Blisko celu

Kilka salonów rocznie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W roku obecnym otworzyliśmy sześć salonów franczyzowych. W listopadzie planujemy otworzyć jeszcze dwa. Zakładaliśmy, że w tym roku otworzymy 10 nowych salonów, więc trochę brakuje do tego wyniku. Jest to jednak i tak większa liczba nowych placówek niż w roku 2017 (wówczas otwarto pięć placówek przyp. red.)  powiedział Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.  

Dla Gatty 2018 rok okazała się pełen wyzwań. Wprowadzenie niehandlowych niedziel oraz wyjątkowo długie lato z pewnością odbiły się na branży (upalne dni nie sprzyjają noszeniu rajstop, a w związku z tym obroty firm, które sprzedają głównie te produkty, spadają). Sieć Gatta starała się nadrobić sprzedaż innym asortymentem. Na szczęście w salonach mamy też bieliznę czy odzież korekcyjną (body, topy, legginsy, majtki czy modelujące sukienki). W lecie dużym zainteresowanie cieszą się kostiumy kąpielowe. Patrząc jednak na bardzo pozytywny październik myślę, że jest spora szansa, aby w ostatnich miesiącach dogonić wynik sprzedaży założony na 2018  dodaje Miłosiński. 

Salon dla każdego 

Gatta poszukuje partnerów w całym kraju. Choć marka otwiera swoje sklep przede wszystkim w centrach handlowych i miastach powyżej 40 tys. mieszkańców, to inne lokalizacje zaproponowane przez franczyzobiorcę są również brane pod uwagę.  Nie wykluczamy mniejszych miejscowości i lokali przy głównych ulicach miast. Część z franczyzobiorców ma kilka salonów Gatty i kilka lub kilkanaście salonów innych marek. Są też tacy, którzy prowadzą tylko salon Gatty i często sami w nim pracują jako sprzedawcy – mówi Adam Miłosiński. Franczyzobiorcy, którzy mają doświadczenie w handlu i w prowadzeniu własnej firmy, szybciej osiągają satysfakcjonujące wyniki. Jednak brak takiego przygotowania nie przekreśla możliwości współpracy  dodaje. 

Franczyzodawca twierdzi, że koszty inwestycji powinny wynieść od 70 do 150 tys. zł. Jeżeli lokal był już wcześniej użytkowany, to franczyzobiorca powinien zmieścić się w minimalnej kwocie ok. 70 tys. Natomiast wydatki rzędu 150 tys. zł dotyczą nowo powstających galerii z lokalem w stanie surowym. Jednorazowa opłata franczyzowa wynosi 3 tys. zł, natomiast miesięczna opłata bieżąca to 349 zł. 

Salon musi być zaaranżowany i wyposażony zgodnie ze standardami, które obowiązują w salonach Gatty. Preferowana powierzchnia lokalu mieści się w przedziale od 40 do 50 m2. – Termin osiągnięcia rentowności oraz czas zwrotu z inwestycji jest trudny do sprecyzowania – zaznacza Adam Miłosiński.  Zdarzają się salony, które po pierwszym miesiącu od otwarcia są rentowne. Czasem jednak trzeba poczekać kilka miesięcy, zanim salon zacznie na siebie zarabiać. Inwestycja zwraca się najczęściej po 2-3 latach dodaje.

Franczyzobiorcy prowadzą sprzedaż produktów, które powierza im franczyzodawca na zasadzie depozytu. Oznacza to, że towar w sklepach franczyzowych aż do momentu sprzedaży klientowi pozostaje własnością franczyzodawcy, a partnerzy nie ponoszą kosztów zaopatrzenia. Ich zysk pochodzi natomiast z prowizji od przychodów osiągniętych w danym miesiącu.

W 2019 roku Gatta planuje otworzyć 10 nowych salonów franczyzowych. Obecnie sieć liczy 148 salonów, z czego 34 należy do franczyzobiorców.

 

 

Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €