Pomysł zza granicy

Czeska marka Extra Usługi szuka masterfranczyzobiorcy na polskim rynku. Partnera czeka spore wyzwanie, ale profil usług wydaje się obiecujący.
Przeprowadzki, sprzątanie, drobne naprawy i w zasadzie wszystko, czego wymaga sprawne funkcjonowanie budynków komercyjnych i prywatnych – tak przedstawia się oferta czeskiej marki Extra Usługi. Na macierzystym rynku współpracuje z nią 41 franczyzobiorców, a właściciel uznał, że to dobry moment, by rozpocząć ekspansję międzynarodową.
- System Extra Usługi ciągle się rozwija i powiększa swój zasięg. Jednym z naszych największych sukcesów jest fakt, że zostaliśmy uwzględnieni w programie startupowym jednej z największych instytucji bankowych w Czechach. W ramach tej współpracy bank finansuje zakup licencji franczyzowej przedsiębiorcom, którzy chcą przystąpić do naszej sieci i w ten sposób wspiera jej rozwój. To również znaczącą przełożyło się na popularność marki. Cały czas jednak trzymamy się polityki, w ramach której starannie wybieramy kandydatów na franczyzobiorców – podkreśla Radek Straka, dyrektor ds. franczyzy w sieci Extra Usługi.
Firma zdecydowała się na rozwój zagraniczny poprzez masterfranczyzę. Partnerów do tej roli szuka na rynkach niemieckim, austriackim, słowackim, węgierskim oraz polskim. Właściciel konceptu chce nawiązać współpracę z osobą rzetelną i doświadczoną.
- Masterfranczyzobiorca musi mieć doświadczenie w biznesie, w szczególności w zakresie zarządzania dużymi zespołami. Powinien również posiadać osobowość lidera. No i oczywiście musi dysponować wystarczającym zasobami finansowymi, by pozyskać naszą licencję. Z drugiej strony jednak kapitał nie jest najważniejszym kryterium, priorytet stanowią rzetelność i doświadczenie. Nie chcemy wykonywać pochopnych ruchów. Wolimy poczekać i znaleźć właściwą osobę, niż sprzedać naszą licencję komuś nieodpowiedniemu – przekonuje Radek Straka.
Masterfranczyzobiorca otrzyma licencję na rozwój sieci w Polsce na okres 20 lat. Jak podkreśla franczyzodawca, ma ona nielimitowany charakter, to znaczy nie jest ograniczona przez wartość osiągniętej sprzedaży czy liczbę uruchomionych jednostek (zarówno przez siebie, jak i franczyzobiorców). Cena licencji zależy od tego, jaki pakiet startowy wybierze partner. Pakiet Basic kosztuje 999, 4 tys. euro, natomiast pakiet Complete – 1,5 mln euro. Różnica między nimi polega na flocie samochodów, które przekazuje czeska centrala dla pierwszych 24 uruchomionych placówek.
- Od każdej nowo uruchomionej jednostki franczyzowej, ponad pakiet startowy 24 punktów, masterfranczyzobiorca odprowadza do czeskiej centrali 10 proc. ceny licencji, jaką ponosi franczyzobiorca. Poza tym nie ma żadnych miesięcznych opłat – tłumaczy Radek Straka. – W ramach licencji przekazujemy masterfranczyzobiorcy, oprócz wyposażenia dla 24 jednostek, kompletne know-how, bazy danych oraz system IT potrzebny do zarządzania siecią Extra Usługi w danym kraju.
Przychody masterfranczyzobiorcy pochodzić będą natomiast z opłat przekazywanych przez franczyzobiorców. Każdy z nich ma odprowadzać do polskiego operatora sieci 3 proc. uzyskiwanych przychodów.
Właściciel Extra Usługi nie konkretyzuje planów rozwoju dotyczących polskiego rynku. Uznaje jednak Polskę za interesujący i duży rynek.
- Poza tym czujemy się emocjonalnie związani z Polakami, dlatego szczególnie zależy nam na doborze odpowiedniego partnera – podkreśla franczyzodawca.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej