Telefon z wyspy

Franczyzobiorca teleExpert może sam zdecydować, jaki towar będzie sprzedawał na stoisku. Franczyzodawca zadba natomiast, aby mógł go kupić w okazyjnej cenie.
W teleExpert sprzedasz i naprawisz telefon oraz kupisz niezbędne akcesoria, etui ochronne, zestawy głośnomówiące czy uchwyty samochodowe. Firma specjalizuje się w naprawie telefonów i tabletów. Pomaga również w serwisie innych urządzeń, komputerów czy nawigacji samochodowej. Sklepy teleExpert znajdują się w Polsce, Wielkiej Brytanii i Dubaju. Rok temu pomysłodawcy konceptu rozpoczęli rozwój we franczyzie w Polski. Obecnie w naszym kraju działa 7 sklepów własnych i 7 franczyzowych. Większość punktów jest zlokalizowana w Trójmieście.
Franczyzobiorcy podejmują wyzwanie
Franczyzobiorca teleExpert sam decyduje, jakiego towaru najbardziej potrzebuje. Potem zamawia go bezpośrednio z hurtowni, od dostawców z Polski i z zagranicy. Franczyzodawca nie macza palców w zamówieniach, przekazuje pałeczkę licencjobiorcy. – Dajemy franczyzobiorcom hasła i loginy do hurtowni, dzięki czemu mogą zamawiać produkty samodzielnie – mówi Dominik Domański z sieci teleExpert. Poza dostępem do platformy zakupowej, franczyzobiorca może liczyć na zniżki hurtowe na zamówione towary. Na wstępie nie musi mieć doświadczenia w branży GSM, właściciele przekazują mu potrzebną wiedzę. Otrzymuje też wsparcie w marketingu, sprawach księgowych i prawnych. Wraz z załogą przechodzi szkolenia sprzedażowe i z zakresu obsługi serwisowej urządzeń. W sklepie z artykułami GSM powinny pracować 2-3 osoby. Co ważne, licencjobiorca może swobodnie decydować o swoim czasie pracy. Wielu partnerów w biznesie poza prowadzeniem punktu we franczyzie, zajmuje się inną działalnością gospodarczą.
Około 80 proc. placówek teleExpert działa w formie wyspy, reszta to typowe sklepy. – Decydujemy się na otwieranie stoisk głównie w centrach handlowych, gdzie możemy liczyć na stały przepływ klientów. Akceptujemy również lokale przy głównych ulicach miast i dworcach – mówi Dominik Domański. Właściciele podkreślają, że znalezienie odpowiedniego miejsca na sklep GSM w galerii handlowej to trudny orzech do zgryzienia. Licencjobiorcy muszą stanąć do walki o wolne wyspy nie tylko z innymi operatorami GSM, lecz także z pozostałymi lokalami handlowo-usługowymi. Z tego powodu pomysłodawcy stawiają na relację partnerską. Umowy najmu są negocjowane wspólnie przez dawcę i biorcę licencji franczyzowej. Obecnie z uwagi na nową ustawę handlową, franczyzobiorcy muszą podjąć rękawicę i zawalczyć o dodatkowych klientów. – Mocno odczuliśmy skutki zakazu handlu w niedzielę. W sobotę czy poniedziałek nie generujemy takich obrotów, które mogłyby wynagrodzić niedzielne straty – podkreśla Dominik Domański
Miejsce w galerii na wagę złota
Zanim nowy lokal franczyzowy ruszy pełną parą, franczyzobiorca musi zainwestować minimum 50 tys. zł. Kwota pokrywa zakup akcesoriów, telefonów, mebli, oprogramowania, drukarek, komputerów, kas fiskalnych i sprzętu serwisowego. Do kosztów inwestycji zalicza się również opłata wstępna, która wynosi 5 tys. zł. Zwrotu z inwestycji można spodziewać się po 1-1,5 roku od otwarcia sklepu. Wysokość miesięcznej opłaty licencyjnej waha się między 500 zł a 1,5 tys. zł i zależy od lokalizacji sklepu. – Konkurencja śledzi nasze poczynania. Jeśli galeria handlowa jest bardziej oblegana i znajduje się w niej więcej punktów GSM, pobieramy wyższą opłatę miesięczną. Wówczas musimy włożyć więcej wysiłku w negocjacje warunków najmu. Dotyczy to głównie 10 największych galerii w Polsce – tłumaczy Dominik Domański. Największą część kosztów miesięcznych generuje wynagrodzenie dla pracowników i czynsz za lokal. Miesięczny czynsz wynosi od 2 tys. zł netto do nawet 22 tys. zł netto w popularnym centrum handlowym.
Franczyzodawcy nie pobierają dodatkowej opłaty marketingowej. Ze swojej strony zapewniają reklamę w mediach społecznościowych, pozycjonowanie i google adwords. Prowadzą również bloga teleExpert. Jeśli franczyzobiorca wyrazi taką chęć, może wyjść z propozycją dodatkowej kampanii marketingowej.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...