Franczyza zakodowana

Kolejne kraje programują
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

SmartNinja to sieć franczyzowych szkół programowania, która ma swoje szkoły w dziewięciu krajach. – Zauważyliśmy, że jest wiele firm, które potrzebują do pracy osób ze znajomością IT. A z drugiej strony jest wielu młodych ludzi, którzy chcieliby zmienić swoją ścieżkę kariery i nauczyć się programować. I my odpowiadamy na to zapotrzebowanie – mówi Miha Fabjan, prezes i współzałożyciel SmartNinja.

Firma została założona w Słowenii w 2015 roku. – W naszym rodzinnym mieście postanowiliśmy zorganizować zajęcia z programowania. Ku naszemu zaskoczeniu pojawił się wielki popyt na tego rodzaju kursy. To zachęciło nas do działania na szerszą skalę – wspomina Miha Fabjan.

Po udanym rozwoju sieci w Słowenii marka postawiła na zagraniczną ekspansję. Najpierw otworzyła szkołę w Austrii. Założyciele firmy przez pięć miesięcy mieszkali w Wiedniu, aby samodzielnie dopilnować nowo otwieranego biznesu, zatrudnić personel. – Uruchomienie szkoły pochłonęło więcej czasu niż zakładaliśmy. Nie znaliśmy dobrze lokalnego rynku. I wówczas uznaliśmy, że dobrym pomysłem będzie rozwój poprzez franczyzę – stwierdza Miha Fabjan.

Aktualnie szkoły programowania SmartNinja działają w: Chorwacji, Hiszpanii, Niemczech, Belgii, Łotwie, Dania, Słowenii, Austrii i na Węgrzech. Franczyzodawca chce otwierać placówki franczyzowe w kolejnych krajach Unii Europejskiej, w tym również w Polsce. Szkoły marki najlepiej sprawdzają się w miastach zamieszkałych przez co najmniej 500 tys. zł mieszkańców. Najlepiej jeśli jest to miasto uniwersyteckie, w którym mieszka dużo osób w wieku 25-35 lat. Pomaga też sąsiedztwo firm telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych i banków. Jak twierdzi franczyzodawca korzystają one z pomocy SmartNinja w wyszkoleniu swoich potencjalnych pracowników.

Opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. Euro. W trakcie współpracy franczyzobiorca uiszcza opłatę w wysokości 15-20 proc. od przychodu.

Branża edukacyjna jest jedną z największych gałęzi przemysłu na świecie. Ze względu na szybki rozwój technologii, coraz więcej osób będzie musiało nauczyć się programować, aby utrzymać swoją pracę. Jestem przekonany, że klientów nam nie zabraknie – podsumowuje Miha Fabjan.

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €