Moto-usługi z internetu

Platforma Autobooking.com łączy właścicieli samochodów i firmy, które oferują usługi, związane z obsługą i naprawą pojazdów. Jak może na tym zarobić franczyzobiorca?
Pomysł na Autobooking.com narodził się cztery lata temu. Wpadła na niego Olga Gustal, która od 25 lat prowadzi działalność, związaną ze sprzedażą olejów samochodowych na całym świecie. Obserwując branżę, zauważyła niszę dla nowego biznesu.
– Dziś wszystko załatwiamy online. Miejsca w hotelach rezerwujemy poprzez Booking.com, przez aplikację mobilną Ubera zamawiamy przejazdy … A serwis samochodowy wydaje się pozostawać od 50 lat zupełnie nietknięty nowoczesnością i technologiami IT – tłumaczy Olga Gutsal.
Stworzyła więc IT start-up, który ma ułatwić życie właścicielom samochodów. Platforma Autobooking.com oferuje pomoc w rozwiązaniu każdego problemu związanego z autem. Załóżmy, że zepsuł się silnik w samochodzie. Korzystającemu z internetowego serwisu właścicielowi auta Autobooking.com pokaże listę placówek, w których można ten silnik naprawić. Dodatkowo pomoże wybrać najlepszą, kierując się preferencjami zamawiającego – ceną, odległością czy opinią innych klientów – oraz umożliwi umówienie wizyty online. To samo dotyczy każdej innej usługi, związanej z samochodem, łącznie z myciem czy ubezpieczeniem. Dla właścicieli pojazdów serwis jest bezpłatny. Platforma zarabia na usługodawcach – serwisach samochodowych i innych specjalistach z branży motoryzacyjnej, którzy decydują się na poszukiwanie klientów za pośrednictwem serwisu. W serwisie powinny się znaleźć zarówno mniejsze firmy (warsztaty, serwisy, np. opon, klimatyzacji, myjnie, a także samodzielni specjaliści – mechanicy, blacharze), jak i liczące setki placówek partnerskich korporacje, działające na rynku usług dla kierowców: sieci serwisów, producenci olejów, ubezpieczyciele. Franczyzodawca zakłada, że przynajmniej 20 proc. z wszystkich istniejących punktów, oferujących szeroko pojęte usługi dla właścicieli samochodów, uda się zachęcić do korzystania z platformy. A każdy z nich będzie za to płacić.
Inwestycja w tysiącach euro
Dziś Autobooking.com funkcjonuje już w Niemczech, Holandii, na Ukrainie. W Belgii, Austrii i Szwajcarii franczyzobiorcy są gotowi do rozpoczęcia działalności. Firma przygotowała się także do startu na polskim rynku: platforma Autobooking.com już jest dostępna w języku polskim, są na niej zarejestrowani pierwsi usługodawcy, działa również infolinia. Teraz firma aktywnie szuka franczyzobiorcy, który rozwinie działalność na terenie całego kraju.
– Licencjobiorca działający w Polsce przede wszystkim będzie musiał dostosować koncept do lokalnego rynku – mówi Victor Dolzhansky, odpowiedzialny za międzynarodowy rozwój platformy Autobooking.com. – My natomiast udostępnimy mu wszystkie rozwiązania techniczne oraz wsparcie w rozpoczęciu i prowadzeniu działalności.
Zdaniem licencjodawcy Autobooking.com biznes ten może być ciekawy zarówno dla osób chętnie inwestujących w innowacyjne pomysły, jak i dla firm, które chcą poszerzyć swoje portfolio biznesowe (np. z branży motoryzacyjnej). Na początek franczyzobiorca płaci 15 tys. euro za zakup licencji. W ramach tej opłaty licencjodawca gwarantuje mu pięciodniowe szkolenie i wsparcie w tworzeniu platformy dla danego kraju. Jednak to tylko początek wydatków. Licencjodawca szacuje, że na rozkręcenie biznesu trzeba będzie przeznaczyć finalnie przynajmniej 250 tys. euro, czyli ponad 1 mln zł. Największa część inwestycji (ok. 60 proc.) przeznaczana jest na marketing – by przyciągnąć do serwisu właścicieli aut..
Firma szacuje (na podstawie doświadczeń już działających franczyzobiorców), że biznes staje się rentowny po upływie 12-18 miesięcy, a zwrot z inwestycji następuje do trzech lat.
– Autobooking ma ten plus, że jest rozwiązaniem znacznie szerszym niż wszystkie obecnie dostępne, jak np. oponeo czy rankingi warsztatów – uważa Victor Dolzhansky. – Oferuje narzędzia do kompleksowej pomocy we wszystkich kwestiach związanych z samochodem. Dzięki temu, że gromadzi dane dotyczące auta, przypomni, że powinieneś je ubezpieczyć, wymienić olej, że kończy się OC. Poza tym Autobooking ma zasięg międzynarodowy. Mamy wielojęzyczną obsługę, możliwość wymieniania się klientami pomiędzy krajami.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej