwestycji?
Pakiet startowy, to koszt od 5 do 16 tys. zł netto. Całkowita kwota inwestycji to 16 tys. zł netto. W tej kwocie partner otrzymuje od nas wszystko, co jest potrzebne do rozpoczęcia działalności: meble sprzęt IT, wagi, pakiet szkoleń, brand lokalu czy wyłączność terytorialną. A w trakcie trwania współpracy wsparcie z naszej strony. Opłata miesięczna natomiast jest najniższa na rynku i wynosi: przez pierwsze 6 miesięcy 0 zł, kolejne 6 miesięcy 49 lub 99 zł brutto, po 12 miesiącach 99 lub 199 zł brutto.
Branża kurierska rozwija się bardzo dynamicznie. Konkurencji nie brakuje... Czy Epaka wprowadziła jakieś zmiany w modelu franczyzowym?br /> Ciągle wprowadzamy nowe elementy. Dostosowujemy się do zmian, które zachodzą na rynku. Prowadzimy szkolenia regionalne, dzięki którym franczyzobiorcy mają szansę na podniesienie swoich kwalifikacji. Szkolenia odbywają się co dwa, trzy miesiące w różnych miastach na terenie całego kraju. Ale na tym nie koniec. Staramy się motywować przedsiębiorców, organizując konkursy, w których mogą wygrać np. pieniądze na sfinansowanie kampanii reklamowej.
Rozmawiała Maryla Pałasz
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej