Biznes na dodatek

InPost wprowadził zmiany, na których skorzystają franczyzobiorcy. Na czym one polegają?
Pod względem liczby wysyłanych paczek trudno porównać wzmożony okres przedświąteczny z pozostałymi miesiącami. W listopadzie i w grudniu liczba przesyłek wzrasta nawet o kilkaset procent. – Wzrost liczby przesyłek (również w skali roku) spowodował konieczność wprowadzenia konkretnych zmian. W tym roku postanowiliśmy rozbudować sieć punktów kurierskich – mówi Jacek Michalczyk, kierownik operacyjny regionu w InPost.
Zmienił się także model współpracy z franczyzobiorcami. W najbardziej popularnych lokalizacjach zdarza się, że paczkomaty są wypełnione w 100 proc. Do połowy 2018 roku przesyłki, które ze względu na ten fakt nie mogły trafić do paczkomatu, były przekierowywane (za zgodą klienta) do punktu InPost. W tej chwili punkty InPost będą pełniły rolę magazynów przejściowych. – Nie będziemy już pytać klientów o zgodę, ponieważ nie ma takiej konieczności. Gdy paczkomat będzie przepełniony, przesyłka ma trafiać na dwa dni do punktu InPost, z którego klient będzie mógł ją odebrać. Jeżeli w ciągu dwóch dni tego nie zrobi, to paczka w pierwszej kolejności trafi do paczkomatu InPost, do którego pierwotnie klient ją zamawiał – tłumaczy Jacek Michalczyk.
Jak na tej zmianie skorzystają franczyzobiorcy? Franczyzodawca twierdzi, że modernizacja systemu zarządzania przesyłką pozytywnie wpłynie na finanse właścicieli punktów InPost. – Franczyzobiorcom wypłacamy prowizję za każdą sztukę przesyłki, która jest pozostawiona do magazynowania. Standardowo jest to 1 zł netto. Dziennie w punkcie franczyzowym przyjmowanych jest średnio od 50 do 80 paczek. Natomiast w listopadzie i w grudniu w lokalizacjach, w których znacznie wzrasta liczba przesyłek, proponujemy franczyzobiorcom na okres dwóch miesięcy podniesienie tej stawki do 2 zł netto za paczkę. Są punkty, w których przekazujemy od 150 do 260 paczek, a w niektórych nawet 500 lub 600. Najlepsze, które w zeszłym roku działały w okresie przedświątecznym, zarabiały od 6 tys. do 12 tys. zł netto – dodaje Michalczyk.
W tym roku InPost zmienił także oprogramowanie w terminalach do obsługi paczek, w które wyposażane są punkty franczyzowe. – Teraz przyjęcie i wydanie paczki jest bardziej intuicyjne i zajmuje nie więcej niż kilkadziesiąt sekund. Skróciliśmy czas magazynowania z 72 na 48 godzin, co zdecydowanie upłynnia obsługę i przyspiesza rotację paczek magazynowanych. Dla kontrahentów jest to istotna zmiana, ponieważ daje możliwość zwiększenia liczby przyjmowanych paczek a tym samym zwiększenie prowizji – zapewnia Michalczyk.
To nie koniec zmian, które korzystnie wpłyną na finanse franczyzobiorcy. Od końca października InPost uruchamia też awizację paczek kurierskich. Kurier po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłki pod adres klienta, może ją awizować do najbliższego punktu InPost na jego osiedlu. – Dla franczyzobiorców jest to korzystne, ponieważ te przesyłki są lepiej marżowane. Prowizja od każdej awizowanej paczki kurierskiej wynosi 1,40 zł netto. Nie ma znaczenia czy klient odbierze tę przesyłkę czy nie. My wypłacamy prowizję za przyjęcie paczki do magazynowania – mówi Michalczyk.
Jak otworzyć partnerski punkt InPost?
Potencjalny franczyzobiorca InPost musi posiadać własny punkt handlowy lub usługowy np. sklep przemysłowy. Wystarczy, jeśli wygospodaruje 2-3 m2 przestrzeni do obsługi przesyłek. Placówka powinna być łatwo dostępna dla klienta, położona od strony ulicy i zlokalizowana w pobliżu parkingu miejskiego. Koszt inwestycji to cena regału na paczki, czyli ok. 300 zł. W trakcie współpracy franczyzobiorca musi uiszczać opłatę agencyjną w wysokości 30 zł, jeśli wypracuje minimum 200 zł prowizji miesięcznie.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej