Top Secret stara się wyjść na prostą

Pogoda a sprzedaż
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W pierwszym półroczu tego roku obroty sieci Top Secret, należącej do spółki Redan, wyniosły 111,4 mln zł – czyli spadły o 3,2 proc. w ujęciu r/r. Pomimo tego sieć wypracowała 2,5 mln zł zysku z działalności operacyjnej – o 2 mln zł więcej, niż rok wcześniej. Jak informował podczas konferencji prasowej Bogusz Kruszyński, prezes Redan SA, to efekt szybkiego wzrostu marży handlowej i wolniejszego w porównaniu z tym wzrostu kosztów operacyjnych.
 Trend wzrostowy w Top Secret trwa już ponad dwa lata. A trzeba podkreślić, że w pierwszym półroczu tego roku warunki dla sprzedaży odzieży nie były zbyt sprzyjające. Sporym wyzwaniem było np. nadejście letniej pogody już z początkiem kwietnia, co spowodowało ponadstandardowy popyt na letnie kolekcje – mówił Bogusz Kruszyński. Pomimo takich warunków osiągnięte zostały lepsze wyniki niż rok wcześniej. To m.in. efekt zwiększenia udziału w sprzedaży nowych kolekcji, zmiany jej struktury oraz wprowadzenia kolekcji wakacyjnej, która stanowiła świeży, alternatywny towar sprzedawany w pierwszych cenach w okresie wyprzedaży. W skuteczny sposób zarządzaliśmy również przecenami oraz optymalizowaliśmy zaopatrzenie sklepów.
Prezes Redanu podkreślił też, że negatywny wpływ na sprzedaż miało ograniczenie handlu w niedziele.
 W dłuższej perspektywie, jaką już teraz mamy, widać negatywne tendencje, i to nie tylko w niedziele – zauważa Bogusz Kruszyński. W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma dużych galerii handlowych, da się zauważyć osłabienie sprzedaży także w soboty. Mieszkańcy wybierają się wtedy na zakupy do większych miast i większych galerii.
Na koniec czerwca sieć sklepów Top Secret liczyła w Polsce 219 placówek (w tym 29 własnych). To mniej niż pół roku wcześniej, kiedy to było ich 225. Prezes Redanu zapowiedział, że do końca przyszłego roku liczba sklepów – własnych i franczyzowych  powinna wzrosnąć o 20. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep wahają się między 1,2 tys. a 2 tys. zł netto za 1m2, w zależności od stanu pomieszczeń oraz lokalizacji.

Duże straty przynosi natomiast ciągle sieć dyskontów TXM, w której Redan ma 56 proc. udziałów. W pierwszym półroczu strata wyniosła ponad 13 mln zł (to o 3,3 mln zł jednak lepiej, niż przed rokiem). Jak przyznał prezes Redanu, zobowiązania TXM wobec dostawców są tak duże i tak przeterminowane, że ci wstrzymali dostawy.
 W sierpniu z emisji akcji i obligacji TXM uzyskało 32 mln zł, które pozwolą ten problem rozwiązać – dodał Bogusz Kuszyński.  Jako akcjonariusz TXM jesteśmy przekonani, że segment dyskontowy dzięki wzmocnieniu kapitałowemu poprawi ofertę asortymentową, co przełoży się na istotny wzrost sprzedaży i poprawę osiąganych wyników finansowych.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €