Wirujący zysk

O popularności pole dance i planach rozwoju sieci franczyzowej opowiada Jarosław Tomczewski, właściciel marki Lejdis Studio.
Co wyróżnia Lejdis Studio na tle innych klubów tańca?
Przede wszystkim jesteśmy rozpoznawalni na rynku. Od 5 lat prowadzimy m.in. zajęcia z pole dance w kilkunastu miastach. Tworzymy własne programy nauczania, które są spójne, przygotowane od A do Z. Założyciele Lejdis Studio to choreografowie z Łodzi. Pierwszą szkołę otworzyli w rodzinnym mieście. Najpierw postawili na zajęcia polce dance, potem dodali do oferty stretching. Wkrótce zaczęły się do nich zgłaszać inne osoby, chętne do otwarcia lokalu pod tym samym szyldem. W ten sposób właściciele zdecydowali się na ruszenie z systemem franczyzowym. Po jakimś czasie zaczęli rozwijać również system licencyjny. Kluby fitness, które wykupią licencję Lejdis Studio, wprowadzają do swojej oferty nasze zajęcia i korzystają z naszego sprzętu.
Jakie zajęcia fitness cieszą się największą popularnością?
Na pewno pole dance jest najbardziej popularny. Staramy się urozmaicać zajęcia, ostatnio dodaliśmy między innymi lejdis bungee czy booty killer. Mimo to klientki nadal najchętniej zapisują się na pole dance.
Jakie warunki współpracy proponujecie przyszłym franczyzobiorcom?
Najważniejszym warunkiem, który muszą spełnić franczyzobiorcy, jest posiadanie odpowiedniego lokalu, w dobrej lokalizacji. Nie chodzi tu o sam wygląd, bo w zaprojektowaniu i urządzeniu klubu pomagamy my, jako franczyzodawcy. Ważne, by pomieszczenie było przestrzenne, o wielkości co najmniej 120 m2. Studia tańca otwieramy w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców. Jeśli jest to miasto liczące powyżej 500 tys. osób, możemy uruchomić w nim kilka punktów franczyzowych.
Ile trzeba zainwestować w nowy lokal i po jakim czasie można liczyć na zwrot kosztów z inwestycji?
Jeśli wynajmujemy lokal o wielkości 120 m2, musimy ponieść koszt inwestycji w wysokości około 60-80 tys. zł. Na tę kwotę składa się remont punktu, zakup sprzętu i wstępna opłata franczyzowa. Zwrot następuje zazwyczaj po 9-12 miesiącach od otwarcia nowego Lejdis Studio.
Na jaki zysk może liczyć franczyzobiorca?
Zwykle nasze studia franczyzowe zarabiają od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Wysokość zysku zależy od wielkości lokalu, miasta i od samej lokalizacji salonu.
Skąd napływa najwięcej zgłoszeń od potencjalnych franczyzobiorców?
Zgłaszają się do nas chętni partnerzy z całej Polski, którzy zobaczyli ogłoszenie w nternecie lub w lokalnej gazecie. Często franczyzobiorcami zostają również nasi byli klienci, którym podobają się zajęcia i chcą wejść we franczyzę. Otwierają wówczas studio tańca w swoim mieście bądź w jego pobliżu. W tym momencie kładziemy nacisk na duże miasta. Szukamy franczyzobiorców w Krakowie, Wrocławiu czy Katowicach.
Kto jest głównym konkurentem Lejdis Studio?
Na pewno inne zajęcia pole dance stanowią największą konkurencję. Nieważne, czy są oferowane przez studio fitness czy inną szkołę tańca. Żeby się wyróżnić, co roku wprowadzamy nowe zajęcia. Jednocześnie do każdych z nich produkujemy odpowiedni sprzęt.
Czy studio tańca to przyszłościowy biznes?
Myślę, że tak. Coraz więcej osób skłania się w stronę zdrowego stylu życia. Nakręcają to celebryci, w końcu każdy chce być fit. Dostrzegamy znaczącą ekspansję, zarówno tradycyjnych, jak i alternatywnych form fitnessu. Rynek intensywnie idzie ku górze i jeszcze nie osiągnął szczytu.
Rozmawiała Hanna Górczyńska
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej